  • 11. Data: 2009-02-05 21:20:04
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1362.00000021.498b52da@newsgate.onet.pl...

    > To personalia z karty różnią się od tych z koperty? ;P
    > Zgłoś postulat likwidacji poczty, toż to jest gigantyczny wyciek danych

    Poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych, dane osobowe, to dane
    jednoznacznie identyfikujące daną osobę, a imię + nazwisko + adres
    zamieszkania jednoznacznie identyfikują daną osobę, są więc chronione w myśl
    tej ustawy.

    Jedynce co twierdzę, to że dane z przesyłki pocztowej to dane osobowe.

  • 12. Data: 2009-02-05 21:23:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Mi sie nie podoba stanie w kolejce na poczcie zeby odebrac kawalek
    > plastiku.

    Jeśli bardziej cenisz wygodę niż bezpieczeństwo, to zawsze możesz
    podpisać zgodę na doręczanie przesyłek rejestrowanych do twojej skrzynki
    pocztowej. Wszystkim się nie dogodzi.

  • 13. Data: 2009-02-05 23:08:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisal w
    wiadomosci news:gmff9n$chu$1@news.task.gda.pl...
    > No i...? Imie i nazwisko z karty i adres zamieszkania z koperty, to juz
    > calkiem sporo danych osobowych identyfikujacych jednoznacznie dana osobe.
    Nie mówimy o danych z koperty tylko odanych z karty.

    Kris

  • 14. Data: 2009-02-05 23:11:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:gmfkq8$qse$1@news.task.gda.pl...
    > Nie twierdze, że takiej karty da się użyć, ale PIN w sumie do niczego
    > nie jest potrzebny
    > na karcie jest miejsce na wzór podpisu, CVV2.

    Ale wysyłane karty sa nieaktywne.

    > Jedyne co chcę stwierdzić, to fakt, że cięcie kosztów przez Banki
    > polegające na wysyłce kart przesyłką nierejestrowaną też mi się nie
    > podoba.
    Po karty wysyłane listem poleconym trzeba siefatygowac do pocztowych
    zapchanych okienek przeważnie. A zwykły list jest w skrzynce i po pracy
    wyjmuje i mam;)

    Kris

  • 15. Data: 2009-02-05 23:12:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisal w
    > wiadomosci news:gmff9n$chu$1@news.task.gda.pl...
    > Nie mówimy o danych z koperty tylko odanych z karty.

    Uwazasz, ze ktos ukradl karte nie majac dostepu do danych z koperty?

  • 16. Data: 2009-02-05 23:23:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisal w
    wiadomosci news:gmfrnm$j9m$1@news.task.gda.pl...

    > Uwazasz, ze ktos ukradl karte nie majac dostepu do danych z koperty?

    A utor watku piszac o danych osobowych pisal o danych z karty. I tylko tyle
    uwazam.
    A czy uwazasz ze kazdy zagubiony list/kartka pocztowa to wyciek danych?

    Kris

  • 17. Data: 2009-02-05 23:30:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Ale wysyłane karty sa nieaktywne.

    W przypadku np. zamówienia duplikatu z citka potrafią być aktywne o czym
    ktoś tu niedawno pisał. Poza tym
    ten bank ma opracowaną procedurę aktwacji, że z pewnym wysiłkiem i złodziej
    przez nią przebrnie.
    Np. pytania o tak niszowe rzeczy jak posiadanie lokaty w EURO.

  • 18. Data: 2009-02-05 23:33:01
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Uwazasz, ze ktos ukradl karte nie majac dostepu do danych z koperty?

    Ktokolwiek miał w ręce kopertę miał dane osobowe adresata
    Po jakie licho mieszasz w to zawartość koperty,która nie zawierała
    nic ponad to, co można było odczytać z samej koperty?

  • 19. Data: 2009-02-05 23:59:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A utor watku piszac o danych osobowych pisal o danych z karty. I tylko
    > tyle uwazam.
    > A czy uwazasz ze kazdy zagubiony list/kartka pocztowa to wyciek danych?

    Wystarczy miec troche wyobrazni i pomyslec jakie to stwarza mozliwosci:

    1) karte juz mamy,
    2) adres niedoszlego posiadacza takze,

    To teraz np. idziemy do ksiegarni, kupujemy tania ksiazke, pakujemy,
    odpowiednio adresujemy i jako kurier
    doreczamy do ofiary proszac o wylegitymowanie sie, co jest rzecza zwyczajna
    i przy doreczeniu przesylki nawet nie wzbudzi wiekszych podejrzen. I tym
    sposobem posiadamy komplet danych ofiary, dodajac do tego, ze jak ktos sie
    tym zajmuje, to zapewne wie jakie procedury panuja w jakim banku i które
    karty warto krasc.

    Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo czasu
    zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte zadzwoni do
    banku lub dostanie wyciag z karty.

  • 20. Data: 2009-02-06 00:08:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > tym zajmuje, to zapewne wie jakie procedury panuja w jakim banku i które
    > karty warto krasc.

    Kradziez to chyba powinno sie zglosic na policji. Rozumiem, ze zglaszasz
    kradzieze przesylek, niepradwaz?

    W chyba kazdym juz banku jest mozliwosc skorzystania z dostarczenia karty
    przesylka kurierska. Polecam korzystanie z takiego rozwiazania, a nie
    sugestie zmierzajace do stania w kolejkach na poczcie. Nie kazdy ma w
    rodzinie emeryta...

    MK