  • Data: 2018-10-25 12:01:02
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 24 października 2018 18:32:55 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Karta kredytowa nawet najświętszego skusi do nadmiernego wydawania
    > pieniędzy. To jest naprawdę szatański wynalazek. :D

    Hehe, to dopiero USI oraz pierwszy grzech główny, aby uważać się za najświętszego ;P
    Jak już się spowiadasz, to wymień tutaj - ku przestrodze - te "nadzwyczajne okazje
    zakupowe", bo to równie interesujące jak "Dzieje grzechu" ;>
    Zadziwia mnie też ścisłość kontroli - wykonywanej raz do roku...
    No ale nie ma co się śmiać z nawróconego grzesznika, choć pozbycie się KK wskazuje
    raczej na odwyk :(

    Przyznam jednak, że kontrolowanie KK potrafi być męczące - szczególnie jak się
    rozmnożą, teraz mamy z żoną 6, a przez jakiś czas było nawet 7.
    Ale trzeba raz w miesiącu poświęcić na to chwilę - bardzo dobra jest ta, gdy spłaca
    się karty - i zobaczyć przy okazji, jak wygląda sytuacja w oszczędnościach.
    Ja mam wszystko zapisane w pliku, dzięki temu mogę sobie porównać, jak wyglądają w
    danym miesiącu wydatki (i to zarówno KK jak i gotówkowe - oczywiście nie zapisuję
    każdego wydatku, tylko stany konta w momencie wpływu pensji) oraz stan oszczędności,
    a dodatkowo nie zapomnę o żadnym przelewie.
    Inna sprawa, że życie kosztuje - z rozrzewnieniem sobie wczoraj przeglądałem historię
    z lat zaraz po ślubie, gdy w 30 miesięcy udało się odłożyć na 1/4 mieszkania...