  • 11. Data: 2013-11-19 09:39:26
    Temat: Re: Nowa kwota wolna od zajęcia?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:l6etuu$mqo$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak w jednym banku chcesz wypłacić środki z drugiego banku?

    Nigdy nie próbowałem, ale ustawiając limity dla karty debetowej nie zeruję
    limitów "wypłat w oddziałach innych banków" bo wydaje mi się, że jak ktoś mi
    kartę buchnie to raczej nie będzie próbował wypłaty w jakimś banku.
    P.G.

  • 12. Data: 2013-11-19 10:43:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > w efekcie ż z rodnych powodów płaci się te podatki zbiorczo dopiero pod
    > koniec roku przy zeznaniu rocznym, w którym są (powinny) być ujawnione.
    > Dopiero wtedy ciśnienie rośnie, bo podatnicy zwlekając cały rok z
    > zaliczkiami mają cały rok do spłaty + odsetki.

    Nadal wydaje mi się, że jak złożą PIT i ich stać to zapłacą (z odsetkami), a
    jak ich nie stać to blokowanie nazwałbym znęcaniem się państwa nad biednym
    obywatelem.

    Wiem, że strasznie upraszczam, ale od jakiegoś czasu przyczyny wszelkiego
    zła (bieda, bezrobocie) upatruję w nadmiernej biurokracji i nadmiernym
    fiskalizmie (między innymi na potrzeby tej biurokracji). Zakładając (tu nie
    jestem pewien) że obywatel nie płaci podatków mimo że z PITa wychodzi mu, że
    ma zapłacić, tylko w sytuacji gdy faktycznie nie ma z czego, uważam, że
    obniżanie kwoty wolnej i doskonalenie mechanizmów ściągania zaległości
    wpisuje się przepięknie w ten wzrost fiskalizmu.
    Uważam, że wysokiemu bezrobociu winne jest państwo (cała jego administracja)
    i doprowadzanie do wyrzucania na bruk obywateli, którzy nie mają
    wystarczających dochodów na utrzymanie się jest karaniem przez państwo tych
    obywateli za swoje (państwa) błędy. Skojarzył mi się wąż zjadający samego
    siebie od ogona.
    Wydaje mi się, że tak jak w Konstytucji zapisane są "nieprzekraczalne" progi
    tak też mógł by być zapisany maksymalny % dla liczby urzędnicy/wszyscy
    pracujący (i wysokość płac (ze wszystkimi nagrodami) urzędniczych jako
    funkcja średniej w gospodarce) z wymogiem automatycznej redukcji etatów
    (płac) w przypadku przekroczenia tego %.
    Państwo w którym 100% zatrudnionych pracowało by wyłącznie w urzędach nie ma
    szansy na przetrwanie, zatem istnieje pewne maksimum udziału liczby
    urzędników wśród pracujących, po przekroczeniu którego nie ma szansy na
    rozwój. Granicę zera rozwoju można by pewnie zdefiniować jako moment w
    którym ujemna wartość dodana generowana przez urzędników równoważy wartość
    dodaną generowaną w gospodarce. Aby państwo mogło się rozwijać maksymalny %
    urzędników powinien być ustawiony znacznie poniżej tej wartości progowej.
    P.G.

  • 13. Data: 2013-11-19 11:06:50
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-19 10:43, Piotr Gałka pisze:

    > Wiem, że strasznie upraszczam, ale od jakiegoś czasu przyczyny
    > wszelkiego zła (bieda, bezrobocie) upatruję w nadmiernej biurokracji i
    > nadmiernym fiskalizmie (między innymi na potrzeby tej biurokracji).

    Nic nie upraszczasz :) To oczywistość, jak 2+2=4.

> [...]
    > ma z czego, uważam, że obniżanie kwoty wolnej i doskonalenie mechanizmów
    > ściągania zaległości wpisuje się przepięknie w ten wzrost fiskalizmu.

    , a nazywając rzeczy po imieniu: czysty bandytyzm.

> [...]
    > nie mają wystarczających dochodów na utrzymanie się jest karaniem przez
    > państwo tych obywateli za swoje (państwa) błędy. Skojarzył mi się wąż

    Państwo już po bandycku ustaliło, że odsetki od zaległości podatkowych
    są "najwyższe z możliwych". Dało więc obywatelowi swego rodzaju wybór,
    między trądem, a cholerą. Tymczasem okazuje się, że nie, GÓWNO! Nie ma
    wyboru. Lada moment państwo uchwali, że jak obywatel nie ma na podatki,
    to się go weźmie i sprzeda "na narządy".

    Tymaczasm "państwo" tegoż obywatela może dowolnie zadłużać (zwiększając
    dług publiczny) i władzom tego "państwa" nic nie można zrobić.

    Otóż - można. Można łby tej hydry poobcinać, nabić na drągi i poustawiać
    na głównych placach we stolycy.

> [...]
    > równoważy wartość dodaną generowaną w gospodarce. Aby państwo mogło się
    > rozwijać maksymalny % urzędników powinien być ustawiony znacznie poniżej

    Utopia... :)
    Trzeba wziąć sprawy w swoje ręce, przygotować butelki z benzyną, solidne
    sznury konopne i dobitnie zamanifestować swoje niezadowolenie z "władzy".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.