  • 11. Data: 2007-06-27 21:53:36
    Temat: Re: Niecne praktyki BZ WBK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
    news:f5svm9$aqi$1@node4.news.atman.pl...

    > skoro nie podpisała umowy tzn. że ona prawnie (Prawo Bankowe) nie
    > istnieje, natomiast karta przyszłam listem zwykłym i ww. przecież mogła
    > jej nie otrzymać, bo poczta czasem gubi listy, a więc proponuję zadzwonić
    > do banku i zapytać o co chodzi

    Czyzbym przegapil jakas nowelizacje Prawa Bankowego? ;)
    Ustawa mowi, ze umowa powinna byc pisemna, a nie ze musi byc pisemna pod
    rygorem niewaznosci. To sa 2 rozne rzeczy, w tym przypadku bank w uwagi na
    brak pisemnej umowy nie moglby przed sadem korzystac z dowodu w formie
    przesluchania swiadka bez zgody pozwanego. Umowa to poprostu oswiadczenia
    woli zlozone przez co najmniej dwie strony. W tym wypadku klient zlozyl
    oswiadczenie woli, ze chce zawrzec umowe wypelniajac wniosek w Internecie, a
    bank przymujac je i informujac o tym telefonicznie klienta.

    > oczywiście jeżeli powiedzą, że to opłata za konto lub kartę to:
    > 1. konta w tym banku nie posiadam
    > 2. karty nie otrzymałam
    > a poza tym nie jestem waszym klientem i czego ode mnie chcecie...?

    Gratuluje porady. Lgarstwo, kretactwo i niedotrzymywanie zobowiazan. Ot cala
    IV RP.

    MK

  • 12. Data: 2007-06-27 23:01:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 08:21:52 +0200, RobertS napisał(a):
    [...]
    > a na przyszłość jak koleżanka decyduje się na założenie konta to niech
    > zachowuje się poważnie, niestety, ale w placówkach zdarzają się
    > kolejki...

    Co widzisz niepoważnego w tym, że koleżanka skorzystała ze swojego prawa
    do niepodpisania umowy, i wybrała bank który jej bardziej odpowiada (np.
    ze względu na brak kolejek)?

    p. m.

  • 13. Data: 2007-06-28 11:51:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Gratuluje porady. Lgarstwo, kretactwo i niedotrzymywanie zobowiazan. Ot
    > cala IV RP.
    >
    > MK

    a czy banki sa fair w stosunku do klientow skoro ci musza poddawac sie
    egzekucji nawet w przypadku zakladania lokaty bankowej?

    podalem jeden ze sposobow zalatwienia sprawy, mozna z niego skorzystac
    lub nie...
    oczywiscie nie pochwalam tego, ze ktos sie do czego zobowiazuje, a
    pozniej sie z tego wycofuje, kolejka w oddziale nie jest usprawiedliwieniem

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2007-06-28 12:05:58
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > oczywiscie nie pochwalam tego, ze ktos sie do czego zobowiazuje, a pozniej
    > sie z tego wycofuje, kolejka w oddziale nie jest usprawiedliwieniem

    Powoli dyskusja zaczyna zmierzać w stronę paranoi. Z jakiego to powodu
    jakiekolwiek usprawiedliwienie miałoby być w ogóle potrzebne? Klient zmienia
    zdanie bo ma taki kaprys i koniec.

    Wypełniając formularz internetowy klient wyraził zainteresowanie otwarciem
    rachunku (czy wejściem w posiadanie innego produktu) a nie zawarł umowę.

    Takie jest ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej (tutaj: bankowej).
    Piętno dla BZWBK. :-)

    marekz

  • 15. Data: 2007-06-28 13:15:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 14:05:58 +0200, MarekZ napisał(a):
    [...]
    > Takie jest ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej (tutaj:
    > bankowej). Piętno dla BZWBK. :-)

    Howg.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-06-28 16:17:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > a czy banki sa fair w stosunku do klientow skoro ci musza poddawac sie
    > egzekucji nawet w przypadku zakladania lokaty bankowej?

    Chyba nie do konca wiesz jak dziala BTE. Daje on bankowi tylko mozliwosc
    przyspieszenia procesu nadania klauzuli wykonalnosci. Egzekuja zas odbywa
    sie na podstawie takich samych przepisow jak wszytkie inne. BTE zostalo
    powolane do zycia po to aby banki nie musialy latami czekac na nadanie
    klauzuli wykonalnosci. Zadnych dodatkowych przywilejow bank nie ma.

    MK

  • 17. Data: 2007-06-28 16:27:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message

    > Powoli dyskusja zaczyna zmierzać w stronę paranoi. Z jakiego to powodu
    > jakiekolwiek usprawiedliwienie miałoby być w ogóle potrzebne? Klient
    > zmienia zdanie bo ma taki kaprys i koniec.

    Moze zmienic zdanie w kazdej chwili. Moze to zrobic wypelniajac druk
    odstapienia od umowy (ktory z reguly jest dolaczony do karty lub innego
    produktu) lub wypowiedziec umowe.

> [...]
    >
    > Takie jest ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej (tutaj: bankowej).

    Kurcze, czemu tego nie rozumieja nasi biznesmeni od siedmiu bolesci.
    Poszedlem dzis na lunch.... zlozylem zamowienie, zjadlem pierwsze danie,
    kelner przyniosl drugie, ale w miedzyczasie zadzwonil szef, ze musze szybko
    wracac do firmy, do tego juz sie najadlem. Wolam kelnera, prosze o rachunek,
    a on mi przynosi na calosc. Dzieki temu, ze zostalem juz uswiadomiony czy
    jest ryzyko gospodarcze odmowilem zaplaty za to czego nie tknalem. Oni mi na
    to, ze musze zaplacic, ja wtedy powiedzialem, ze to ich ryzyko gospodarcze,
    a zamiawiajac danie wyrazilem tylko zainteresowanie.... I zaczela sie
    awantura... wobrazasz sobie... zaczeli mnie straszyc policja... szkoda
    gadam.
    Nie prowadzisz przypadkiem jakiejs jadlodajni? Wpadalbym czasami wyrazic
    swoje zainteresowanie oferta ;).

    MK

  • 18. Data: 2007-06-28 16:52:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > nadanie klauzuli wykonalnosci. Zadnych dodatkowych przywilejow bank nie ma.

    wiem jak dziala BTE, tylko PO CO klient zakladajacy lokate ma sie poddac
    egzekucji?
    bank nie ponosi zadnego ryzyka, nie ma kosztow ani prowizji...zatem
    przed czym sie zabezpiecza?

    p.s.
    zaplaciles za to czego nawet na oczy nie widziales?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 19. Data: 2007-06-28 17:18:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > egzekucji?
    > bank nie ponosi zadnego ryzyka, nie ma kosztow ani prowizji...zatem przed

    Klient nie poddaje sie egzekucji tylko zgadza sie na zastosowanie BTE. Jesli
    nie chcesz pispisywac to nie musisz. Nalezy tez pamietac o tym, ze umowy
    stosowane w bankach sa z reguly nienegocjowalnymi wzorcami umow i mozna
    wystapic do UOKiK o wszczecie postepowania wobec niektorych zapisow w
    umowach. Jesli zostana uznane za abuzywne to nie beda mogly byc stosowane, a
    nawet jesli beda to nie beda mialy skutkow prawnych.

    > p.s.
    > zaplaciles za to czego nawet na oczy nie widziales?

    Jesli pytasz o obiad to widzialem. Mialem na stole, ale nie sprobowalem...

    MK

  • 20. Data: 2007-06-28 17:41:35
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    > przed czym sie zabezpiecza?
    >
    > p.s.
    > zaplaciles za to czego nawet na oczy nie widziales?

    Przy lokacie to ja poproszę o BTE, jak bank będzie miał "problemy z
    płynnością" ;-) Tak, żeby być przed pracownikami, Skarbem Państwa,
    i innymi wierzycielami.

    Rafał