  • Data: 2020-04-02 13:18:26
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 12:58:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pomogla by o tyle, ze rzad chwalilby sie podnoszeniem swiadczen,
    > a nie musial je obnizac :-)

    Moje świadczenia pod koniec lat 80. nieustannie rosły, ale nie byłem z tego
    zadowolony; inni zresztą też.

    > Kryzys u nas nie mial bezposrednich podstaw, zaatakowal nas z
    > zagranicy.
    > Dzieki dewaluacji nasza siła robocza zrobiła sie tania,
    > a eksporterzy mieli mozliwość utrzymania pracownikow.

    Inne kraje też zaatakował z zagranicy, a jakoś nie dały rady. Kraje
    bałtyckie nie miały jeszcze euro, a Czesi i Węgrzy nie mają do dziś.

    > No i ciagle startowalismy od niskiego poziomu - wtedy o wzrost latwo.

    Jak wyżej.
    Czehosłowacja i Węgry w 1989 miały lepszą pozycję startową, Bałtowie,
    Rumunia i Bułgaria porównywalną.
    Węgry przegoniliśmy jeszcze za PO, choć podobno Orban jest geniuszem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl