  • Data: 2002-04-18 09:47:54
    Temat: Re: OT - VAT w Wielkiej Brytfanii
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy przyjeżdżając z tym do Polski nie będzie musiał zapłacić cła i
    > innych pierdół ?
    Oficjalnie - oczywiście. Ale już widzę gościa jak dyla do urzędu celnego i
    skomle: "Panieeee... Bo ja tam se laptopa kupiłem!!!".
    No to zapłaci: (chyba) 2% cła + 22% VAT (liczone od ceny + cło).

    A tak naprawdę - nie. Sam przywiozłem już do Polski z Niemiec na swój użytek
    trochę sprzętu elektronicznego (magentowid, miniwieżę, komputer). Za każdym
    razem zgłaszałem sprzęt tylko po stronie niemieckiej, dostawałem pieczątkę
    na TaxFree Checkque, a po polskiej strone "Nic nie mam. Turysta jestem."
    Oczywiście nie można przesadzać.

    W tym konkretnym przypadku może być łatwiej, jeśli podróż odbędzie się
    samolotem. Na lotnisku w Londynie pokazuje TaxFree Checkque, dostaje
    stempelek i zabiera sprzęt jako bagaż kabinowy. W Polsce przechodzi z
    laptopemm jako swoją własnością. Nie wiem, czy laptop musi być zgłaszany do
    odprawy przy jego wywozie. Często podróżuję służbowo samolotem za granicę ze
    służbowym sprzętem i nigdy nie zgłaszałem laptopa przy wylocie. Podczas
    powrotu nikt nigdy się nie czepiał.

    MaciejK