  • Data: 2019-12-02 18:51:28
    Temat: Re: Obłęd bezpieczeństwa...
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uważaj, bo z tak dobrymi programami, które robią wiele rzeczy same, to DTP w XXI
    wieku zaraz będzie wyglądało tak, że zaraz za użytkownika wystarczy Ukrainiec, byle
    tylko znał polski alfabet - a za niedługo, choć dla Ciebie to już będzie wszytko
    jedno, nie będzie nawet potrzeba użytkownika.

    Spokojnie używam CS4 (dość stary program). Wiem co się dzieje w nowych
    abonamentach CC.
    I wcale nie działa tu zasada że są łatwiejsze/lepiej
    napisane/sprawiające mniej problemów. Można się nieźle naciąć bez
    doświadczenia. Ukrainiec z polskim alfabetem tu nic nie zdziała.

    Piszę tylko że od wielu lat ręcznie nie ustawia się ligatur, dzielenia
    wyrazów czy zawieszonych spójników. Są wbudowane w program albo
    dodatkowe skrypty. A i tak człowiek musi to kontrolować bo program jest
    tylko bezmyślnym programem. Wydajność dzięki temu ogromnie wzrosła.