  • Data: 2015-07-03 10:50:55
    Temat: Re: Obrót bezgotówkowy
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2015 o 10:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > Zalezy, czesc chce i nawet placi :-)
    > Ale faktycznie ci porzadni nie chca.

    Oczywiście milcząco wykluczałem szarą/czarną strefę :)

    (...)

    (...)
    > Z drugiej strony - gotowke moga ukrasc, albo rzad moze pieniadze
    > wymienic - trenowane dwa czy trzy razy za PRL.
    > Masz pieniadze, a na drugi dzien ich nie masz ...

    Nie tylko za PRL - podobne mechanizmy obowiązują niezależnie od ustroju
    politycznego!
    Okrągłostołowa "demokracja" znacznie intensywniej korzystała z tego
    "dobra", komuna się bała i m. in. dlatego przegrała :)

    Myślisz, że gotówka jest bardziej narażona na kradzież?
    Tylko pozornie - masz _znacznie_ większy wpływ na jej bezpieczeństwo.
    Łatwiej chronić swoją gotówkę, niż pieniądz widziany wirtualnie.
    Twojego konta "bronią" np. informatycy podobni do tych z Plus Banku.
    :)

    Przed rządem swojego konta nie obronisz tak samo, jak swojej gotówki.
    Natomiast między rządem a Twoim kontem jest jeszcze cały system bankowy
    rozumiany globalnie.

    Nawiasem - w tej chwili wiele transakcji międzynarodowych z Grecją jest
    dokonywanych za pomocą gotówki. Przedsiębiorcy decydują się płacić Grekom
    żywą gotówką i takiej też oczekują od Greków.
    To chyba dość jednoznaczna recenzja systemu obrotu bezgotówkowego.

    --
    Trefniś