  • 31. Data: 2015-01-10 19:47:14
    Temat: Re: Net kontra marmur i terakota
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...icm.edu.pl

    > Z tekstu wynika, że to co zrobił biznesem praktycznie nie różni się od powierzenia
    kasy komuś niezaufanemu, który może z nią
    > zrobić wszystko.

    Ja bym nie ufał bankowi o nazwie PeKaO. :)
    Natomiast bankowi BPH zaufaliśmy -- co bank
    docenił, nagradzając nas. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2015-01-11 02:43:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2015 09:50:44 +0100, Marek napisał(a):
    > On Fri, 9 Jan 2015 16:00:57 +0100, "J.F."
    >
    > Jak to nie. To jest najzwyklejszy przelew, tylko z konta poczty, w
    > opisie są dane zlecającego i za co. Różni się tylko tym, kto go
    > nadaje/zleca.

    I to nawet elektroniczny, bo wprowadzony do systemu przez komputer :-)

    Tym niemniej zlecajaca osoba albo nie ma konta, albo woli z niego nie
    korzystac, i dlatego traktuje osobno.

    Wiec mamy poczte, rozne "agencje wplat", przelewy zlecane
    elektronicznie ... i kto uzywa jeszcze zwyklych przelewow ?

    J.

  • 33. Data: 2015-01-11 02:57:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 17:06:43 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > W zeszłym roku wynajmujący od mnie mieszkanie student chciał mieć internet.
    > Wyszło, że jedyne rozsądne to 70zł/mieś (dwa razy wolniejszy był chyba za
    > 60).

    Dla studenta byc moze, w ofertach mozna jednak przebierac.
    Do bankowosci nie trzeba tyle GB co do torrentow :-)

    > Można zaoszczędzić te 5-10zł a i spacer na pocztę to na zdrowie wyjdzie :).

    Ale poczta nie przyjmuje zlecen za darmo :-)

    > Ja jeszcze nie zaufałem komórce w temacie bankowania. Zacząć by pewnie
    > trzeba od jakiegoś antywirusa.

    Przede wszystkim niewygodne.
    Male te literki, ch* klawiatura. Niekompatybilna prezegladarka, klopot
    z wprowadzeniem hasla sms, uboga wersja mobilna strony itp.
    Co nie znaczy, ze nie da sie zdefiniowanego wczesniej przelewu wyslac.

    J.

  • 34. Data: 2015-01-11 08:26:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5...@4...net

    > Dla studenta byc moze, w ofertach mozna jednak przebierac.
    > Do bankowosci nie trzeba tyle GB co do torrentow :-)

    Do bankowosci wystarczy lejek VM.

    > Ale poczta nie przyjmuje zlecen za darmo :-)

    Chyba właśnie 5 pln za przelew.

    > Przede wszystkim niewygodne.

    > Male te literki,

    IMO tak samo małe, jak w laptopie.
    Obok komórek są tablety -- także pracujące jako telefony.

    > ch* klawiatura.

    Zainstaluj lepszą -- jest z czego wybrać.

    > Niekompatybilna prezegladarka,

    Delfin wg mnie jest dobry na wszystko.
    Filmy, banki... Zero problemu...
    Nawet TVTrwam idzie.

    > klopot z wprowadzeniem hasla sms,

    IMO żaden.

    > uboga wersja mobilna strony itp.

    Do lania starczy.

    > Co nie znaczy, ze nie da sie zdefiniowanego wczesniej przelewu wyslac.

    W wielu wypadkach wolę dostęp do Millego poprzez aplikację niż poprzez WWW...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2015-01-11 14:29:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 08:26:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 5...@4...net
    > IMO tak samo małe, jak w laptopie.

    Moze, ale wtedy "nic nie widac" na ekranie :-)

    > Obok komórek są tablety -- także pracujące jako telefony.

    Owszem, ale emeryt ich nie ma. Trzeba kupic.
    Obecnie drogie nie sa ... ale sporo wad pozostaje.
    No i wtedy kwestia zapewnienia internetu do tabletu - dodatkowe
    koszta, chyba ze chcesz taki 10" jako telefon uzywac :-)
    Choc w sumie ... 7" to moze byc dobry telefon dla seniora :-)

    > Zainstaluj lepszą -- jest z czego wybrać.

    IMO - wybor miedzy zla a bardzo zla :-)

    > Delfin wg mnie jest dobry na wszystko.
    > Filmy, banki... Zero problemu...
    > Nawet TVTrwam idzie.

    a zajrzyj na glowna strone mbanku - daje sie obraz powiekszyc ?

    > IMO żaden.

    Na jednym smartfonie.
    Bez problemu przechodzisz do sms, zaznaczasz haslo, kopiujesz, wracasz
    do przegladarki, wklejasz ?
    Czy wyciagasz dlugopis, notesik, zapisujesz ...

    > Do lania starczy.

    Z trudem, bo patrz wyzej.
    Ale ... w inteligo ani w mbanku nie widze np modyfikacji zlecen
    stalych.

    > W wielu wypadkach wolę dostęp do Millego poprzez aplikację niż poprzez WWW...

    A to trzeci rodzaj dostepu, swoje ograniczenia tez ma.
    Zlecenie stale uda sie zmienic ?

    J.

  • 36. Data: 2015-01-11 17:42:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 15db37js36jg4$.1saokgtk6q1yn$....@4...net

    > Moze, ale wtedy "nic nie widac" na ekranie :-)

    Wtedy, czyli kiedy? IMO ekran telefonu jest mniejszy niż
    ekran laptopa, jednak nijak się to ma do wielkości liter.

    Można litery na telefonie zmniejszyć i na ekran
    telefonu patrzeć za pomocą lupy -- ja tak czynuę. :)

    > Owszem, ale emeryt ich nie ma. Trzeba kupic.

    A telefon ma.

    > Obecnie drogie nie sa ... ale sporo wad pozostaje.
    > No i wtedy kwestia zapewnienia internetu do tabletu - dodatkowe
    > koszta, chyba ze chcesz taki 10" jako telefon uzywac :-)

    Już pisałem -- lejek VM wystarczy do bankowania.
    6" czy 7" doskonale sprawdzi się i jako telefon, i jako tabet.

    > Choc w sumie ... 7" to moze byc dobry telefon dla seniora :-)

    Mnie w 10" Overmaxie brakuje przedniego głośnika -- używałbym
    Overmaxa jak telefonu, gdyby Overmax miał głośnik z przodu.

    Inna sprawa, że Overmax zabójczy nie jest w odróżnieniu od
    Monstera -- nadchodzący SMS nie uszkodziłby ucha, gdyż jest
    stosowne filtrowanie, co pobieżnie sprawdziłem.

    > IMO - wybor miedzy zla a bardzo zla :-)

    Moim zdaniem klawiatury softowe są lepsze niż sprzętowe,
    ale co kto lubi. ;) Softową po prostu wyciera się
    o szmatę (spodnie czy ścierczkę z mikrofazy -- jak
    komu wygodniej) a sprzętową trzeba odkurzać...

    > a zajrzyj na glowna strone mbanku - daje sie obraz powiekszyc ?

    A zajrzę, choć nie wiem, po co. ;) Da się powiększać,
    ale w Overmaxie mogę po prostu stuknąć 3 razy i mieć
    powiększenie tego, co jest na ekranie, na dodatek
    skalowalne.

    > Na jednym smartfonie.
    > Bez problemu przechodzisz do sms, zaznaczasz haslo,
    > kopiujesz, wracasz do przegladarki, wklejasz ?

    O ile smartfon nie jest zawalony aplikacjami -- tak.

    > Czy wyciagasz dlugopis, notesik, zapisujesz ...

    Najpierw kupuję?... ;) Rzadko używam długopisów.
    Mam ubiegłowieczne pisaki i różne reklamówki,
    ale rzadko sięgam po długopisy czy pisaki.

    -=-

    Specjalnie dla Ciebie zalogowalem się do mBanku z tabletu.
    Zarówno stronę logowania, jak i późniejsze widoki można powiększać.
    Widzę, że zdobyłem jakąś odznakę, a nawet dwie. ;)
    Widzę też zapomniany szmal -- w sumie aż 7 groszy.
    [od miesięcy zachodziłem w głowę -- gdzie podziały się moje pieniądze!!!]

    -=-

    > Z trudem, bo patrz wyzej.

    Bogactwo pełnej strony mBanku poraża bez względu
    na to, czy widzę tę stronę z tabletu czy z laptopa.

    > Ale ... w inteligo ani w mbanku nie widze np modyfikacji zlecen stalych.

    Do iPKO logowałem się ze smartfonu bez stosownej
    aplikacji -- nawet z Ace, który ma raczej mały ekran.

    > A to trzeci rodzaj dostepu, swoje ograniczenia tez ma.
    > Zlecenie stale uda sie zmienic ?

    Nie wiem -- nie mam stałych.

    -=-

    Tak czy siak -- niech poszczególny ;) emeryt sam decyduje
    o tym, czy iść na pocztę, czy korzystać z półwiecznej
    nowoczesności. ;) Mnie nic do tego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-01-12 12:06:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:m8rs3o$d0a$1@node2.news.atman.pl...

    > Są bakterie pożyteczne i ,,inne''. Te pierwsze warto
    > pobrać w postaci czegoś takiego, jak kefir.

    Te inne (w małych ilościach) trenują chyba nasz układ odpornościowy.
    P.G.

  • 38. Data: 2015-01-12 23:41:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" m909q4$qq0$...@s...chmurka.net

    > Te inne (w małych ilościach) trenują chyba nasz układ odpornościowy.

    Wizytę na ,,mojej'' poczcie zwykle opłacam chorobą i stratą mnóstwa czasu.
    Być może tam są duże ilości.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'