  • 1. Data: 2015-06-30 18:04:47
    Temat: Obrót bezgotówkowy
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    Cześć!

    Jak się tu Was podoba wizja obrotu bezgotówkowego?

    --
    Trefniś

  • 2. Data: 2015-06-30 18:33:57
    Temat: Re: Obrót bezgotówkowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości
    >Cześć!
    >Jak się tu Was podoba wizja obrotu bezgotówkowego?

    Wielu juz obecnie uzywa, wiec widac sobie chwala. W niektorych krajach
    ponoc juz dominujaca.

    Jesli ktos uczciwie pracuje, podatki i alimenty placi ... to mu moze
    tylko przeszkadzac wizja, ze lista jego zakupow bedzie dostepna w
    googlu :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-06-30 19:53:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5592c4fc$0$27519$6...@n...neostrada.pl

    > Jesli ktos uczciwie pracuje, podatki i alimenty placi ... to mu moze tylko
    przeszkadzac wizja, ze lista jego zakupow bedzie
    > dostepna w googlu :-)

    A jeśli ktoś alimentów nie płaci? IMO zdecydowana większość ludzi nie płaci. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-06-30 22:28:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:mmul3h$hbd$1@node2.news.atman.pl...

    > A jeśli ktoś alimentów nie płaci? IMO zdecydowana większość ludzi nie
    > płaci. ;)

    Ja nie płacę a Ty?

    --
    marfi

  • 5. Data: 2015-07-01 08:36:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jun 2015 18:33:57 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wielu juz obecnie uzywa, wiec widac sobie chwala. W niektorych
    krajach
    > ponoc juz dominujaca.

    No ale czy to nie będzie ułatwiona droga do wirtualnej kreacji
    pieniądza (bez ekwiwalentu w zlocie) mogąca powodować inflację?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-07-01 11:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale czy to nie będzie ułatwiona droga do wirtualnej kreacji
    .pieniądza (bez ekwiwalentu w zlocie) mogąca powodować inflację?

    Nie. Albo praktycznie nie. Banki i tak kreuja pieniadze, a tu sie co
    najwyzej przesunie leciutko w kierunku kart kredytowych.

    Gotowka to i tak jest jakis drobiazg w ilosci pieniadza.

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/pieniezna_
    i_bankowa/miary.html
    Jesli dobrze rozumiem, to
    -gotowki w obiegu mamy 138 mld,
    -w kasach bankow dodatkowe 10mld - nie bardzo rozumiem czemu
    wydzielaja,

    -pieniadza tzw M0 jest 176 mld - to jak rozumiem jest gotowka plus
    saldo kont klientow w NBP.
    -depozytow biezacych w bankach jest 483 mld. Razem pieniadza M1 621
    mld
    -lokat dluzszych 430 mld, pieniadza M2 1052 mld ...

    - zadluzenie panstwa (Skarbu Panstwa) - 802 mld
    - zadluzenie samorzadow ... nieznane. Wroclaw ma cos 3.5mld ... plus
    kredyty spolek miejskich.

    - rezerwy walutowe NBP - 387 mld pln po przeliczeniu.

    J.

  • 7. Data: 2015-07-01 11:57:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > No ale czy to nie będzie ułatwiona droga do wirtualnej kreacji pieniądza
    > (bez ekwiwalentu w zlocie) mogąca powodować inflację?

    W sprawie tego ekwiwalentu w złocie trochę się dokształć:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/System_z_Bretton_Woods

  • 8. Data: 2015-07-01 13:07:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" 5592fc23$0$8381$6...@n...neostrada.pl

    > Ja nie płacę a Ty?

    Też nie płacę. Kiedyś (być może nawet sobie) płaciłem -- przelewy
    w mBanku trzeba było jakoś nazywać, więc niektóre przelewy miały
    takie określenia jak: 'czesne', 'czynsz' czy 'alimenty'. Miało to
    jednak nikły/żaden związek z: czesnym, czynszem czy alimentami...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-07-02 01:42:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-06-30 o 18:04, Trefniś pisze:
    > Cześć!
    >
    > Jak się tu Was podoba wizja obrotu bezgotówkowego?

    Taka w której to od banków będzie zależeć normalne funkcjonowanie
    człowieka w społeczeństwie?

  • 10. Data: 2015-07-02 10:07:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup
    >Taka w której to od banków będzie zależeć normalne funkcjonowanie
    >człowieka w społeczeństwie?

    Juz i tak mocno zalezy.
    Pensja przelewem, oplaty na konto ...

    J.