  • 11. Data: 2022-02-08 14:30:01
    Temat: Re: NFC dla opornych
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 08 lut 2022 w news:stthrm$1o97$1
    @gioia.aioe.org napisałeś/aś:

    > 0. Szpan.
    > 1. 1% zwraca Alior.
    > 2. Łatwiej liczyć do 1 niż do 10... ;)

    > (telefon masz jeden -- kart masę)

    O, właśnie. Jak dodam kilka kart do choćby GPay, to pewnie jest możliwość
    szybkiego przełączania którą sie płaci?

  • 12. Data: 2022-02-08 14:42:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 11:49:29 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > 0. Szpan.

    No, szczególnie jak próbujesz wcisnąć telefon w niszę w automacie, w której jest
    czytnik zbliżeniowy ;>
    Kiedyś szpanerskie były jak najmniejsze telefony (niezapomniana nokia 8210) - teraz
    bywa różnie ;P

    > 1. 1% zwraca Alior.
    > 2. Łatwiej liczyć do 1 niż do 10... ;)
    > (telefon masz jeden -- kart masę)

    Szczególnie gdy akurat ten jeden telefon zgubisz - wtedy masz już przy sobie 0 kart.
    Inna sprawa, że ja noszę 6 kart, ale w jednym wizytowniku, więc jak pójdą to
    wszystkie (choć jedyna, jaka mi do tej pory zginęła, była przełożona z wizytownika do
    małej kieszonki dżinsów).
    Żona ma rozsądniej - nosi 4, jedna w wizytowniku z dokumentami, 3 w osobnym
    mini-wizytowniku.

  • 13. Data: 2022-02-08 14:44:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 11:54:08 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie musisz, ale możesz -- ponoć uruchomiona
    > apka może mieć pierwszeństwo przed innymi.

    Może, ale nie musi.
    Wybór tego jest w opcjach - albo ustawiasz apkę, którą zawsze będzie się płacić -
    albo taką, którą będzie się płacić wtedy, gdy nie jest uruchomiona inna apka
    obsługująca NFC.

  • 14. Data: 2022-02-08 14:45:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 14:30:04 UTC+1 pueblo napisał(a):

    > O, właśnie. Jak dodam kilka kart do choćby GPay, to pewnie jest możliwość
    > szybkiego przełączania którą sie płaci?

    Przy płaceniu w sklepie czy bankomacie to już nie pamiętam.
    Przy internetowym jest wygodnie - wyskakuje pasek z domyślną kartą - i albo od razu
    akceptujesz, albo wybierasz inną do akurat tej zapłaty.

  • 15. Data: 2022-02-08 15:12:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 08 lut 2022 w
    ups.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > Przy internetowym jest wygodnie - wyskakuje pasek z domyślną kartą -
    > i albo od razu akceptujesz, albo wybierasz inną do akurat tej

    Ale to jest z apki GPay?

  • 16. Data: 2022-02-08 15:18:42
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 08 lut 2022 w
    ups.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > Wybór tego jest w opcjach - albo ustawiasz apkę, którą zawsze będzie
    > się płacić - albo taką, którą będzie się płacić wtedy, gdy nie jest

    To napiszę jak to wygląda po moich eksperymentach.
    Uruchomiłem płatność zbliżeniową w apce Getinu, co dodało mi kartę do
    GPay - ale nie mam zainstalowanej apki GPay.
    Przed chwilą włączyłem płatności zbliżeniowe blik w apce Santander - na
    koniec musiałem ustawić je jako domyślną płatność zbliżeniową.
    Po wejściu w apkę Getinu pyta mnie, czy ustawić płatność GPay jako
    domyślną. Przynajmniej wiem, jak to ręcznie zmieniać. Zainstaluję jeszcze
    GPay i zobaczę co mi "powie"

  • 17. Data: 2022-02-08 16:36:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 lutego 2022 o 15:12:10 UTC+1 pueblo napisał(a):
    > Witaj Dawid Rutkowski, 08 lut 2022 w

    > Ale to jest z apki GPay?

    W pewnym sensie może tak, ale ogólnie wygląda to tak, że uruchamiasz inną apkę "do
    kupowania" - ja używam pyszne.pl - tam wybierasz, co chcesz kupić, potem "do kasy" i
    wybierasz jako formę płatności google pay.
    Póki co wszystko w tej innej apce "do kupowania".
    I dopiero jak pukniesz w "zapłać" to wyskakuje od dołu taki pasek google pay z
    pokazaną domyślną kartą.
    Ew. możesz zmienić, pukasz "zatwierdź", dla potwierdzenia odblokowujesz ekran (są już
    faceid w maseczce - żmiesznie to wygląda, jak ktoś w tramwaju odciąga maseczkę i robi
    głupią minę do telefonu ;) i zapłacone.

    Przy płaceniu w sklepie to bywało różnie - ZTCP to inaczej było w google pay a
    inaczej trochę w apce santandera z ich "natywnymi" kartami HCE.
    Tzn. jedna płatność szła dopiero jak się odblokowało ekran, a w innych dawało się bez
    odblokowania, wystarczyło "wybudzić".
    Pamiętam też takie dyskusje, że bywały konieczności dwukrotnego zbliżenia do
    terminala - po pierwszym na ekranie telefonu pojawiała się prośba o odblokowanie i
    ponowne zbliżenie...
    Ale może to już poprawili.

    Ciekawe zaś jest to, co piszesz, że "dodałeś kartę do google pay", mimo że nie masz
    apki google pay.
    Być może są dwa "google pay" - część wbudowana w sam android od którejś tam wersji
    oraz "apka google pay".
    I ta część wbudowana w android służy do płacenia, zaś sama "apka google pay" jedynie
    do dodawania kart (no, można tam jeszcze dodawać karty "lojalnościowe").
    A skoro takie dodawanie może zrealizować "apka google pay" to również może je
    zrealizować inna apka - np. bankowa.

    Co ogólnie ma czasem duuuży sens - bo jak zgubisz kartę plastikową czy ogólnie ją
    zastrzeżesz, to znika też jej odpowiednik z google pay. I normalnie trzeba by czekać
    tydzień (min. 2 dni, jak na platynę z santandera) na nową kartę, żeby przepisać jej
    nowy numer do "apki google pay" - bo bank nie zdradzi tego numeru przez tzw. internet
    nawet właścicielowi (no, niektóre banki są mądre i na to pozwalają) - a także
    oczywiście aby nią normalnie płacić w sklepie czy w necie (najgłupsze jest
    zastrzeganie karty np. z powodu niedziałającego pikacza - taki głupi santander
    wycofał z oferty duplikaty kart i jak ci się zepsuje pikacz to masz do wyboru żyć z
    tym albo zastrzec kartę i czekać tydzień na nową bez możliwości płacenia - czy to w
    sklepie z chipa czy w internecie!).
    Ale można w sposób "tajny" przekazać nowy numer karty plastikowej, zaraz po wniosku o
    jej wydanie, do apki bankowej - która przekaże równie "tajnie" ten numer do google
    pay - i od razu można nową kartą płacić zbliżeniowo telefonem albo przez google pay w
    necie.

    Inna sprawa, że głupie banki mogły by to samo osiągnąć przez własne karty HCE.
    Niektóre są podwójnie głupie, jak santander, który miał karty HCE w ofercie - i
    wycofał je - teraz jest tylko google pay (karty HCE będą działać tylko do końca ich
    ważności, nie będą odnawiane, a nowych nie można zamawiać).

  • 18. Data: 2022-02-08 21:42:41
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 08 lut 2022 w
    ups.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > dwukrotnego zbliżenia do terminala - po pierwszym na ekranie
    > telefonu pojawiała się prośba o odblokowanie i ponowne zbliżenie...

    W ustawieniach Santandera widziałem coś odnośnie ponownego zbliżenia.

> [...]
    > jeszcze dodawać karty "lojalnościowe"). A skoro takie dodawanie może
    > zrealizować "apka google pay" to również może je zrealizować inna

    Tak. Dokładnie mówiąc w apce Getinu jest napis z ikona GPay i tam się
    dodaje kartę do GPay nawet nie mając zainstalowanej apki Gpay. Zresztą w
    apce Santandera w pewnym miejscu pod kartą też jest ikonka "dodaj do
    GPay"
    Zrobiłem płatność w ten sposób (bez apki GPay) i od razu wyskoczyło
    okienko opisane jako GPay z informacją o transakcji. Więc albo jest to
    systemowo albo apka bankowa jakoś implementuje czy ma zaimplementowane
    Google Pay.

> [...]
    > "tajnie" ten numer do google pay - i od razu można nową kartą płacić
    > zbliżeniowo telefonem albo przez google pay w necie.

    Tak, to duży plus.

    > Inna sprawa, że głupie banki mogły by to samo osiągnąć przez własne
    > karty HCE. Niektóre są podwójnie głupie, jak santander, który miał
    > karty HCE w ofercie - i wycofał je - teraz jest tylko google pay

    No, ale za to mają zbliżeniowy blik.
    A Mbank nadal ma w ofercie naklejki zbliżeniowe - przynajmniej tak można
    tu przeczytać
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/plat
    nosci-telefonem/
    Wydaje mi się, że temat już mam oswojony, jedynie mam dyskofort, że to
    wszystko odbywa się za pośrednictwem google.

  • 19. Data: 2022-02-08 23:26:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Feb 2022 02:25:12 -0800 (PST), w
    <289be498-9d4f-4374-8ed7-f20d3dbe558dn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Kartę wkłada się pod klapkę baterii telefonu.

    To już archaiczne wyjście :)

    Ja mam silikon na tyle telefonu, zrobiłem sobie w nim wycięcie i kartę tam
    wsuwam.

    Wad nie widzę (chyba że samo istnienie karty nią jest), zaleta - działa przy
    wyłączonym/zdechniętym telefonie.

  • 20. Data: 2022-02-12 16:38:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 08 lut 2022 w
    news:6202d5c1$0$480$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > No, ale za to mają zbliżeniowy blik.

    Na razie nie udało mi się wykonać ani razu takiej płatności. Niby
    wyszystko wygląda dobrze, tylko przy próbie płatności wyskakuje komunikat
    z apki Santandera, żeby zalogowac się do apki w celu odnowienia limitu
    puli płatności zbliżeniowych - samo zalogowanie ma to niby odczarować. To
    nic nie daje i płatności nadal nie można wykonać. Sprawdziłem wszystkie
    możliwe opcje oraz deaktywowałem i aktywowałem i nic
    Kojarzy ktoś problem?