  • Data: 2018-01-09 20:17:49
    Temat: Re: Nest, czy jest się czegoś obawiać?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p32trn$ns2$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    id,134-.html

> [...]
    >opisywany przypadek, jak jakiejś kobiecie ukradziono kartę i zanim
    >się zorientowała złodziej nakupił za kilka tysięcy jakichś biletów po
    >50zł właśnie w automatach we Wrocławiu, a ona myślała, ze jak na
    >koncie ma 200zł to więcej jej nie mogą szarpnąć. Nie wiem jak się
    >skończyło, ale pierwsza informacja była, że bank twierdził, że
    >transakcje zostały wykonane zgodnie z regulaminem karty, więc bank
    >się w ogóle nie poczuwał nawet do limitu 150 Euro chyba i wymagał
    >spłaty całego zadłużenia.
    >Ale nie mam pojęcia czy jest tak nadal. Podlinkowałeś artykuł z

    Jest nadal. W pojazdach nawet nie ma jak podac pin.
    A bedzie jeszcze lepiej, bo juz cos nowego instaluja :-)

    Przy czym ...
    -bilety normalne sa niedrogie, i jak widac trzeba nabijac wiele, byc
    moze w kilku roznych tramwajach,
    -najdrozszy papierowy bilet okresowy kosztuje 46 zl (168h = tydzien)
    -sa i drozsze bilety (do 800zl), ale kodowane na elektronicznej
    karcie. Bilety sa imienne lub na okaziciela (drozsze), ale
    (urban)karty sa juz wydawane imiennie.
    Przy czym nie jestem pewny - czy w tym pojazdowym (mobilnym)
    biletomacie mozna taki bilet wykupic i karta zaplacic ...
    mozna w stacjonarnym, a tam juz klawiatura jest.

    Swoja droga - Mennica to chyba sprzedala do wiekszej ilosci miast ?

    P.S. karta prepaid nie dalo sie kupic biletow na kredyt :-)
    ale ciekaw jestem - karta ma stan na chipie zapamietany, czy w tym
    przypadku biletomat odpala lacznosc ...

    J.