  • 1. Data: 2002-09-09 11:01:25
    Temat: OBLIGACJE BANK OF ENGLAND
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Pzrepraszam jeśli pytanie to jest trochę NTG,
    ale stałem się posiadaczem obligacji weemitowanych przez Bank of England w
    1925 r. :)

    Czy Państwo myślą, że mogą one być jeszcze cokolwiek warte, czy już dawno
    się przedawniły ?
    Jasne jest dla mnie , że gdyby to były obligacje polskie, to były by
    makulaturą, ale może w Anglii panują inne normy w tym względzie, i Bank
    wciąż je może honoruje.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi,,

    BS

  • 2. Data: 2002-09-09 17:25:59
    Temat: Re: OBLIGACJE BANK OF ENGLAND
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Jasne jest dla mnie , że gdyby to były obligacje polskie, to były by
    > makulaturą, ale może w Anglii panują inne normy w tym względzie, i Bank

    A moze e-mail do Bank of England ?

    Pozdrowionka
    Tadeusz

  • 3. Data: 2002-09-09 17:28:53
    Od: Krzysztof Jach <k...@t...net.pl>

    On Mon, 9 Sep 2002 13:01:25 +0200, "Bartosz Skorek"
    <b...@i...com.pl> wrote:
    >BS

    Wszystko zalezy od szczegolow zawartych w prospekcie emisyjneym dla
    tej konkretnej emisjii obligacji. Moze byc zapis ze kase nalezy podjac
    w ciagu x lat po terminie zapadalnosci danej serii obligacji.

    Np. W 1925 emitowano 25 letnie obligacje, ktorych wykupu podejmuje sie
    BoE w 10 lat po uplynieciu terminu zapadalnosci. Czyli do 1960 chyba,
    ze udowodnisz, ze BoE w okresie od 1950-1960 nie byl w stanie ich od
    ciebie wykupic mimo twojego oficjalnego wniosku.

    Najlepiej przyslij scan takiej obligacji to maze dowiem sie czegos
    wiecej.

    KJ

  • 4. Data: 2002-09-10 08:57:23
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Jach <k...@t...net.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:t...@4...com..
    .

> [...]
    > ciebie wykupic mimo twojego oficjalnego wniosku.
    >
    > Najlepiej przyslij scan takiej obligacji to maze dowiem sie czegos

    Dzieki za pomoc, skanem na razie nie dysponuje , ale moge powiedziec, ze na
    tych obligacjach w ogóle nie ma mowy o zadnym terminie zapadalnosci itp.

    Napisano tylko : promise to pay the bearer on demand the sum of 5 pounds,
    1925 dec 17
    i jeszcze maszynowo podbity podpis jakiegos prezesa,
    ponadto wokolo szlaczki z napisem Bank of England,
    znaki wodne z tymze BoE i naprawde nic wiecej

    BS

  • 5. Data: 2002-09-12 13:04:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> writes:

> [...]
    > ponadto wokolo szlaczki z napisem Bank of England,
    > znaki wodne z tymze BoE i naprawde nic wiecej

    W takim razie musisz sie z tym zglosic do Bank of England (wymiana
    od reki), ew. wyslac im poczta (odesla czek).
    Watpie, by w innym banku w GB to wymienili - stare banknoty to co innego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator