  • Data: 2018-01-10 10:37:05
    Temat: Re: Nest, czy jest się czegoś obawiać?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-09 o 20:17, J.F. pisze:

    > Swoja droga - Mennica to chyba sprzedala do wiekszej ilosci miast ?

    W Gdańsku są jakieś biletomaty na przystankach, ale nigdy z żadnego nie
    korzystałem i nie mam pojęcia kto wyprodukował.
    Jak kupuję czajnik elektryczny to czytam najpierw instrukcję obsługi -
    abym ze spokojem sumienia podszedł do takiego biletomatu musiałbym
    najpierw znaleźć gdzieś jakiś pdf z dokładnym opisem krok po kroku co i
    jak :)

    > P.S. karta prepaid nie dalo sie kupic biletow na kredyt :-)
    >   ale ciekaw jestem - karta ma stan na chipie zapamietany, czy w tym
    > przypadku biletomat odpala lacznosc ...

    Wydawało mi się, że prepeid to jedynie karta połączona z jej kontem i
    stan tego konta określa ile jest w karcie.
    Może karta prepeid potrafi wymusić, że nie ma transakcji bez
    autoryzacji. Czegoś takiego bym oczekiwał od zwykłej debetowej i z tego
    co mi w Orange i mBanku mówili o kartach Orange to podobno tak mają.

    Zakładałem, że te biletomaty mobilne pracują bez łączności, ale jak się
    chwilę zastanowić to właściwie łączność nie powinna być problemem. Pasmo
    łączności między kartą zbliżeniową a czytnikiem nie jest duże. Pasmo
    między czytnikiem a bankiem nie musi być wiele większe.

    U nas na przystankach są tablice informujące który tramwaj za ile minut
    przyjedzie i jest to chyba oparte na prawdzie, a nie na rozkładzie. Więc
    chyba jakaś łączność między tramwajami a systemem istnieje.
    P.G.