  • 1. Data: 2004-02-12 11:18:32
    Temat: Odciski palców
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    W południowej Australii, prowadzony jest pilotażowy program, w ramach
    którego, klienci dokonujący zakupów kartami, obok swojego podpisu na
    rachunku muszą złożyć także odcisk kciuka.

    Więcej na ten temat:
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=615

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2004-02-12 11:41:52
    Temat: Re: Odciski palców
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
    > W południowej Australii, prowadzony jest pilotażowy program, w ramach
    > którego, klienci dokonujący zakupów kartami, obok swojego podpisu na
    > rachunku muszą złożyć także odcisk kciuka.

    teraz złodziej ukradnie mi karte - nie uśmiecha mi sie jak jeszcze miałbym
    stracić palec...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-02-12 16:44:13
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ciJWb.195521$AU2.103967@news.chello.at>, p...@k...net
    says...
> [...]
    > którego, klienci dokonujący zakupów kartami, obok swojego podpisu na
    > rachunku muszą złożyć także odcisk kciuka.

    W USA niektore sklepy oferuja PLACENIE odciskiem palca.

    AP

  • 4. Data: 2004-02-12 20:01:17
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > którego, klienci dokonujący zakupów kartami, obok swojego podpisu na
    > rachunku muszą złożyć także odcisk kciuka.

    Najpewniejsza byłaby autoryzacja na podstawię obrazu tęczówki oka.
    Słyszałem, że japoński dermatolog skopiował odcisk palca. Ale to na pewno
    jest lepsze od PINu. Problemem są jednak koszty POSów i bankomatów z taką
    autoryzacją (koszt kart chipowych jest znacznie mniejszy, słyszałem, że od
    1,5 $).

  • 5. Data: 2004-02-12 20:02:51
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
    > >

    > teraz złodziej ukradnie mi karte - nie uśmiecha mi sie jak jeszcze miałbym
    > stracić palec...
    >
    > Pozdrawiam

    Ucięty palec nic złodziejowi nie da. Musi być przepływ krwi w żywym palcu.

  • 6. Data: 2004-02-12 20:04:38
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
    > In article <ciJWb.195521$AU2.103967@news.chello.at>, p...@k...net
    > says...

    > W USA niektore sklepy oferuja PLACENIE odciskiem palca.

    No i może się obyć bez fizycznej karty. Wystarczy baza danych z odciskami.
    Może kiedyś w ogóle nie będzie fizycznych kart a jedynie bazy cech
    biometrycznych.

  • 7. Data: 2004-02-13 07:15:37
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > którego, klienci dokonujący zakupów kartami, obok swojego podpisu na
    > rachunku muszą złożyć także odcisk kciuka.

    Pierwszymi bialymi mieszkańcami Australii byli więżniowie angielscy.
    Nastapiło tylko powrót do korzeni.

    Vizvary

  • 8. Data: 2004-02-13 07:22:07
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości

    > Najpewniejsza byłaby autoryzacja na podstawię obrazu tęczówki oka.

    A może wynik analizy moczu lub krwi?

    Vizvary

  • 9. Data: 2004-02-13 07:52:52
    Od: "krab" <-...@k...pl>

    > No i może się obyć bez fizycznej karty. Wystarczy baza danych z odciskami.
    > Może kiedyś w ogóle nie będzie fizycznych kart a jedynie bazy cech
    > biometrycznych.

    okres w ktorym wszystkim chciano dawac po rowno i na jednakowych
    preferencyjnych warunkach juz podobno mamy za soba , teraz roznorodnosc jest
    w modzie

  • 10. Data: 2004-02-13 13:12:51
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Ucięty palec nic złodziejowi nie da. Musi być przepływ krwi w żywym palcu.

    Dlaczego?