  • 21. Data: 2009-02-06 00:09:28
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisal w
    wiadomosci news:gmfuip$oeo$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > odpowiednio adresujemy i jako kurier
    > doreczamy do ofiary proszac o wylegitymowanie sie, co jest rzecza
    > zwyczajna i przy doreczeniu przesylki nawet nie wzbudzi wiekszych
    > podejrzen. I tym sposobem posiadamy komplet danych ofiary, dodajac do
    > tego, ze jak ktos sie tym zajmuje, to zapewne wie jakie procedury panuja w
    > jakim banku i które karty warto krasc.
    >
    > Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo
    > czasu zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte
    > zadzwoni do banku lub dostanie wyciag z karty.
    Urban-legend. Na prawde nie tak latwo aktywowac nie swoja karte.

    Kris

  • 22. Data: 2009-02-06 00:20:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Urban-legend. Na prawde nie tak latwo aktywowac nie swoja karte.

    Tak? Zlóz wniosek o kredytówke w shitku, obawiam sie, ze mocno sie
    zdziwisz.

    Wyglada to w ten sposób, ze na karcie masz wielka nalepke o tresci "aby
    aktywowac karte zadzwon pod numer xxxx",
    Dzwonisz, podajesz numer karty, kilka danych osobowych, odpowiadasz na
    pytanie, na które w 99% odpowiesz, bo sa to pytania w stylu: czy ma pan u
    nas rachunek w euro / lokate terminowa / kredyt hipoteczny. A wiekszosc
    posiadaczy kredytówek shitka, to osoby z lapanki, które nie maja
    jakichkolwiek innych produktów tego banku.

  • 23. Data: 2009-02-06 01:02:44
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Marcinie!

    W czwartek, 5 lutego 2009, o godz. 22:14:02, napisałeś na temat: "Nowa karta
    zgubiona przez poczte [Inteligo]"
    Marcin Wasilewski j...@a...pewnie.je.st, news:gmfkq8$qse$1@news.task.gda.pl

    > Nie twierdze, że takiej karty da się użyć, ale PIN w sumie do niczego
    > nie jest potrzebny
    > na karcie jest miejsce na wzór podpisu, CVV2.

    Taka karta wysłana do konta Inteligo jest nieaktywna!
    Trzeba ją aktywować w serwisie WWW/Telefon i podać kod ze zdrapki.

    Oczywiście ktoś może te dane (numer, nazwisko, daty i CVV2) podczas wysyłki
    podejrzeć i po aktywacji przez właściciela (użytkownika w zasadzie)
    wykorzystać w późniejszym czasie do płatności przez WWW.

    --
    Hej!
    TZ

    - Myszy zagryzły Popiela, jego żonę Popielicę i córkę Popielniczkę. -

  • 24. Data: 2009-02-06 01:28:29
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał/a:

    > Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo czasu
    > zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte zadzwoni do
    > banku lub dostanie wyciag z karty.

    Aby aktywować kartę trzeba mieć do niej PIN. Pin do karty jest wysyłany
    z banku w innym terminie.
    Wyciągu na telefon nie dostanie, zresztą trzeba podać jeszcze inne swoje
    dane, kod itp.

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-02-06 02:26:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > No i...? Imie i nazwisko z karty i adres zamieszkania z koperty, to
    > juz calkiem sporo danych osobowych identyfikujacych jednoznacznie dana
    > osobe.

    Zażądaj nieumieszczania twojego adresu na kopercie.

  • 26. Data: 2009-02-06 07:48:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 00:11:29 +0100, Kris napisał(a):

    > Ale wysyłane karty sa nieaktywne.

    Nie wszystkie. Polbank wysyła poleconym karty aktywne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2009-02-06 09:39:50
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 07:48:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nie wszystkie. Polbank wysyła poleconym karty aktywne.

    Potwierdzam, moja nowa karta (ciągle jej nie ma, jak Polbank mówi 2
    tygodnie to 2 tygodnie ;)) zgodnie z tym co mówił konsultant na infolinii
    przyjdzie aktywna.
    Co dziwniejsze w systemie widzę 2 karty, stara (którą mi konsultant
    zastrzegł) ma w opisie "karta dodatkowa", nowa ma "karta główna". Na razie
    nie chce mi się na infolinię dzwonić i wyjaśniać czemu tak ;).

    --
    Kojer

  • 28. Data: 2009-02-06 09:54:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Lut, 10:39, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

> [...]
    > zastrzegł) ma w opisie "karta dodatkowa", nowa ma "karta główna". Na razie
    > nie chce mi się na infolinię dzwonić i wyjaśniać czemu tak ;).

    Ciekawe.
    pamietam ze jak bralem od nich karty w oddziale wraz z koperta z pin
    (przynajmniej napewno przy debetowych) to musialem je uaktywanic w
    bankomacie polbanku.

  • 29. Data: 2009-02-06 10:03:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 01:54:57 -0800, krzysztofsf napisał(a):

    > pamietam ze jak bralem od nich karty w oddziale wraz z koperta z pin
    > (przynajmniej napewno przy debetowych) to musialem je uaktywanic w
    > bankomacie polbanku.

    Może inaczej jest z kartami odebranymi w oddziale, inaczej z przysłanymi
    pocztą?
    Mam też kartę do kredytu jakiegoś tam ("wcisnęli" mi razem z kartą -- ot
    cały teleserwis ;-) na papierku jest wyraźnie napisane, że muszę ją
    aktywować.
    Karta przyszła pocztą zwykłą.

  • 30. Data: 2009-02-06 11:35:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banku w innym terminie.
    > Wyciągu na telefon nie dostanie, zresztą trzeba podać jeszcze inne swoje

    1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat "inteligo"
    stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    aktywacji.

    2) Sam znam kilka sklepów (POS-ów), które np. przy allekarcie kredytowej z
    chipem "wołają" o podpis, pomimo, że karta w znakomitej ilości przypadków
    autoryzuje się pin-em.

    3) Nie do wszystkiego potrzebny jest PIN, sam numer karty z datą jej
    ważności pozwala już na wiele i w sumie jest wystarczający do obciążenia
    karty, jeśli jesteśmy w posiadaniu CVV2 to już jest w ogóle pełnia
    szczęścia.

    I daleki jestem od paniki, ale nie czarujmy się - z takiej karty da się
    zrobić użytek, jak komuś na tym zależy.
    I potencjalnie najłatwiej aktywować kartę kredytową, wydawaną bez konta,
    ponieważ tam cały proces aktywacji następuje wyłącznie przy użyciu poczty
    i/lub telefonu.