  • 1. Data: 2002-10-29 21:52:49
    Temat: Multibank - lepszy produkt ale gorszy serwis?
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    Multi wprowadził dawno oczekiwane karty kredytowe.

    Wcześniej wprowadził Pakiet Bezpieczna Karta dla dotyczasowych kart (za
    2zł/miesiąc).

    Warunki ochrony nowo prowadzonych kart są inne niż w tym pakiecie:
    występuje udział własny (100zł), dotychczas brak,
    suma ubezpieczenia jest określona w cyklu rocznym, dotychczas w cyklu
    miesięcznym,
    wymóg zgłaszania szkody stronie trzeciej (ubezpieczycielowi),
    dotychczas - bankowi.

    IMHO nowe warunki ochrony są gorsze. Dziwne to zważywszy, że dotyczą
    'bardziej elitarnego' produktu.

  • 2. Data: 2002-10-30 07:37:14
    Temat: Re: Multibank - lepszy produkt ale gorszy serwis?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002 22:52:49 +0100, "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>
    wrote:
    > wymóg zgłaszania szkody stronie trzeciej (ubezpieczycielowi),
    >dotychczas - bankowi.

    Nie wydaje mi sie, zeby tu sie cos zmienilo (poza ubezpieczycielem).

    >IMHO nowe warunki ochrony są gorsze. Dziwne to zważywszy, że dotyczą
    >'bardziej elitarnego' produktu.

    Nie wspomniales o najwazniejszych roznicach - okres ochrony przy KK
    wynosi 72h (przy debetowych 12h) oraz do limitu karty, czyli nawet do
    100 000 zł ( wypadku debetowych sztywno 5kzl).
    No i za ubezpieczenie KK nie ma dodatkowych oplat.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2002-10-30 10:17:43
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > dotychczas - bankowi.
    >
    > IMHO nowe warunki ochrony są gorsze. Dziwne to zważywszy, że dotyczą

    Ani produkt ani serwis

  • 4. Data: 2002-10-30 22:24:17
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    > Nie wydaje mi sie, zeby tu sie cos zmienilo (poza ubezpieczycielem).

    Nie wiem na czym Ty opierasz swoje przekonanie; ja na lekturze oficjalnych
    materiałów Multibanku. Cytuję:

    Pakiet Brezpieczna Karta (ze strony www.multibank.pl):
    "Zgłoszenia szkody można dokonać:
    1.. telefonicznie za pośrednictwem multilinii
    2.. telefonicznie za pośrednictwem infolinii Hestii Kontakt 0801 107 107
    3.. w placówce MultiBanku
    4.. w terenowym przedstawicielstwie Hestii "
    Karty kredytowe (ze strony www.mojavisa.pl)::
    "ZGŁOSZENIE SZKODY
    W przypadku utraty Karty należy niezwłocznie zastrzec Kartę zgodnie z
    Regulaminem Karty, a w przypadku Nieuprawnionych transakcji, Ubezpieczony
    powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do jednostki policji. Dla
    udokumentowania wysokości poniesionych strat na skutek Nieuprawnionych
    transakcji, konieczne jest przesłanie przez Ubezpieczonego na adres
    przedstawiciela Towarzystwa:

    Marsh Usługi Ubezpieczeniowe Sp.z o.o. Al.Jerozolimskie 92, 00-807 Warszawa,
    tel. (22) 456 42 12, fax. (22) 456 43 07,
    następujących dokumentów (listem poleconym):
    a.. pismo opisujące okoliczności utraty Karty,
    b.. kopie wyciągów stwierdzających Nieuprawnione transakcje, [...]"

> [...]
    > 100 000 zł ( wypadku debetowych sztywno 5kzl).
    > No i za ubezpieczenie KK nie ma dodatkowych oplat.

    Ja tam nie chcę w kryzysowej sytuacji nagle gadać ze stroną trzecią, z którą
    nawet nie podpisywałem żadnej umowy.

    Ponadto nie odniosłeś się do moich pozostałych zastrzeżeń.

    Limit ochrony kart bankomatowych jest adekwatny do limitu transakcji więc
    nie ma co epatować wilekimi limitami dla kart kredytowych.

    Ponadto zwracam raz jeszcze uwagę na fakt, iż limit ochrony jest w przypadku
    kart bankomatowych odnawiany co miesiąc zaś w przypadku kart kredytowych
    jest to całkowity roczny limit odszkodowań.
    I co z tego?
    Przy drugiej kradzieży karty kredytowej w danym roku możesz pozostać bez
    ochrony.

    Zwracasz uwagę na to, że 72 godziny to więcej niż 12?
    Fakt, tyle że, przy kartach bankomatowych dzienne limity transakcji są
    mniejsze więc ryzyko zbyt późnego zastrzeżenia (powiedzmy - w ciągu 24
    godzin) jest małe.

    Przy okazji: koszty ubezpieczenia kart kredytowych są naturalnie wliczone w
    ich cenę więc argument o ich darmowości jest chybiony, poza tym występuje
    również udział własny (100zł).

  • 5. Data: 2002-10-31 08:03:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 23:24:17 +0100, "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>
    wrote:

    >Nie wiem na czym Ty opierasz swoje przekonanie; ja na lekturze oficjalnych
    >materiałów Multibanku. Cytuję: [...]

    A, to miales na mysli. Rzeczywiscie jest tu roznica procedury
    zglaszania ale ostatecznie i tak sprawe rozpatruje ubezpieczyciel.
    Wiec IMO roznica ta nie jest specjalnie znaczaca.

    >Ponadto nie odniosłeś się do moich pozostałych zastrzeżeń.

    Nie ma sie do czego tam odnosic, nie mam zastrzezen do tamtych Twoich
    zastrzezen :).

> [...]
    >Fakt, tyle że, przy kartach bankomatowych dzienne limity transakcji są
    >mniejsze więc ryzyko zbyt późnego zastrzeżenia (powiedzmy - w ciągu 24

    Nie za bardzo rozumiem. O jakich kartach bankomatowych mowisz? W
    wypadku kart debetowych MultiBanku nie ma dziennego limitu transakcji
    bezgotowkowych. Mozna je wykonywac do wysokosci srodkow dostepnych na
    rachunku.

  • 6. Data: 2002-11-03 09:45:19
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

> [...]
    > wypadku kart debetowych MultiBanku nie ma dziennego limitu transakcji
    > bezgotowkowych. Mozna je wykonywac do wysokosci srodkow dostepnych na

    Fakt. Właśnie sprawdziłem i rzeczywiście brak jakiegokolwiek ograniczenia
    transakcji bezgotówkowych kartami podpiętymi do konta (ślepy byłem czy co?).

    Wysokość ubezpieczenia jest ograniczona do 5000zł. Wychodzi na to, że strach
    mieć dostępne środki (własne lub kredyt) większe od 5000zł.