  • 1. Data: 2013-11-18 17:14:38
    Temat: Nowa kwota wolna od zajęcia?
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Chowajcie pieniądze do skarpety.
    http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywa
    l-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782
    .html

  • 2. Data: 2013-11-18 18:16:09
    Temat: Re: Nowa kwota wolna od zajęcia?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 17:14:38 UTC+1 użytkownik wiatrak napisał:
    > Chowajcie pieniądze do skarpety.
    >
    > http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywa
    l-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782
    .html

    "Urzędnicy znacznie szybciej będą więc blokować konta niesumiennych podatników."
    Moim zdaniem bardzo dobrze.
    Jestem zwolennikiem teorii ze kara nie mmusi być dotkliwa ale musi być wymierzona
    natychmiastowo.

  • 3. Data: 2013-11-18 18:33:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Chowajcie pieniądze do skarpety.
    > http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywa
    l-elektronicznej-blokady-kont-2013-92,artykul,123782
    .html

    Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decydują się na niepłacenie
    podatków (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie zawodzi).
    Jeśli po prostu dlatego, że na prawdę nie mają, lub coś innego jest
    ważniejsze (np. lekarstwa mogą być ważniejsze) i na podatki nie starcza to
    zablokowanie w tej sytuacji konta może doprowadzić nawet do samobójstwa.
    P.G.

  • 4. Data: 2013-11-18 18:37:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    > Moim zdaniem bardzo dobrze.
    > Jestem zwolennikiem teorii ze kara nie mmusi być dotkliwa ale musi być wymierzona
    Hm. Czy ktoś wie, czy obniżenie kwoty wolnej od zajęcia będzie dotyczyło
    wszystkich czy tylko fiskusa?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Steele's Plagiarism of Somebody's Philosophy:

  • 5. Data: 2013-11-18 23:07:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Nov 2013 17:14:38 +0100, wiatrak <w...@y...pl> wrote:
    > Chowajcie pieniądze do skarpety.

    http://www.gazetapodatkowa.pl/fiskus-bedzie-dokonywa
    l-elektronicznej-bl
    okady-kont-2013-92,artykul,123782.html

    " Bank zawiadamia jednocześnie o zajęciu inne swoje oddziały, inne
    banki, placówki pocztowe oraz inne podmioty uprawnione do dokonywania
    wypłat podatnikowi z konta."

    Pierwszy raz słyszę, żeby bank zawiadamiał inne banki, to jakaś
    bzdura.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-11-18 23:38:02
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > podatnikowi z konta."
    >
    > Pierwszy raz słyszę, żeby bank zawiadamiał inne banki, to jakaś bzdura.

    A skad inny bank, w ktorym rowniez moge wyplacic srodki z rachunku, ma
    wiedziec, ze juz nie moge?

  • 7. Data: 2013-11-19 01:49:36
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-11-18 23:38, brum pisze:

    > A skad inny bank, w ktorym rowniez moge wyplacic srodki z rachunku, ma
    > wiedziec, ze juz nie moge?

    Żonę/kochankę tez zawiadomi ze już nie możesz ...
    ale na poczcie a może i księdzu, to sam się będziesz musiał przyznać ;)

  • 8. Data: 2013-11-19 06:02:38
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 18 Nov 2013 18:33:59 +0100
    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawia mnie w jakich sytuacjach ludzie decydują się na
    > niepłacenie podatków (nie mam wiedzy na ten temat, a intuicja tu mnie

    Glownie chodzi o kogos, kto nie pracuje (jedynie) "na etacie".

    Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2013-11-19 06:46:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A skad inny bank, w ktorym rowniez moge wyplacic srodki z rachunku, ma
    > wiedziec, ze juz nie moge?

    Jak w jednym banku chcesz wypłacić środki z drugiego banku?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-11-19 07:03:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Nov 2013 14:02:38 +0900, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:
    > Sprzedaz bez paragonu/faktury, "lewe" dochody, i takie tam.

    No przecież takie działania z założenia nie powodują podatków, po to
    niektóry ukrywają sprzedaż by nie płacić podatków.
    Niepłacenie wynika z różnych powodów, np. problem jest z pit4 i pit5
    które od jakiegoś czasu nie wymagają miesięcznego zeznania tylko
    samej wpłaty wyliczonej i naleznej zaliczki. Urząd z reguły nie
    kontroluje tego (jak były zeznania miesięczne to us od razu widział
    jaka jest zaliczka i szybko ja egzekwowal), w efekcie ż z rodnych
    powodów płaci się te podatki zbiorczo dopiero pod koniec roku przy
    zeznaniu rocznym, w którym są (powinny) być ujawnione. Dopiero wtedy
    ciśnienie rośnie, bo podatnicy zwlekając cały rok z zaliczkiami mają
    cały rok do spłaty + odsetki.

    --
    Marek