  • 1. Data: 2002-09-28 06:16:42
    Temat: Nowe numery rachunków
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    O ile dobrze zrozumiałem, to wkrótce nie przejdzie żaden przelew wykonany na
    nr rachunku podany wg starego wzoru.
    Co zrobić, jeżeli mam stałe płatności a firma nie fatyguje się aby mi
    dostarczyć nowy nr rachunku?
    Kto zawini, jeżeli przelew zostanie odrzucony?
    Mam wydzwaniać do każdego, aby mi pisemnie przysłali nowy nr rku?

    Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
    Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

  • 2. Data: 2002-09-28 09:16:54
    Temat: Re: Nowe numery rachunków
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:

    > O ile dobrze zrozumiałem, to wkrótce nie przejdzie żaden przelew wykonany
    na
    > nr rachunku podany wg starego wzoru.

    Zle zrozumiales. Nic takiego nie nastapi.

    > Co zrobić, jeżeli mam stałe płatności a firma nie fatyguje się aby mi
    > dostarczyć nowy nr rachunku?

    Nic nie robic.
    Przelewac na wskazany nr rachunku.

    > Kto zawini, jeżeli przelew zostanie odrzucony?

    Ten, kto odrzucil

    > Mam wydzwaniać do każdego, aby mi pisemnie przysłali nowy nr rku?

    Nie.
    Odpoczac.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2002-09-28 11:34:42
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > na
    >
    > Zle zrozumiales. Nic takiego nie nastapi.

    W najbliższych miesiącach wymagane będą 26 cyfrowe numery rachunku na
    wszystkich przelewach. Tak, czy nie?

  • 4. Data: 2002-09-28 14:04:34
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Jan Werbiński"
    > W najbliższych miesiącach wymagane będą 26 cyfrowe numery rachunku na
    > wszystkich przelewach. Tak, czy nie?

    Taki obowiązek będzie od 1 lipca 2004. Zostało ci jeszcze 21 miesięcy.

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-09-28 15:33:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:an443j$8aj$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > wykonany

    > W najbliższych miesiącach wymagane będą 26 cyfrowe numery rachunku na
    > wszystkich przelewach. Tak, czy nie?

    Nie. Nie beda wymagane.
    Nie ma takich przepisow, ktore by tego wymagaly.
    Jest takie towarzystwo wzajemnej adoracji zwane Zwiazkiem Bankow Polskich
    (stowarzyszenie ?), ktore sobie tak uzgodnilo, po czym najwieksi czlonkowie
    tej kanapy olali swoje ustalenia.
    Numer rachunku jest w takiej postaci, jaka nada bank ktory go prowadzi.
    I tyle.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-09-28 15:34:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Bogdan <b...@h...pl.remove-it> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:an4csc$g69$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński"
    >
    > Taki obowiązek będzie od 1 lipca 2004. Zostało ci jeszcze 21 miesięcy.

    Heh. Pozywiom, uwidim.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-09-28 15:59:27
    Od: w...@p...onet.pl

    > Taki obowiązek będzie od 1 lipca 2004. Zostało ci jeszcze 21 miesięcy.

    nie 21 miesiecy tylko 36 dni bo mbank nie przyjmuje przelewow na "stary" numer
    od 1.10

  • 8. Data: 2002-09-28 16:55:59
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał

    > nie 21 miesiecy tylko 36 dni bo mbank nie przyjmuje przelewow na "stary"
    numer
    > od 1.10

    A kto tu mówił o mBanku? Pytanie było:
    "W najbliższych miesiącach wymagane będą 26 cyfrowe numery rachunku na
    wszystkich przelewach. Tak, czy nie?"
    Odpowiedź: nie
    To że mBank NIE PRZYJMUJE przelewów bez 26 cyfrowego numeru to inna rzecz.
    To wcale nie znaczy że NIE WYŚLE przelewu do banku który nie wdrożył numerów
    NRB.

  • 9. Data: 2002-09-28 22:29:07
    Od: "Robson" <r...@f...pl>

    "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> wrote in message

> [...]
    > To że mBank NIE PRZYJMUJE przelewów bez 26 cyfrowego numeru to inna rzecz.
    > To wcale nie znaczy że NIE WYŚLE przelewu do banku który nie wdrożył

    To ze BRE wymaga od 1 pazdziernika transakcji na nowy numer to tylko jego
    WEWNETRZNE ustalenia ,
    tak samo zrobilo NBP z niektorymi swoimi rachunkami od 1 stycznia i PKO BP
    od 1 wrzesnia , sprawa sie rozbija jak mysle o systemy ksiegowe tych bankow.
    Prawnie z tego co wiem do 1 stycznia 2004 , kazdy polski bank musi
    realizowac przelewy w "starym" formacie , NRB faktycznie wchodzi 1 stycznia
    2003 , czyli kazdy bank bedzie musial zamienic numery , ale z tego co juz
    widac banki olewaja ustalenia i wprowadzaja wlasne terminy.
    Trzeba by bylo dokloadnie poczytac jak to jest z tymi terminami odgornie
    ustalonymi, nie znam zbyt dokladnie dat wiec troche spekuluje.
    A co do odrzucania przelewow to odrzucaja ONI czyli NBP i PKO BP a niedlugo
    BRE , z dopiskiem "bledny nr rachunku" or something .......
    Tak czy inaczej wolna amerykanka i brak poszanowania dla klienta i odgornych
    ustalen.
    Wedlug mnie sprawa nadawala by sie do Rzecznika Praw Konsumenckich i do
    arbitrazu bankowego.
    pozdrawiam

    R.

  • 10. Data: 2002-09-29 08:19:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Robson <r...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:an5afb$d48$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    BP
    > od 1 wrzesnia , sprawa sie rozbija jak mysle o systemy ksiegowe tych

    Tyle, ze PKO BP:
    1. Nie wymaga stosowania nowych numerow w przelewach miedzy swymi oddzialami
    (patrz ich wyjasnienie na www.pkobp.pl)
    2. Nie zrobilo nic by jakikolwiek bank dopuszczal wykonywanie przelewow na
    nowy nr PKO BP. Chodza przelewy tylko na stary nr badz na nowy pozbawiony
    liczby kontrolnej...;-)

    > Prawnie z tego co wiem do 1 stycznia 2004 , kazdy polski bank musi

    Prawnie?
    Mozesz podac jaki AKT PRAWNY (tj, wydany przez organ uprawniony
    konstytucyjnie do stanowienia prawa) to reguluje?

    IMHO nadawalaby sie.

    --
    Pozdrowienia
    ---