  • Data: 2021-08-03 17:24:01
    Temat: Re: NBP kupuje zloto
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 29 lipca 2021 o 06:42:38 UTC-5 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Zgadza sie.

    > No i co? A za miesiac kolejna wyplata.

    I kolejne 70% wraca.
    No i te 500+ raczej nie z dodruku tylko z podatkow.
    A zeby dac 500 trza zabrac 600.
    Taka akcja to raczej deflacją powinna skutkowac bo ludzie maja realnie mniej kasy.
    Ostatnie doniesienia o dniu wolnosci podatkowej wskazuja na taka wlasnie sytuacje.

    Ale moja uwaga o wódce tyczyla sie tego co tak naprawde drozeje. A drozalo maslo,
    jakas pietruszka czy pory i co tam jeszcze onet wypisywal. Alkohol raczej nie drozal.

    Ale auta uzywane juz raczej tak.
    No i dobre 2-4 lata 500+ jednak inflacja nie skutkowaly. Zaczela sie jak podniesiono
    podatki/place minimalna. Tak z grubsza, nie sledzilem dat dokladnie.

    > Nie do konca. Kowalski byc moze nie kupowal domu od Malinowskiego, bo
    > nie mial 300 tys.
    > A Malinowski wycenil drogo i od roku sprzedac nie mogl.
    >
    > A teraz Kowalski powie "stac mnie".
    >
    > A Malinowski tez powie "stac mnie" i kupi te lepsza szynke w sklepie,
    > drozszą :-)

    Ale piszemy o mozliwosciach czy raczej trendach latwo widocznych? Bo ja przyklady
    biore tak aby pasowaly do narracji "onetowej".

    > A ten trzeci filar, to co z pieniedzmi zrobi ?

    W akcje wsadzi. A te akcje kupi od kogos kto ma biznes i raczej inwestuje zeby
    podatkow nie placic. W efekcie kasa cos tam wyprodukuje o ile nie wpadnie w obligacje
    czy podobne "instrumenta"

    Ogolnie temat tego gdzie kasa idzie to wyzwanie od zawsze. Moze bitcoiny umozliwia
    sledzenie gdzie kasa biega.
    Ale w praktyce banki wiedza kto od kogo kase dostaje. Czesciowo w tytulach przelewow
    jest tez info za co.

    Ciekawe ze zaden naukowiec tego nie badal. A moze badal i popelnil samobojstwo?