  • 1. Data: 2004-01-28 05:50:55
    Temat: Odmowa przyjęcia zapłaty kartą
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Witam
    Miałem wczoraj dosyć nieprzyjemną sytuację. Otóż sklep odmówił mi przyjęcia
    zapłaty kartą za towar w kwocie ok. 30 zł. Sprzedawczyni poinformowała mnie,
    że jej szefowa zabroniła akceptacji kart, jeśli transakcja jest poniżej 50
    zł. Nie miałem gotówki, nic nie kupiłem i wyszedłem ze sklepu, ale mailem
    poinformowałem o tym fakcie ich akłajera - Polcard. Ciekawy jestem reakcji
    Polcardu, tym bardziej, że w sklepie nie było żadnej widocznej informacji,
    że sklep nie przyjmuje zapłaty kartą, jeśli kwota transakcji jest mniejsza
    niż 50 zł. Jakie są Wasze doświadczenia w podobnych sprawach?

    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-01-28 06:20:27
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia zapłaty kartą
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > że sklep nie przyjmuje zapłaty kartą, jeśli kwota transakcji jest mniejsza
    > niż 50 zł. Jakie są Wasze doświadczenia w podobnych sprawach?

    coz - mialem kilka razy, po prostu omijam te sklepy (akurat nie mam z tym
    problemu) mimo, ze zasady juz zmienili bo w krakowie sklepow duzo
    skladalem tez dawno i raz jeden taka skarge - uwazam, ze bylem naiwny
    wysilajac sie na ten telefon i znaczek, prawda jest taka, ze bank zarabia na
    takim terminalu i ani mu w glowie z powodu byle skargi rezygnowac z zarobku,
    a pracownicy maja pewnie premie za posiadadanie odpowiedniej ilosci
    terminali, wiec byc moze nawet w ochronie swojego tylka wywalaja takie
    skargi do kosza (to tylko przypuszczenie i taka sobie teoria, chcialbym aby
    byla bez sensu) :-)

  • 3. Data: 2004-01-28 06:49:32
    Od: "Beer" <d...@p...onet.pl>

    "Andrzej" <f...@p...onet.pl> napisał:

    > niż 50 zł. Jakie są Wasze doświadczenia w podobnych sprawach?

    Z graniczną wartością 50 zł NIGDY się nie spotkałem.
    Przegięcie wg mnie.
    Kiedyś miałem podobny przypadek - wracając wieczorkiem do domu
    chciałem kupić chleb. Dopiero przy kasie zauważyłem, ze mam
    zero gotówki. Pani nie chciała przyjąć płatności kartą, bo mówiła
    że mała kwota (zresztą zgadzam się z nią). Spytałem, jakie jest
    wg niej minimum, to mi powiedziała, że około 5 zł :)
    Więc dorzuciłem jeszcze Winterfresh i browarka i było OK ;)

    Ale minimum w wysokości 50 zł !!?? Nieźle sobie wydumali....

  • 4. Data: 2004-01-28 07:24:14
    Od: "Inwestor" <i...@N...pl>

> [...]
    > że sklep nie przyjmuje zapłaty kartą, jeśli kwota transakcji jest mniejsza
    > niż 50 zł. Jakie są Wasze doświadczenia w podobnych sprawach?

    Mnie to spotkało na jakieść stacji benzynowej pod Krakowem
    ale nie chcieli przyjąć transakcji poniżej 5zł

  • 5. Data: 2004-01-28 07:25:04
    Od: m...@p...onet.pl

    > Witam
    > Miałem wczoraj dosyć nieprzyjemną sytuację.

    Ja również miałem ostatnio bardzo nieprzyjemną sytuację. Podczas dwukrotnej
    autoryzacji karty kredytowej PKO BP SA komunikat "TRANSAKCJA NIEUDANA PROSZĘ
    AUTORYZOWAĆ GŁOSOWO". Faktem jest, że kwota transakcji była stosunkowo duża
    (ponad 2k)ale mieściła się ona w wykorzystanem na ten dzień limicie kredytowym.
    Początkowo chciałem zapłacicć inną kartą ale potem pomyślałem sobie że nie
    popuszczę. Zażądałem autoryzacji głosowej. Ekspedientka zadzwoniła do centrum
    autoryzacji, tamci zadzwonili do kartolinii PKO BP, dostała od nich kod
    autoryzacji, jeszcze raz musiała przelecieć moją kartą przez terminal i
    wprowadzić kod i wszystko wyszło OK. Zadzwoniłem później do kartolinii PKO BP z
    zapytaniem dlaczego takie szykany stosują wobec mnie i w odpowiedzi usłyszałem,
    że to jest standardowa procedura stosowana losowo dla wszystkich kart. Ciekawe,
    że nigdy wcześniej nie miałem takich jaj gdy używałem przez kilka lat innych
    kart i ciekawe co by było gdybym był np. w Chinach i chiński sprzedawca
    rozmawiając oczywiście po chińsku chciałby uzyskać od centrum autoryzacji kod
    autoryzacji. Z pewnością by go zrozumieli bo to dla nich standardowa
    procedura ...

    Maciej

  • 6. Data: 2004-01-28 07:30:09
    Od: "Inwestor" <i...@N...pl>

    > Mnie to spotkało na jakieść stacji benzynowej pod Krakowem
    > ale nie chcieli przyjąć transakcji poniżej 5zł

    A dla ciekawskich - byłem na wycieczce i chiałem kupić chipsy na przegryzke
    do wó.....
    no wiadomo do czego!!!
    :)))

    POZDR

  • 7. Data: 2004-01-28 08:09:18
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Inwestor" <i...@N...pl> napisał w wiadomości

    > A dla ciekawskich - byłem na wycieczce i chiałem kupić chipsy na
    przegryzke
    > do wó.....
    > no wiadomo do czego!!!
    > :)))

    Co za czasy. Ja to ogórki / śledzia zawsze kupuję. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 8. Data: 2004-01-28 08:14:57
    Od: "Paweł Mik" <m...@N...op.pl>

    > Co za czasy. Ja to ogórki / śledzia zawsze kupuję. :-)

    e tam - w autokarze chipsy lepiej zdają egzamin,

    > --
    > Pozdrawiam,
    wzajemnie

  • 9. Data: 2004-01-28 08:20:01
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > e tam - w autokarze chipsy lepiej zdają egzamin,

    pewnie na pielgrzymke do Czestochowy jechales? :-)

    --
    GideoN

    Usun [NOSPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 10. Data: 2004-01-28 08:26:51
    Od: "Paweł Mik" <m...@N...op.pl>

    > pewnie na pielgrzymke do Czestochowy jechales? :-)

    z Częstochowej!!!

    POZDR