  • 31. Data: 2009-02-06 11:47:06
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:gmg75l$b3i$2@inews.gazeta.pl...

    > Zażądaj nieumieszczania twojego adresu na kopercie.

    Gdyż? Ja tylko twierdzę, że w rozumieniu ustawy imię nazwisko i adres
    to dane osobowe.

  • 32. Data: 2009-02-06 21:59:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał/a:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat "inteligo"
    > stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    > aktywacji.

    Faktycznie każdy bank ma swoje sposoby.

    > 2) Sam znam kilka sklepów (POS-ów), które np. przy allekarcie kredytowej z
    > chipem "wołają" o podpis, pomimo, że karta w znakomitej ilości przypadków
    > autoryzuje się pin-em.

    To zależy od terminala. W wielu sklepach mają stare terminale.
    Wytłumaczył mi to jeden facet w Sadyba Best Mall z punktu, gdzie
    wymieniają baterie w zegarkach, paski, dorabiaja klucze.
    Płaciłam kartą na PIN, a musiałam się podpisać. Byłam wtedy po prostu w
    szoku ;-)

    > 3) Nie do wszystkiego potrzebny jest PIN, sam numer karty z datą jej
    > ważności pozwala już na wiele i w sumie jest wystarczający do obciążenia
    > karty, jeśli jesteśmy w posiadaniu CVV2 to już jest w ogóle pełnia
    > szczęścia.

    Co to jest CVV2?

    > I daleki jestem od paniki, ale nie czarujmy się - z takiej karty da się
    > zrobić użytek, jak komuś na tym zależy.
    > I potencjalnie najłatwiej aktywować kartę kredytową, wydawaną bez konta,
    > ponieważ tam cały proces aktywacji następuje wyłącznie przy użyciu poczty
    > i/lub telefonu.

    No nie wiem. Karty kredytowe Polbanku aktywuje się też w bankomacie
    Polbanku.

    --
    animka

  • 33. Data: 2009-02-07 00:06:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Co to jest CVV2?

    Spójrz na odwrót swojej karty, w okolicy paska z podpisem, po jej numerze są
    nadrukowane dodatkowe 3 cyferki, czasami są to same trzy cyferki bez numeru
    karty. Jest to coś na kształt PIN-u używanego w transakcjach na odległość,
    np. przez internet.

    Nie mogę jedynie zrozumieć, dlaczego banki drukują go na karcie a nie np. na
    tej samej kartce, co numer PIN.
    Przecież na zdrową logikę kod CVV2 mogę użyć bez fizycznego posiadania
    karty. Wystarczy dostęp do karty na 30 sekund, długopis i już możemy szaleć
    w sklepach internetowych. Natomiast użycie pilnie strzeżonego przez banki
    numeru PIN bez fizycznego posiadania karty (lub jej kopii) jest niezmiernie
    trudne.

  • 34. Data: 2009-02-07 05:27:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > karty. Jest to coś na kształt PIN-u używanego w transakcjach na odległość,

    Nie mam tam żadnych cyferek.
    Na głównej stronie pod numerem karty są jakieś małe 4 cyferki (po prawej
    stronie).

> [...]
    > numeru PIN bez fizycznego posiadania karty (lub jej kopii) jest niezmiernie

    Nie znam się na tym, ale jak widzę jesteś specjalista i pokazujesz sposób.

    --
    animka

  • 35. Data: 2009-02-07 06:29:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Nie mam tam żadnych cyferek.
    > Na głównej stronie pod numerem karty są jakieś małe 4 cyferki (po prawej
    > stronie).

    To o czym mówisz to powtórzone pierwsze 4 cyfry numeru karty, tzw. bin.

    Jeśli to karta inteligo to MUSZĄ być. Kart bez CVV jest mniej niż palców
    na dłoni drwala po wypadku z piłą mechniczną.
    Wygląda to tak:

    http://kartyonline.net/galeria_data/aquarius_ve_tyl.
    jpg

    lub tak:

    http://kartyonline.net/galeria_data/mbank_rekin_rewe
    rs.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/Card_Verification_Value

  • 36. Data: 2009-02-07 22:50:59
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]

    > Jeśli to karta inteligo to MUSZĄ być. Kart bez CVV jest mniej niż palców
    > na dłoni drwala po wypadku z piłą mechniczną.

    Tu nie ma.

    > lub tak:
    >
    > http://kartyonline.net/galeria_data/mbank_rekin_rewe
    rs.jpg
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Card_Verification_Value

    Moja wygląda tak:
    http://www.2shared.com/file/4824573/16d558f8/karta.h
    tml?

    --
    animka

  • 37. Data: 2009-02-15 11:28:41
    Od: "Pen" <naj.kp@WYTNIJ_TOwp.pl>

    [cytat]
    1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat \"inteligo\"
    stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    aktywacji.
    [/cytat]
    W Inteligo też przy aktywacji nadaje się karcie pin.