  • 31. Data: 2007-02-18 09:40:44
    Temat: Re: O platnosciach KK w sklepach raz jeszcze
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ar" <a...@j...pu> writes:

    > A różnicę w cenie zakupu znasz? Często hiper sprzedaje taniej niż mały sklep
    > jest w stanie kupić. Jak mówią producenci hipery zapewniają im wielkość
    > produkcji, a handel tradycyjny zarobek.

    Nie znam roznicy w cenie zakupu, ale wiem ze sklep nie kupuje drozej
    niz supermarket sprzedaje. Bo gdyby mial kupic drozej, to by kupil
    w supermarkecie (i kupuje niektore rzeczy).

    Ale podejrzewam ze w Makro jest jednak nieco taniej, choc nie chce
    mi sie sprawdzac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2007-02-19 23:29:37
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Tak tu się lekko zaczytałem i chciałbym Wam Panowie powiedzieć skąd
    wynikają te wszystkie opóźnienia i modemy 56k - ano dlatego, że dalej
    jest jeszcze stosowany w takich sieciach protokół X.25 i nikt nie chce
    zbytnio cudować widocznie i z punktu widzenia administratora nie dziwię
    się kolegą po fachu ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/X.25

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 33. Data: 2007-02-20 22:43:39
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 20 Feb 2007 00:29:37 +0100, Bartosz 'bart' Nowakowski
    napisał(a):

> [...]
    > wynikają te wszystkie opóźnienia i modemy 56k - ano dlatego, że dalej
    > jest jeszcze stosowany w takich sieciach protokół X.25

    I tu nam sie chyba także wyjaśnia sprawa niechęci sprzedawców do
    przyjmowania płatności niewielkich kwot kartą:

    "Sieci X.25 są łatwe w instalacji i utrzymaniu. Opłaty za usługi
    ustalane są w oparciu o liczbę wysłanych pakietów i (w niektórych
    wypadkach) czas trwania połączenia"

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 34. Data: 2007-02-21 00:19:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

> [...]
    >
    > "Sieci X.25 są łatwe w instalacji i utrzymaniu. Opłaty za usługi
    > ustalane są w oparciu o liczbę wysłanych pakietów i (w niektórych

    X.25 to jest zupelnie inna bajka. Modemy komutowane dzwonia
    bezposrednio do acquirera i oplata jest zwykla, telefoniczna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2007-02-21 14:04:00
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    > NIe, nie to nie idze SMS tylko normalnie jako dane. Sprawa wyglada tak mamy
    > terminal
    > ktory po RS232 komunikuje sie z malutkim modemem GPRS-owym ten modem ma
    > pewnie
    > caly czas zestwione polczeneni ze stacja bazową operatora.Poźniej to ze
    > stacji bazoweej poprzez
    > siec innych stacji dochodzi do jakby bramy, ktora ten sygnal wpuszcza do
    > sieci WAN ( czyli do sieci s
    > zkiletowej czy jakos tak :)). i dalej pedzi to do laczy np polcardu.

    Terminale maja APN w wirtualnej wydzielonej siedzi operatora GSM.
    Oprocz tego do siedziby operatora X - polcard ciagnie dedykowana rure i
    zestawia tunel GRE z IPsec. Nic nie lata po zadnym internecie.

  • 36. Data: 2007-02-21 16:21:46
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > X.25 to jest zupelnie inna bajka. Modemy komutowane dzwonia
    > bezposrednio do acquirera i oplata jest zwykla, telefoniczna.

    Dokładnie mi nie chodziło o to ile się płaci ale dlaczego czasami trwa
    to tak długo. Swoją drogą to X.25 nie źle się trzyma jak na swoje lata
    bo np token ring to już tylko wspomnienie ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 37. Data: 2007-02-21 17:24:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Dokładnie mi nie chodziło o to ile się płaci ale dlaczego czasami trwa
    > to tak długo.

    Bo centrale dlugo lacza i modemy dlugo negocjuja. Zwlaszcza jesli nie
    wiedza, ze po drugiej stronie tez jest V.90 (czasem mozna je tak
    ustawic by wiedzialy i wtedy jest nieco szybciej, ale szczegolow nie
    pamietam).

    > Swoją drogą to X.25 nie źle się trzyma jak na swoje lata
    > bo np token ring to już tylko wspomnienie ;)

    To kompletnie rozne rzeczy. Natomiast ktorych instalacji jest wiecej
    - nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2007-02-21 20:54:04
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To kompletnie rozne rzeczy. Natomiast ktorych instalacji jest wiecej
    > - nie wiem.

    Chodziło mi o rozwiązania/technologię, które mają już ładnych naście
    latek a jeszcze mimo to się trzymają.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 39. Data: 2007-02-21 22:28:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Chodziło mi o rozwiązania/technologię, które mają już ładnych naście
    > latek a jeszcze mimo to się trzymają.

    Trudno to powiedziec zarowno o X.25 jak i o TR.
    Gdzies tam sa uzywane, tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2007-02-21 22:40:14
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Trudno to powiedziec zarowno o X.25 jak i o TR.
    > Gdzies tam sa uzywane, tak.

    Mam takie wrażenie, że kiedyś protokoły L1-L3 były lepiej przemyślane i
    w ogólnym rozrachunku bardziej trwalsze niż to co teraz wychodzi no ale
    starczy bo OT się z tego zrobiło a w zasadzie już NTG.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski