  • Data: 2017-03-23 17:26:32
    Temat: Re: Obligacje korporacyjne Getin/Noble
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości
    On 03/16/2017 05:46 PM, Piotr C. wrote:

    >Zakładam, że chodzi ci o kupno obligacji Getin banku, a nie obligacji
    >sprzedawanych za pośrednictwem Getin banku (jakiejś innej firmy)?

    >1) Getin dość cienko przędzie, ale jakoś przędzie. Jak ta zapowiadana
    >od lat ustawa "antyfrankowa" wejdzie, to bank będzie na serio
    >zagrożony upadkiem.

    A jak to wyglada z roznymi funduszami inwestycyjnymi ?
    Jesli bank taki fundusz prowadzi ... to aktywa funduszu sa wlasnoscia
    Funduszu i uczestnikow, czy sa wlasnosnoscia Banku i w razie wpadki
    syndyk polozy na nich lape ?

    >2) z drugiej strony bank jest duży (60 mld zł aktywów), i jego upadek
    >zagroziłby stabilności polskiej gospodarki. Można się łudzić, że
    >gdyby faktycznie był zagrożony upadkiem, to kurs akcji poleci na
    >łeb/szyję, i któryś większy bank przejmie go za bezcen. A może nie
    >przejmie.

    Moze nie chciec. Bo aktywa stopnieja, a pasywa zostana.
    Z tym, ze moze przejac z gwarancja BFG ... a to nadal moze grozic
    stabilnosci BFG, wiec ustawodawca musi pomyslec :-)

    J.