  • 1. Data: 2017-03-16 09:46:37
    Temat: Obligacje korporacyjne Getin/Noble
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    dzień dobry,

    Nęka mnie ich przedstawiciel, w zasadzie oferta wygląda OK. Ktoś z Was przeraiał ten
    temat, jakieś argumenty na 'nie'?

    P.

  • 2. Data: 2017-03-16 10:07:57
    Temat: Re: Obligacje korporacyjne Getin/Noble
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-16 o 09:46, Piotr C. pisze:
    > dzień dobry,
    >
    > Nęka mnie ich przedstawiciel, w zasadzie oferta wygląda OK. Ktoś z Was przeraiał
    ten temat, jakieś argumenty na 'nie'?

    Skoro wygląda OK, to bierz.
    A dla równowagi poczytaj np. o obligacjach Gant S.A.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-03-16 21:00:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 10:07, Pete pisze:

    > Skoro wygląda OK, to bierz.
    > A dla równowagi poczytaj np. o obligacjach Gant S.A.

    mam ten produkt (OK+), co chcesz wiedzieć?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2017-03-16 21:02:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 10:07, Pete pisze:

    dla jasności mam = kupiłem kiedyś dla siebie ;-)

    gant to zupełnie coś innego, obiecywali złote góry a spółka padła i się
    skończyło, tutaj masz UFK składający się z kilkuset różnych obligów

    nawet jak jedna firma upadnie to będzie to miało znikomy wpływ na wycenę
    j.u.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2017-03-17 14:04:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-16 o 21:02, RobertS pisze:
> [...]
    > skończyło, tutaj masz UFK składający się z kilkuset różnych obligów
    >
    > nawet jak jedna firma upadnie to będzie to miało znikomy wpływ na wycenę

    No to ja zrozumiałem pytanie tak, że to Getin sprzedaje swoje własne
    obligacje. I szuka na to chętnych.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-03-20 00:21:00
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu czwartek, 16 marca 2017 21:02:20 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
    > skończyło, tutaj masz UFK składający się z kilkuset różnych obligów
    >
    > nawet jak jedna firma upadnie to będzie to miało znikomy wpływ na wycenę
    > j.u.
    Czy ty na pewno masz na myśli obligacje Getin Noble Bank? Bo obligacje korporacyjne,
    a do takich zaliczają się te GNB, na pewno nie są UFKami. To są obligacje, z reguły
    notowane na Catalyst, ze wszelkimi + i - obligacji korporacyjnych. Do poczytania
    strona gpwcatalyst.pl, forum stockwatch.pl oraz materiały informacyjne danej serii
    obligacji GNB.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 7. Data: 2017-03-20 20:50:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 00:21, MrMrooz pisze:

> [...]
    korporacyjnych. Do poczytania strona gpwcatalyst.pl, forum stockwatch.pl oraz
    materiały informacyjne danej serii obligacji GNB.

    ale można je też kupić w ramach UFK żeby nie było tak jak z gantem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2017-03-23 16:19:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/16/2017 05:46 PM, Piotr C. wrote:
    > dzień dobry,
    >
    > Nęka mnie ich przedstawiciel, w zasadzie oferta wygląda OK. Ktoś z Was przeraiał
    ten temat, jakieś argumenty na 'nie'?

    Zakładam, że chodzi ci o kupno obligacji Getin banku, a nie obligacji
    sprzedawanych za pośrednictwem Getin banku (jakiejś innej firmy)?

    1) Getin dość cienko przędzie, ale jakoś przędzie. Jak ta zapowiadana od
    lat ustawa "antyfrankowa" wejdzie, to bank będzie na serio zagrożony
    upadkiem.

    2) z drugiej strony bank jest duży (60 mld zł aktywów), i jego upadek
    zagroziłby stabilności polskiej gospodarki. Można się łudzić, że gdyby
    faktycznie był zagrożony upadkiem, to kurs akcji poleci na łeb/szyję, i
    któryś większy bank przejmie go za bezcen. A może nie przejmie.

    3) jak jednak zdecydujesz się na kupno tych obligacji - zobacz, czy
    lepszego interesu nie zrobisz, kupując obligacje Getinu na rynku wtórnym:

    - są często na krótsze terminy, niż nowe emisje obligacji Getinu

    - są sprzedawane z dyskontem (patrz punkt 1 i 2) / mają większe
    oprocentowanie, niż nowe emisje obligacji Getinu

    wiec w efekcie masz większe oprocentowanie (bo z dyskontem), i niby
    mniejsze ryzyko (emitent ten sam, a krótszy termin).

    Popatrz też na przykład tu:

    http://gpwcatalyst.pl/instrument?nazwa=GNB0221

    (to jedne z obligacji Getin banku, do wyklikania więcej serii).

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 9. Data: 2017-03-23 17:26:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości

> [...]

    >1) Getin dość cienko przędzie, ale jakoś przędzie. Jak ta zapowiadana
    >od lat ustawa "antyfrankowa" wejdzie, to bank będzie na serio

    A jak to wyglada z roznymi funduszami inwestycyjnymi ?
    Jesli bank taki fundusz prowadzi ... to aktywa funduszu sa wlasnoscia
    Funduszu i uczestnikow, czy sa wlasnosnoscia Banku i w razie wpadki
    syndyk polozy na nich lape ?

> [...]
    >gdyby faktycznie był zagrożony upadkiem, to kurs akcji poleci na
    >łeb/szyję, i któryś większy bank przejmie go za bezcen. A może nie

    Moze nie chciec. Bo aktywa stopnieja, a pasywa zostana.
    Z tym, ze moze przejac z gwarancja BFG ... a to nadal moze grozic
    stabilnosci BFG, wiec ustawodawca musi pomyslec :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-03-23 21:08:55
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Moze nie chciec. Bo aktywa stopnieja, a pasywa zostana.

    Ale wiesz o tym, że banki mają "trochę" odwrócony bilans? Np. w aktywach
    maja kredyty udzielone klientom :)

    D.