  • Data: 2018-10-25 11:48:12
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 października 2018 11:15:26 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    kontrolowanie. Ale to plastikowosc, nie kredytowosc.

    > Kredytowość też.
    > Plastikowość blokuje się gdy masz 0 na koncie, a kredytowość pozwala
    > dalej wydawać bez świadomego kontrolowania.

    To trzeba wziąć mniejszy limit - np. równy (choć lepiej nieco mniejszy) miesięcznym
    zarobkom, wtedy się nie popłynie.
    Zmniejsza to oczywiście mocno sensowność "kredytowości" tej karty (choć na piwo dalej
    będzie zarabiać, jednak lepiej zarabiałaby, gdyby limit był w wysokości 2*miesięczne
    wydatki - ale wydatki, nie zarobki) - na to jednak też jest metoda, czyli druga KK z
    większym limitem, używana tylko w specjalnych wypadkach - więc oczywiście musi być
    darmowa, ale o to nie jest trudno. Ja sam jednej KK bym nie zaufał i nie poszedłbym z
    jedną na zakupy.

    Bo KK - czy ogólnie kredyt czy jeszcze ogólniej pieniądze - to nie jest zabawka dla
    dzieci.
    Jak rozmawiałem o tym z panią z punktu bgż, to ubolewała, że citek ma lepszą ofertę -
    np. jej koleżanki (też sprzedawczynie bgż) mają simplicity i są zadowolone ;> Ale że
    trzeba uważać, bo zna i ludzi, którzy powydawali po 10k i teraz wciąż spłacają
    jedynie odsetki.
    Bo choćby citek taki jest - nie można sobie wybrać limitu, przyznają, jaki przyznają
    - czyli pod korek. Można sobie w każdej chwili zmniejszyć - ale to zrobi może 1%.