    From: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Multibank - lepszy produkt ale gorszy serwis?
    Date: Wed, 30 Oct 2002 23:24:17 +0100

    > Nie wydaje mi sie, zeby tu sie cos zmienilo (poza ubezpieczycielem).

    Nie wiem na czym Ty opierasz swoje przekonanie; ja na lekturze oficjalnych
    materiałów Multibanku. Cytuję:

    Pakiet Brezpieczna Karta (ze strony www.multibank.pl):
    "Zgłoszenia szkody można dokonać:
    1.. telefonicznie za pośrednictwem multilinii
    2.. telefonicznie za pośrednictwem infolinii Hestii Kontakt 0801 107 107
    3.. w placówce MultiBanku
    4.. w terenowym przedstawicielstwie Hestii "
    Karty kredytowe (ze strony www.mojavisa.pl)::
    "ZGŁOSZENIE SZKODY
    W przypadku utraty Karty należy niezwłocznie zastrzec Kartę zgodnie z
    Regulaminem Karty, a w przypadku Nieuprawnionych transakcji, Ubezpieczony
    powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do jednostki policji. Dla
    udokumentowania wysokości poniesionych strat na skutek Nieuprawnionych
    transakcji, konieczne jest przesłanie przez Ubezpieczonego na adres
    przedstawiciela Towarzystwa:

    Marsh Usługi Ubezpieczeniowe Sp.z o.o. Al.Jerozolimskie 92, 00-807 Warszawa,
    tel. (22) 456 42 12, fax. (22) 456 43 07,
    następujących dokumentów (listem poleconym):
    a.. pismo opisujące okoliczności utraty Karty,
    b.. kopie wyciągów stwierdzających Nieuprawnione transakcje, [...]"

    > Nie wspomniales o najwazniejszych roznicach - okres ochrony przy KK
    > wynosi 72h (przy debetowych 12h) oraz do limitu karty, czyli nawet do
    > 100 000 zł ( wypadku debetowych sztywno 5kzl).
    > No i za ubezpieczenie KK nie ma dodatkowych oplat.

    Ja tam nie chcę w kryzysowej sytuacji nagle gadać ze stroną trzecią, z którą
    nawet nie podpisywałem żadnej umowy.

    Ponadto nie odniosłeś się do moich pozostałych zastrzeżeń.

    Limit ochrony kart bankomatowych jest adekwatny do limitu transakcji więc
    nie ma co epatować wilekimi limitami dla kart kredytowych.

    Ponadto zwracam raz jeszcze uwagę na fakt, iż limit ochrony jest w przypadku
    kart bankomatowych odnawiany co miesiąc zaś w przypadku kart kredytowych
    jest to całkowity roczny limit odszkodowań.
    I co z tego?
    Przy drugiej kradzieży karty kredytowej w danym roku możesz pozostać bez
    ochrony.

    Zwracasz uwagę na to, że 72 godziny to więcej niż 12?
    Fakt, tyle że, przy kartach bankomatowych dzienne limity transakcji są
    mniejsze więc ryzyko zbyt późnego zastrzeżenia (powiedzmy - w ciągu 24
    godzin) jest małe.

    Przy okazji: koszty ubezpieczenia kart kredytowych są naturalnie wliczone w
    ich cenę więc argument o ich darmowości jest chybiony, poza tym występuje
    również udział własny (100zł).