  • 21. Data: 2019-09-20 02:04:14
    Temat: Re: Nowe metody logowania - wrażenia
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 19 Sep 2019 16:31:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale inaczej sie nie da. Albo tryb prywatny, albo cos zapamietuje.
    > Trzeba do programistow pisac, zeby zrobili tryb dedykowany - obsluguje
    > tylko strony jednego banku, pamieta cookies, ale osobno.

    Programiści już dawno to zrobili:
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/multi
    -account-containers/

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2019-09-20 07:41:41
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-19 o 15:40, Borys Pogoreło pisze:

    > W jakim konkretnie celu? Jeśli masz wirusa, to jemu raczej wszystko jedno,
    > czy używasz trybu prywatnego. Nie chcesz mieć strony banku w historii
    > przeglądania?

    W takim celu, żeby wszelkie poinstalowane w przeglądarce dodatki nie
    miały dostępu do strony banku. Poza tym przeglądarka nie zapisze (mam
    nadzieję) w cache żadnych pobieranych danych, a jeśli zapisze, to usunie
    (mam nadzieję).

    <PARANOJA>
    Teoretycznie do korzystania z banku lepiej mieć oddzielny komputer z
    bootowalnym z płyty linuksem i "gołą" przeglądarką open-source ;)
    </PARANOJA>

    Ale z lenistwa używam tylko trybu prywatnego.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-09-20 08:05:36
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > No bo to, że kliknąłeś, jest zapisywane przy pomocy cookiesa. A jak niby inaczej?

    No właśnie. Dlatego mam podejrzenia, że to nie była głupota, ale
    cwaniactwo - wymuszenie na ludziach, aby mieli włączone i nie usuwane
    między sesjami cookiesy.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2019-09-20 09:28:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-09-20, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    [...]

    > W takim celu, żeby wszelkie poinstalowane w przeglądarce dodatki nie
    > miały dostępu do strony banku.

    Do tego w zupełności wystarczy osobny profil, który nie ma zainstalowanych
    tych dodatków.

    > Poza tym przeglądarka nie zapisze (mam nadzieję) w cache żadnych pobieranych
    danych,
    > a jeśli zapisze, to usunie (mam nadzieję).

    I bez sensu pobierasz ponownie te megabajty obrazków, css i js.
    Same strony (te które widzisz) wysyłają dyrektywę no-cache i nie są
    przechowywane niezaleznie od tego jaki tryb wybierzesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2019-09-23 08:42:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > I bez sensu pobierasz ponownie te megabajty obrazków, css i js.

    Jestem gotów na to poświęcenie :)

    > Same strony (te które widzisz) wysyłają dyrektywę no-cache i nie są
    > przechowywane niezaleznie od tego jaki tryb wybierzesz.

    Trust no one.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2019-09-23 10:23:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-09-23, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    [...]

    > Jestem gotów na to poświęcenie :)

    > Trust no one.

    Czyli wierzysz twórcom przeglądarki, że respektują brak cache w trybie
    incognito, ale jednocześnie tym samym twórcom nie wierzysz, że działają
    zgodnie ze standardami protokołu?

    Można i tak. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 27. Data: 2019-09-23 10:47:40
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    >
    > Czyli wierzysz twórcom przeglądarki, że respektują brak cache w trybie
    > incognito, ale jednocześnie tym samym twórcom nie wierzysz, że działają

    To taki odpowiednik założenia dwóch gumek: jest dodatkowy dyskomfort,
    ale człowiek spokojniejszy ;)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2019-09-23 16:48:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No niestety ręce opadają, historia rachunku lub karty starsza niż 90 dni wymaga...
    podania kodu ze zdrapki (lub czegośtam z
    aplikacji IKO, nie ma mowy o SMS-ie), no tylko jakaś informatyczna qrwa mogła to
    wymyśleć, to chyba jedna sztuka karty zdrapek na
    jedno porządne szukanie czegoś w historii pójdzie!!

    -----
    > PKO też mam od zawsze i system ma spoko, ale przecież jeszcze nie dostosowali do
    dyrektywy

  • 29. Data: 2019-09-23 19:39:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >nie ma mowy o SMS-ie), no tylko jakaś informatyczna qrwa mogła to
    >wymyśleć, to chyba jedna sztuka karty zdrapek na jedno porządne

    a) widac tak ma byc, pretensje do Unii,
    b) archowizwowac sobie wyciagi,
    c) przejsc na hasla SMS :-)

    -----
    > PKO też mam od zawsze i system ma spoko, ale przecież jeszcze nie
    > dostosowali do dyrektywy

    J.

  • 30. Data: 2019-09-25 17:53:14
    Od: gosc <t...@z...com>