  • 11. Data: 2005-09-08 15:08:41
    Temat: Re: Niebezpiecznie w mBanku
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Tzn. z tamtym "numerem na karte"? Ciekawe.

    Raczej głupie. Ale nie każdy złodziej to ostrożny paranoik.
    Raczej nic innego na nią nie mieli bo nie skończyłoby się na zwolnieniu.

  • 12. Data: 2005-09-08 17:08:35
    Od: tomek <t...@p...onet.pl>

    Damian Kuczera napisał(a):
    > &#8211; 220 tysięcy złotych miałem na pięcioletniej lokacie. Kradzież wyszła na
    > jaw, gdy nadzór bankowy kazał mi wyjaśnić, dlaczego rzekomo przelałem tak
    > dużą kwotę na konto w innym banku. Wtedy okazało się, że pieniądze zostały

    Co ma nadzór bankowy do przelewania przez klienta banku pieniędzy z
    jednego konta na drugie?

    Tomek

  • 13. Data: 2005-09-08 20:40:41
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Damian Kuczera" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dfosh3$mvg$1@inews.gazeta.pl...
    > mKradzież z łódzkiego banku
    > Czwartek, 8 września 2005r.
    > Z konta warszawskiego biznesmena Andrzeja K., założonego w łódzkim
    > mBanku, "wyparowało" 220 tys. zł. Złodzieja nie potrafią
    > ustalić ani policjanci, ani pracownicy banku.
    [...]

    Jakieś brednie i nic nie trzyma się kupy. Jakaś bajka dla debili,
    którzy nie umieją myśleć a pieniądze pewnie wyparowały przez
    kolejną durną lukę w systemie informatycznym...

    1/ co oznacza, że pracownica nie miała prawa przelać pieniędzy?
    Są do tego wyznaczeni pracownicy? Czy miał ktoś kiedyś sytuację,
    że został przełączony do kogoś innego, "bo ja nie mogę przelewać pieniążków" ?
    2/ciekawe jakim to sposobem zawsze trafiał facet na tą samą osobę
    przy obsłudze... a może zmowa z systemem informatycznym, który
    rozdziela rozmowy?
    3/ Jaki ten bank zapobiegliwy... Nagle wielka troska o klienta, bo
    ktoś przelał całe 200tys złotych do innego banku.... No kwota tak potworna,
    że jeszcze FBI powinno się zainteresować
    4/ jaki dobry bank... Pieniądze zostały ukradzione a oni z "własnej kieszeni"...
    Jacy oni wspanaiłomyślni... jakby chcieli uciszyć pokrzywdzonego, bo jeszcze
    dymu narobi....

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 14. Data: 2005-09-08 23:40:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 8 Sep 2005 08:25:07 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Damian Kuczera
    w wiadomości <news:dfosh3$mvg$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Mężczyzna, który telefonował, znał
    > ośmiocyfrowy numer Andrzeja K. oraz jego sześciocyfrowy telekod.

    A kiedyś, tu na grupie, zwracaliśmy już uwagę na to, że przelewy z
    lokat, SFI oraz eMAX-plusa powinny być zabezpieczone hasłami
    jednorazowymi.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 15. Data: 2005-09-09 08:10:53
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    >1/ co oznacza, że pracownica nie miała prawa przelać pieniędzy?
    >Są do tego wyznaczeni pracownicy? Czy miał ktoś kiedyś sytuację,
    >że został przełączony do kogoś innego, "bo ja nie mogę przelewać pieniążków" ?

    Powyżej określonej kwoty przelewu ma dokonać zapewne jej przełożony,
    albo przynajmniej zaakceptować.

    >4/ jaki dobry bank... Pieniądze zostały ukradzione a oni z "własnej kieszeni"...
    >Jacy oni wspanaiłomyślni... jakby chcieli uciszyć pokrzywdzonego, bo jeszcze
    >dymu narobi....

    A to juz nic dziwnego. Co mnei obchodzi, że bank okradli. To sprawa
    banku.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/2005-06-19_Ple

  • 16. Data: 2005-09-09 11:38:49
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A kiedyś, tu na grupie, zwracaliśmy już uwagę na to, że przelewy z
    > lokat, SFI oraz eMAX-plusa powinny być zabezpieczone hasłami
    > jednorazowymi.

    Nie wiem czemu akurat te przelewy masz na myśli,
    skoro przez telefon żadne przelewy nie wymagają haseł ...

  • 17. Data: 2005-09-09 12:13:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafał Krupiński <r...@m...com> writes:

    > a jaką byś zaproponował profilaktykę?
    > msz nie da się zapobiec takim wypadkom.

    Oczywiscie ze sie da. Zwykly, szeregowy pracownik banku powinien miec
    okreslone uprawnienia i nie powinien miec mozliwosci robienia rzeczy,
    do ktorych uprawnien nie posiada.

    Zwlaszcza w banku, w ktorym wszystko robi sie na komputerze.

    Jesli ktos pozwala na to, by pracownicy - zwlaszcza roznych szczebli,
    ale niekoniecznie - np. znali wzajemnie swoje hasla, to ma problem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2005-09-09 12:36:13
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    9 Sep 2005 13:38:49 +0200, na pl.biznes.banki, S.T. w wiadomości
    <news:2e9e.00000121.43217448@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Nie wiem czemu akurat te przelewy masz na myśli,
    > skoro przez telefon żadne przelewy nie wymagają haseł ...

    Dlatego, że nikt na eKoncie nie będzie trzymał 200.000 PL, a na
    lokacie/eMAX-plusie/FI - już może. I dlatego przelewy z tych rachunków
    powinny być potwierdzane hasłem jednorazowym bez względu na kanał, z
    którego sie korzysta.
    A bezpieczeństwo kanału telefonicznego od początku budziło wątpliwości
    czytelników tej grupy.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 19. Data: 2005-09-09 13:11:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > lokacie/eMAX-plusie/FI - już może. I dlatego przelewy z tych rachunków
    > powinny być potwierdzane hasłem jednorazowym bez względu na kanał, z

    To akurat nie byłoby MZ najlepszym rozwiązaniem,
    (ATPO każda operacja w SFI przez internet wymaga hasła)
    Znacznie lepsze byłoby wymaganie hasła na przelew
    poza rachunkami własnymi.

    > A bezpieczeństwo kanału telefonicznego od początku budziło wątpliwości
    > czytelników tej grupy.

    Tak samo jak zawsze trafiali się święcie oburzeni,
    że nie mogli załatwić czegoś przez telefon za żonę, babcię itp.

  • 20. Data: 2005-09-09 15:11:45
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2005 14:36:04 +0200, Rafał Krupiński
    <r...@m...com> wrote:

    >a jaką byś zaproponował profilaktykę?
    >msz nie da się zapobiec takim wypadkom.

    choćby oddzwanianie