  • 21. Data: 2002-11-13 15:31:53
    Temat: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Witam

    > Tu mi się coś nie zgadza - który to bank podaje nominalną roczną stopę
    > procentową z dokładnością do 4 miejsc po przecinku ?

    Ktos juz zdozyl napisac ze tym bankiem jest Inteligo i podaja oprocentowanie
    do 4 miejsc po przecinku jak dobrze pamietam gdzies od poczatku wrzesnia.

    > Jeśli na prawdę 0,35501 to powinni zaokrąglić do 0,36 (zgodnie z zasadami
    > matematyki) chyba, że w regulaminie napisali, że 0,5 zaokrąglają w dół.

    Czy w takim razie mozna sprubowac napisac reklamacje na i...@i...pl,
    nie chodzi o kwote tylko o sam fakt jak jest z tym zaokraglaniem. W
    regulamie nic nie znalazlem na temat zaokraglana.

    Marcin P.

  • 22. Data: 2002-11-13 15:34:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ewa" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Udalo mi sie znalezc przez znajomego. Moze nie jest to dzielo naukowe, ale
    > podrecznik do szkoly sredniej, a w koncu o zasadach ze szkoly mowimy.
    > "Matematyka dla klasy I liceum i technikum - zakres podstawowy i
    > rozszerzony" Wydawnictwo Sens. Autorzu: R. Kalina, . Szymański, F. Linke
    > strona 71 "Przyblizone szacowanie wynikow dzialan"
    > Nie bede cytowac calego rozdzialu
    > Jest tam liczba dokladna: 232,1502 i wynik przyblizony: 232,15

    W tym przypadku to i ja z Toba sie zgodze, ze tak powinno byc.
    Nie ma innego przykladu?

    I przy "5" w dół?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 23. Data: 2002-11-13 15:34:25
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Witam

    > Wydaje mi się, że chyba masz rację.
    >
    > A może chodzi o Inteligo?

    Zgadles :-)
    Tylko co z tym fantem pozna zrobic

    Marcin P.

  • 24. Data: 2002-11-13 15:50:11
    Od: "Marcin_PP" <t...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > Nie bede cytowac calego rozdzialu
    > Jest tam liczba dokladna: 232,1502 i wynik przyblizony: 232,15

    A jak by to zaokraglic do jednego miejca po przecinku to ile bedzie ?, bo
    wedlug mnie powinno byc 232,20.

    A jezeli by byla kwota 35,501 i zaokraglic to do pelnych zlotych tak jak sie
    zaokragla dochod przed opodatkowaniem to ile wyjdzie ?

    Marcin P.

  • 25. Data: 2002-11-13 16:38:01
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    > W tym przypadku to i ja z Toba sie zgodze, ze tak powinno byc.
    > Nie ma innego przykladu?

    Nie. Ale pewnie potem jest to w zadaniach, wiec wystarczy poszukac i
    sprawdzic odpowiedzi.

    > "Matematyka
    Ale
    > poscie.
    >
    > I przy "5" w dół?

    Owszem. Niezaleznie od tego, co stoi dalej. Moze logika sie tu troche
    buntuje, bo w niektorych przypadkach blad przyblizenia jest wiekszy, gdy
    postepuje sie zgodnie z ta regula.
    I wlasnie dlatego sadze, ze banki powinny miec jasno okreslone zasady w
    regulaminie.
    Pozdrawiam, Ewa

  • 26. Data: 2002-11-13 16:45:56
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin_PP" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tam liczba dokladna: 232,1502 i wynik przyblizony: 232,15

    A jak by to zaokraglic do jednego miejca po przecinku to ile bedzie ?, bo
    wedlug mnie powinno byc 232,20.

    Wedlug tej zasady jednak 23,10. Ale to tylko z punktu widzenia podrecznikow
    do matematyki. Mysle, ze w przypadku banku regulamin powinien byc inny.

    Szukajac argumentow do dyskusji trafilam na jakas strone z takim regulaminem

    http://www.podatki.vis.pl/podatki/po_zaokrag.htm

    I, jak widac, roznie bywa z tym zaokraglaniem w praktyce.
    Pozdrawiam, Ewa.

  • 27. Data: 2002-11-13 17:15:29
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

> [...]

    podrecznikow
    > do matematyki. Mysle, ze w przypadku banku regulamin powinien byc inny.

    Chyba 232,10 jak juz :)) , ale z tym sie nie moge zgodzic, sprawdz sobie np
    w ruznych arkuszach kalkulacyjnych lub kalkulatorach, a tam napewno sa
    wprowadzone reguly matematyczne.

    a jak by bylo wedlug ciebie z liczba 232,154999

> [...]
    regulaminem

    > http://www.podatki.vis.pl/podatki/po_zaokrag.htm
    >
    > I, jak widac, roznie bywa z tym zaokraglaniem w praktyce.

    Podatek Vat to widac wogle sie nie zaokragla tylko obcina kocowki, ale
    podatki to juz zgodnie z zasadami matematyki czyli jak 50 gr to w gore, 49 w
    doł.

    Marcin P.

  • 28. Data: 2002-11-13 17:43:11
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:a7uA9.14452$6a.291203@news.chello.at, ewa wrote:

    > Nie bede cytowac calego rozdzialu
    Slusznie, ale zacytuj stwierdzenia istotne dla dyskutowanej tu kwestii.

    > Jest tam liczba dokladna: 232,1502 i wynik przyblizony: 232,15
    No i?
    Tego nikt nie kwestionuje. Ty twiedzisz, że przy zaokrągleniu do jednej
    cyfry po przecinku będzie to 232,1, a ja, że 232,2 - tu jest rozbieżność.

  • 29. Data: 2002-11-13 17:43:54
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqu18h$9fd$1@news.onet.pl, Marcin_ wrote:
> [...]

    A wedlug mnie 232,2