  • 11. Data: 2002-09-29 09:45:53
    Temat: Re: Nowe numery rachunków
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Slawek Kos"

    Od 1 lipca 2004. Było przesunięcie teminu. Zobacz link niżej

    > Prawnie?
    > Mozesz podac jaki AKT PRAWNY (tj, wydany przez organ uprawniony
    > konstytucyjnie do stanowienia prawa) to reguluje?

    Było już o tym ale czemu nie:
    http://www.nbp.pl/aktyprawne/dziennik/2002/dzu08_02.
    pdf
    pozycja 26, strona 283
    zarządzenie wydane na podstawie AKTU PRAWNEGO: art 68 pkt 4 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 z późniejszymi zmianami:
    Art. 68. Prezes Narodowego Banku Polskiego określa, w drodze zarządzenia:
    (...)
    4) sposób numeracji rachunków bankowych prowadzonych w bankach.

    Czy sprawa jeszcze budzi wątpliwości?

    Bogdan

  • 12. Data: 2002-09-29 11:32:47
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Bogdan <b...@h...pl.remove-it> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:an6i3i$ita$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Slawek Kos"
    >
    > Od 1 lipca 2004. Było przesunięcie teminu. Zobacz link niżej

> [...]

    Juz nie ;-)
    Z lektury powyzszego zrozumialem, ze przed wejsciem w zycie tego zarzadzenia
    _nie_bylo_ zadnego aktu prawnego w ustanawiajacego NRB.
    To by znaczylo, ze nie nastapilo zadne przesuniecie terminu tylko po raz
    pierwszy termin zostal prawnie wyznaczony, tak?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2002-09-29 15:59:46
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Slawek Kos"
> [...]
    > To by znaczylo, ze nie nastapilo zadne przesuniecie terminu tylko po raz
    > pierwszy termin zostal prawnie wyznaczony, tak?

    Był dokument roboczy wdrażania NRB/IBAN zakładający zakończenie zmian 31
    grudnia 2003. Stąd mowa o przesunięciu.
    Czy było wcześniej zarządzenie prezesa NBP nie wiem bo nie śledzę tego aż
    tak dokładnie. Raczej nie - w przeciwnym razie w dokumencie byłaby mowa o
    zmianie lub utracie ważności tego poprzedniego zarządzenia.

    Bogdan

  • 14. Data: 2002-09-30 06:36:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał w wiadomości

> [...]
    pdf

    > zarzadzenia
    >
    > Był dokument roboczy wdrażania NRB/IBAN zakładający zakończenie zmian 31

    bede upierdliwy:
    Ale zaden _akt_prawny_ wtedy nie obowiazywal, prawda? Tylko porozumienie
    bankow?

    Byc moze wlasnie dlatego, ze dobrowolne wdrazanie NRB "nie szlo" prezes NBP
    wydal swoje zarzadzenie...
    IMHO

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2002-09-30 08:04:02
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Slawek Kos"
    > bede upierdliwy:
    Hm...

    > Ale zaden _akt_prawny_ wtedy nie obowiazywal, prawda? Tylko porozumienie
    > bankow?
    Poprzednio NBP przydzielał ośmiocyfrowe numery banków i ich jednostek
    organizacyjnych (w praktyce oddziałów). Nie znam poprzedniej podstawy
    prawnej. Od tego roku jest to w prawie bankowym, art. 64 pkt 3. Nie określał
    jednak planu kont wewnątrz oddziału.

    > Byc moze wlasnie dlatego, ze dobrowolne wdrazanie NRB "nie szlo" prezes
    NBP
    > wydal swoje zarzadzenie...
    Gdyby nie obowiązek, niewiele banków zmieniłoby cokolwiek - im jest całkiem
    dobrze ze starą numeracją. Za darmo nikt im nie dostosuje systemu
    informatycznego. Zauważ że na razie tylko banki stworzone od podstaw stosują
    NRB (mBank, Inteligo czy Multibank) Jasne że bez urzędowego przymusu sprawa
    ciągnęłaby się wieki.

    Bogdan

  • 16. Data: 2002-09-30 11:00:41
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Gdyby nie obowiązek, niewiele banków zmieniłoby cokolwiek - im jest
    całkiem
    > dobrze ze starą numeracją. Za darmo nikt im nie dostosuje systemu

    A przeciez sie umowily, ze dostosuja.
    Jakies porozumienie podpisaly (na forum ZBP)...;-))

    > informatycznego. Zauważ że na razie tylko banki stworzone od podstaw
    stosują
    > NRB (mBank, Inteligo czy Multibank)

    Nieprawda.
    Millennium zmienilo w tym roku.
    Wlasnie dostalem pisemko z Banku Przemyslowego z nowym numerem.

    > Jasne że bez urzędowego przymusu sprawa
    > ciągnęłaby się wieki.

    Jakie wieki?
    Miala sie zakonczyc w 2003r, calkiem dobrowolnie...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 17. Data: 2002-09-30 15:17:06
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Slawek Kos"
    > A przeciez sie umowily, ze dostosuja.
    > Jakies porozumienie podpisaly (na forum ZBP)...;-))
    ZBP to jest dobrowolne stowarzyszenie działające na podstawie ustawy o
    izbach gorpodarczych. Fakt że pożyteczne, także dla klientów (np. arbiter
    bankowy). Ale nie ma mowy o tym żeby mogło coś narzucić bankom - a już na
    pewno nie bankom które do ZBP nie należą.

  • 18. Data: 2002-09-30 15:26:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bogdan"
    > (...) nie ma mowy o tym żeby mogło coś narzucić bankom - a już na
    > pewno nie bankom które do ZBP nie należą.

    nie słyszałem o tym, zeby jakis bank nie nalezał do ZBP - nikt się tym w
    każdym razie nie chwalił

    może jakby tak dokladnie porównać listę członków podawaną przez ZBP i liste
    banków podawana na stronie NBP to jakie bank społdzilczy by się znalazł ;-))
    *** blad ***

  • 19. Data: 2002-09-30 16:10:58
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "blad"
> [...]
    liste
    > banków podawana na stronie NBP to jakie bank społdzilczy by się znalazł
    ;-))

    Lista członków ZBP:
    http://www.zbp.pl/czlonkowie.html?PHPSESSID=a2c133b4
    0a428bd85449937c9f5c78f0
    Lista banków wg NBP:
    http://www.nbp.pl/banki/index.html

    Naliczyłem 26 banków spółdzielczych w ZBP - jak się wydaje to większość
    BS-ów raczej nie należy.
    Brak też ZBP Fiat Banku Polska i Śląskiego Banku Hipotecznego (to jest
    własność INF BS) - fakt że banki są niszowe.

    Bogdan