  • Data: 2021-07-25 14:13:53
    Temat: Re: NBP kupuje zloto
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.07.2021 o 17:57, J.F. pisze:

    > Nie o to chodzi. Miales np 100mln$. Kupiles za nie zloto, bo akurat
    > kurs spadl do 1800$/oz. Jest pandemia, zloto zgodnie z przewidywaniami
    > idzie w gore, sprzedajesz po kursie 2000, masz 110 mln$.
    > Zarobiles, czy nie ?

    To zależy od definicji "zarobić". Bo jeśli będziesz to analizował
    względem tego, co byś miał, gdybyś tej operacji nie wykonał, no to masz
    więcej o 10 mln USD.

    Ale jeśli, weźmiemy za bazę cenę złota,. to nie ma silnych i musiałeś
    stracić na tym dwa koszty wymiany.

    Jeszcze by można bazę jakąś inną przyjąć. Przykładowo Kryptowaluty.
    Wówczas może się okazać, że wiele straciłeś - choć akurat mam dość
    sceptyczne na ich temat zdanie.

    --
    Robert Tomasik