    From: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Niskie dochody - kredyt mieszkaniowy
    Date: Thu, 14 Feb 2002 14:55:53 +0000

    On Thu, 14 Feb 2002 14:25:59 +0100, "Robert K. \(Beer\)"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Witam
    > Przy niskich zarobkach wyniknął pewien problem z kredytem...
    >
    > Oferta BZWBK jest chyba jedną z ciekawszych (w zakresie kredytów
    > mieszkaniowych) - jednak mają skubańcy solidne ograniczenia :-(
    > Otóż wysokość raty nie może przekroczyć 25% miesięcznego dochodu.
    > I tu problem :-(
    > Bo wiem, że dam sobie radę przy ratach rzędu 40-50% dochodu.

    Przecież to bez sensu...ilość dochodu jaka zostaje ci do wydania po
    odliczeniu czynszów i "na życie" nie jest liniowa i rośnie po przekroczeniu
    pewnej granicy. Kolejny przykład na kłopoty z logicznym myslenie w BZWBK,
    ewentualnie na strasznie zachowawczą polityke banku (widać, że starają się
    "chronić tyłek" i udzielać tylko "pewnych" kredytów...poniekąd mają troche
    racji)

    [ciach]
    > Które banki polecacie ?

    Jeśli chodzi o mieszkaniówkę, to chyba jednak PKO BP ma całkiem dobra ofertę
    (a właśnie wprowadzili jakiś nowy typ kredytu hipotecznego).

    > Czy ktoś coś wie o ustawie, która ma wejść w przyszłym półroczu,
    > wedle której będzie mozna odpisać sobie część odsetek od zaciągniętego
    > kredytu mieszkaniowego?

    A czy to przypadkiem nie weszło juz w tym roku ?

    Axe