  • Data: 2018-01-09 15:24:38
    Temat: Re: Nest, czy jest się czegoś obawiać?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmmm, z tego, co czytałem o kartach visa electron i (chyba) maestro, to tym różnią
    się one od "zwykłych" visa debit i mc debit ("zwykłych" - niezwykłych, zwykłe to one
    są bodajże tylko w PL, gdzie nie ma krajowego systemu direct debit, w normalnych
    krajach prawie nie występują - jedynie we Francji visa wyparła rodzimą carte bleue i
    może jeszcze UK i/lub Irlandia), że autoryzacja wymagana jest przy każdej transakcji.
    Co oczywiście sprowadza niemal do 0 prawdopodobieństwo przyjścia obciążenia, do
    którego nie było blokady autoryzacyjnej - ale jeśli by przyszło, to klient ma
    podstawę do reklamacji.
    Ale w polskich bankach o visa electron czy maestro już bardzo trudno, nawet nie wiem,
    czy gdziekolwiek można dostać - wszystkie przeszły na jakąś formę - wypukłą czy
    płaską - visa debit i/lub mc debit.