  • 11. Data: 2002-08-11 10:19:46
    Temat: Re: Najtańsza karta wypukła (debetowa)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnalaho3.el.kjonca@kjonca.kjonca.bogus...

    > Dodaj "teoretycznie lub ze śmiesznym limitem". Jestem tego żywym
    > przykładem.

    Niekoniecznie ;). Limit kredytowy jest zalezny od zdolnosci kredytowej.
    Fakt, ze ilosc dokumentow ktrore musi dolaczyc do wniosku osoba prowadzaca
    DG lub majaca dochody z tytulu umowy/zlecenia sa wieksze niz w przypadku
    umowy o prace ale [przynajmniej te stawiane przez niektore banki] sa do
    spelnienia. Osoby prowadzace DG musza miec odpowiednio wieksze dochody. Tu
    jednak nalezy pamietac, ze duza czesc dochodu pochlania np. skladka na ZUS,
    podatek, koszty zwiazane z prowadzona DG itd... Pisze tu oczywiscie o
    jednoosobowej DG, bo te osoby najczesciej skarza sie na odrzucanie wnioskow
    kredytowych. Duze znaczenie moze miec rowniez czas wykonywania np.
    umowy-zlecenie. Jesli umowa obowiazuje np. od kilkunastu miesiecy to moze
    byc traktowa jako stabilne/stale zrodlo dochodu podobnie jak umowa o prace.
    IMHO wazne jest dokladne dowiedzenie sie jakie warunki trzeba spelnic aby
    kredyt/karta zostal przyznany. Spelnienie ich i wtedy sa duze szanse na
    osiagniecie celu, czyli otrzymanie pozadanego przez nas produktu ;).

    Maciej

  • 12. Data: 2002-08-11 10:38:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Tak swoją drogą ten wymóg stawiany przez banki jest po prostu śmieszny.
    > Przecież umowę na czas nieokreślony można bez problemów wypowiedzieć. W
    > lepszej sytuacji jest pracownik z umową na czas określony, gdyż tutaj
    > możliwość wypowiedzenia należy przewidzieć w umowie i niejako pracownik
    jest
    > lepiej chroniony przed zwolnieniem a uprawnienia w razie bezprawnego
    > wypowiedzenia są podobne.

    Aby wypowiedziec umowe o prace trzeba miec powod, wiec nie mozna mowic ze
    bez problemu ;). Po drugie okres wypowiedzenia moze trwac 3 m-ce i takie
    osoby raczej nie dostana kredytu/karty kredytowej. Wydaje mi sie, ze ktos
    kto ma podpisana umowe na rok [od momentu zlozenia wniosku] ma duze szanse
    karte/kredyt dostac.
    Napisze jeszcze raz umowa o prace [nie tylko na czas nieokreslony ale w
    ogole] nie jest niezbedna do otrzymania karty, choc niewatpliwie pomaga...
    Wazne jest wykazanie, ze mamy stale/stabilne dochody i ze z duzym
    pradwopodobienstwem w najblizszym czasie to sie nie zmieni. Czyli jestes
    stomatologiem, karte dostajesz bez problemu [bez umowy o prace] ;).

    Maciej

  • 13. Data: 2002-08-11 11:02:09
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:aj5erg$mjr$1@news.tpi.pl...
    :aj5dfk$hca$...@n...tpi.pl...

    > Aby wypowiedziec umowe o prace trzeba miec powod, wiec nie mozna mowic ze
    > bez problemu ;).

    Np. powód ekonomiczny. Sąd nie może tego zbadać, a powód został podany. Tyle
    wystarczy.

> [...]

    Wydaje mi sie, ze ktos
    > kto ma podpisana umowe na rok [od momentu zlozenia wniosku] ma duze szanse

    Pytałem w BZ WBK. Uprzejma pani powiedziała, że raczej nie ma szans.

> [...]
    > Wazne jest wykazanie, ze mamy stale/stabilne dochody i ze z duzym
    > pradwopodobienstwem w najblizszym czasie to sie nie zmieni.

    Kiedy jeszcze miałem konto w BPH starałem się o kartę charge. Z historii
    mojego rachunku jasno wynikało, że od początu (od 18 miesięcy) mam dochody
    na stałym poziomie i stopniowo się one zwiększają. Posiadałem także w tym
    banku lokaty terminowe. Niestety bank uznał, że nie jest to wystarczający
    argument za przyznaniem mi kary charge (EC/MC).

    Co bank to obyczaj.

    Czyli jestes
    > stomatologiem, karte dostajesz bez problemu [bez umowy o prace] ;).

    Każego lekarza to dotyczy. Ciekawe jak bank ustala zdolność kredytową na 200
    000 PLN, kiedy z zaświadczenia przedstawionego przez lekarza jasno wynika,
    że zarabia on 800 PLN miesięcznie?

    Pozdro
    MAX

  • 14. Data: 2002-08-11 11:25:15
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2002 12:38:18 +0200,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > Wazne jest wykazanie, ze mamy stale/stabilne dochody i ze z duzym
    > pradwopodobienstwem w najblizszym czasie to sie nie zmieni. Czyli jestes

    Tak, tak wanna. A ja pracuję od 3 lat dla jednej firmy dochody w miarę
    stałe.... i kupa.
    kJ

    --
    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 15. Data: 2002-08-11 11:26:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Wydaje mi sie, ze ktos
    >
    > Pytałem w BZ WBK. Uprzejma pani powiedziała, że raczej nie ma szans.

    Zakladam, ze ta pani wiedziala co mowi, bo pracowala w dziale zajmujacym sie
    przyznawaniem kart ;)... Coz, zawsze mozna sprobowac w innym banku ;).

> [...]
    > banku lokaty terminowe. Niestety bank uznał, że nie jest to wystarczający
    > argument za przyznaniem mi kary charge (EC/MC).

    Tak wlasnie jest. Ja wystepujac o karty charge nigdy nie musialem
    przedstawiac zaswiadczen od dochodach, ani z miejsca pracy. Wystepowalem o 2
    karty i 2 dostalem [Kredyt Bank i LG Petro Bank]. W LG karte dostalem
    tydzien po otworzeniu rachunku, na podstawie historii rachunku z Handlo i
    pierwszym wplywie na rachunek.

> [...]
    200
    > 000 PLN, kiedy z zaświadczenia przedstawionego przez lekarza jasno wynika,

    O to trzeba zapytac osoby ustalajace polityke kredytowa banku ;).
    Podejrzewam ze chodzi o srednia wysokosc dochodu jaki moze uzyskac osoba
    pracujaca w danym zawodzie ;).

    Maciej

  • 16. Data: 2002-08-11 11:37:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Tak, tak wanna. A ja pracuję od 3 lat dla jednej firmy dochody w miarę
    > stałe.... i kupa.

    Hehe... to sprobuj w innym banku. Kazdy bank ma wlasna niezalezna polityke
    kredytowa. Trzeba rowniez pamietac, aby spelnic warunki dotyczace skladanych
    dokumentow. Moze sie okazac, ze wniosek zostal odrzucony z blahego powodu.
    Np. przedstawilem historie rachunku za 3 m-ce, a nie jak wymaga bank za 6,
    albo nie dalaczyles jakiegos dokumentu.... Potem sie zastanawiasz... czemu
    nie przyznali skoro nie ma na mnie nic w BIK-u? ;)

    Maciej

  • 17. Data: 2002-08-11 17:59:52
    Temat: polityka krdytowa bankow (Re: Najtańsza karta wypukła (debetowa))
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002 13:26:10 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    >O to trzeba zapytac osoby ustalajace polityke kredytowa banku ;).
    >Podejrzewam ze chodzi o srednia wysokosc dochodu jaki moze uzyskac osoba
    >pracujaca w danym zawodzie ;).

    Polityka kredytowa bankow wobec klientow indywidualnych to strasznie
    pogmatwana sprawa. Ale generalnie zasady chyba wszedzie sa dosc
    podobne. Preferowany jest dochod z tytulu umowy o prace na czas
    nieokreslony lub jeszcze lepiej z tytulu emerytury.
    Jest to latwe do weryfikacji, wszytko slicznie w papierach i ogolnie
    banki kochaja takich klientow :-). Ale z drugiej strony wielu dobrze
    zarabiajaych klientow nie nalezy do tych grup. No i tu zaczynaja sie
    jaja.
    Dobrze zarabiajacy czesto prowaza DG. No to trzeba przyniesc PITy ,
    niezalegania i poanalizowac (a to juz wiecej roboty :-)). Pol biedy
    jak klient ma zyski w PITach. A co jesli wykazuje sraty albo minimalne
    zyski a kase jakos ma ? Tu mamy problem. Wiekszosc bankow takiego
    klienta odrzuci.
    No ale ciagle wsrod tych osob z dochodami uzyskiwanykoi w sposob
    trudny do udokumetowania sa ludzie przynoszacy bankom zyski. Wiec zeby
    chodziaz czesc tych klientow zlapac banki tworza specjalne zasady dla
    wybranych grup - najczesciej lekarzy, prawnikow, nauczycieli
    akademickiuch, politykow itp - pewnie wychodzac z zalozenia ze maja
    oni spore dochody, ktorych udokumentwac nie moga :-/.
    Ciagle problemem pozostaja ludzie osiagajacy dochody z umow
    zlecenia/dziela no i "przynoszcej straty" DG. Z tymi juz raczej banki
    nie beda sie bawic, ostatecznie czasem dadza kredyt odnawialny na
    podstawie wplywow.
    To byl krotki zarys sytuacji, pewnie dobrze wszystkim znanej :-).

    No a teraz pomyslmy co zrobic, zeby bylo lepiej :).
    Generalnie wydaje mi sie, ze trzeba zaczac podchodzic indywidualnie do
    wiekszej ilosci przypadkow - takze na mniej kosmiczne kwoty.
    Analitykom i decydentom kredytowym mozna by sprobowac dac wiecej
    mozliwosci myslenia, a nie tylko dzialania wedlug scislych zasad.
    Problemem jest oczywiscie ryzyko kredytowe i strach decydenta przed
    podjeciem decyzji w nietypowej sytuacji.
    Pytanie czy jednak stosunek ryzyka do zysko w wypadku dopuszczenia do
    produktow kredytowych "niestandardowych" klientow nie bedzie
    korzystniejszy niz przy preferowaniu jedynie prostych przypadkow ale
    jednoczesnie skreslaniu wielu dobrze zarabiajacych ?
    Czy mozna gdzies znalesc dane jakie najczesciej sa zrodla zlych
    kredytow ?

    Wiec podsumowujac podejcie bankow do przcietnego klienta IMO musi
    stawac sie coraz bardziej indywidalne. Oczywiscie w bankach musza
    istniec jakies procedury, nie da sie do kazdego klienta podchodzic
    inaczej.
    Ale sytuacja nieco zmienic sie musi, obecnie coraz trudniej konkurowac
    w tradycyjnych dziedzinach jak np. cena, dostepnosc czy renoma. Moze
    to wlasnie indywidualne traktowanie zwyklego klienta powinno stac sie
    istotnym elementem walki konkurencyjnej w przyszlosci ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 18. Data: 2002-08-11 21:44:30
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > W przypadku DG można, a DG nie jest umową o pracę na czas nieokreślony.
    > Tyle tylko, że trzeba mieć realny obrót, a nie zarejestrowaną DG. Kartę
    > wydadzą też pewnie pod zabezpieczenie lokatą (to ostatnie zdanie mógłby
    > sobie przeczytać kolega, dla którego kredyt, jak się ma pieniądze jest
    > nieporozumieniem).

    Przeczytal, a jakze.
    Ale chyba nie chcesz powiedziec, ze czlowiek rozsadnie myslacy i nie zmuszony
    przez zycie bedzie sie zadluzal w ramach limitu na KK, majac lokate?

    Lokata moze byc zabezpieczeniem nesplacenia limitu karty, wtedy jak
    najbardziej sprawa jest jasna. Tylko ze w takim wypadku klient nie chce
    kredytu, tylko karte. A to jest drobna (ale jednak) roznica.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 19. Data: 2002-08-11 23:45:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Osoby prowadzace DG musza miec odpowiednio wieksze dochody. Tu
    > jednak nalezy pamietac, ze duza czesc dochodu pochlania np. skladka na ZUS,
    > podatek, koszty zwiazane z prowadzona DG itd...

    Tylko podatek dochodowy. Pozostale podatki, skladki, koszty itp.
    zmniejszaja przychod, dochod juz ich nie zawiera.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2002-08-12 07:20:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci
    > "MK" <m...@i...pl> writes:
    >
    > Tylko podatek dochodowy. Pozostale podatki, skladki, koszty itp.
    > zmniejszaja przychod, dochod juz ich nie zawiera.
    > --

    MIalem na mysli osoby prowadzace jednoosobowa DG. A takie osoby najczesciej
    korzystaja z formy opodatkowania w postaci karty podatkowej lub ryczaltu.
    Wtedy na przedstawianych dokumentach nie ma wykazanych skladek na
    ubezpieczenia spoleczne [z wyjatkiem ubezpieczenia zdrowotnego] itd...

    Maciej