  • 21. Data: 2013-03-25 16:09:48
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
    > ciułacze.

    Oraz firmy płacące drobnym ciułaczom.

    Zresztą tak jak w przypadku Grecji, to jest ratowanie umierającego
    trupa, zeby się tylko euro nie posypało.

    I Grecja i Cypr zbankurutją. To tylko kwestia czasu.

  • 22. Data: 2013-03-25 20:17:20
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-03-25 14:10, Andrzej Lawa pisze:

    > A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
    > ciułacze.

    Ale mi "majątki", 100kEUR to nieco ponad 4-letnia cypryjska średnia
    pensja brutto. A to dopiero początek:

    http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiado
    mosci/artykul/gieldy;w;europie;zle;przyjely;te;wiado
    mosc;zanurkowaly,55,0,1275959.html

    "Europejskie giełdy straciły impet po wypowiedzi szefa eurogrupy Jeroena
    Dijsselbloema, który oświadczył, że pakiet pomocowy przyznany Cyprowi
    może być nowym modelem rozwiązywania problemów sektora bankowego w
    strefie euro."

    > Ale i nowe rozwiązania.

    To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
    zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
    bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

    T.

  • 23. Data: 2013-03-25 20:34:34
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 20:17:20 UTC+1 użytkownik Tomasz Finke napisał:

    > To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
    >
    > zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
    >
    > bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

    Prawde mowiac z dwojga zlego wole ta metode;)

  • 24. Data: 2013-03-25 20:44:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 25 Mar 2013 20:17:20 +0100
    Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
    > zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne
    > były bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

    Tzn. jak wlasciwie wyobrazasz sobie armie Cypru oblezajaca Rosje, aby
    dorzucila sie 10 mld EUR na ratowanie cypryjskich bankow? O_o

    Czy cos innego miales na mysli?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 25. Data: 2013-03-25 20:56:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-03-25 20:44, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Czy cos innego miales na mysli?

    Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

    T.

  • 26. Data: 2013-03-25 21:11:25
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2013-03-25 20:17, Tomasz Finke pisze:
    > To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
    > zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
    > bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

    Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków i
    samodzielnie spłacili swoje długi niż obecne rozwiązanie przez, które
    każdy z nas dołożył się do tego aby żył im się dwa razy lepiej niż nam.

    Mr. Owl

  • 27. Data: 2013-03-25 21:20:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 21:11:25 UTC+1 użytkownik Pan Sowa napisał:

    > Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków
    A co obywatele winni?

  • 28. Data: 2013-03-25 21:20:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 25 Mar 2013 20:56:35 +0100
    Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

    No wiec mamy nowe czasy, parlament Cypru zadecydowal o przepadku
    czesci majatku Rosjan trzymajacych swe pieniadze w dwoch z cypryjskich
    bankow, choc mogl zadecydowac o przepadku calosci powyzej 100 tys. EUR
    - lub, jak bywalo przez poprzednie ~4000 lat - calosci.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 29. Data: 2013-03-25 22:21:59
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2013-03-25 21:20, Kris pisze:
    > A co obywatele winni?

    A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu
    Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

  • 30. Data: 2013-03-25 23:37:25
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%
    > Kto nastepny?
    > Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

    jak ktos stwierdzil w artykule ktory czytalem zlecenie zablokowania kont
    bylo w sumie bezprawne i przez tydzien nie udalo sie go zalegalizowac

    (nie zebym sie upieral przy tej wersji jako ze nie rozumiem po
    ichniemu wiec nie jestem w stanie zweryfikowac na jakiej podstawie
    'rzad' zlecil blokade wszystkich rachunkow)

    ciekawe 'co by bylo gdyby' rosja pociagnela ten temat :P