eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę za KK, którą dostałem w promocji za 0zł › Re: [MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę za KK, którą dostałem w promocji za 0zł
    From: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę
    za KK, którą dostałem w promocji za 0zł
    Date: Tue, 29 Mar 2005 16:55:16 +0200

    topjes dnia 2005-03-26 13:10 napisał(a) co następuje:

    > Dyspozycja nie została przyjęta i zauważyłeś to po fakcie?

    Dokładnie tak jak napisałem: jak się zorientowałem, że karta nie została
    spłacona, spróbowałem jeszcze raz zdefiniować 100% spłaty i wówczas
    przeczytałem komunikat o błędzie. Stąd moje domysły, że za pierwszym
    razem też taki się pojawił, a ja go zignorowałem (tak, wiem, mea culpa,
    nie mam do nikogo pretensji).

    > Zastanawiam się
    > co kombinujesz.

    Nic - tak tylko piszę, ku przestrodze ;-)

    > Właśnie sprawdziłem z ciekawości - za ekranie 2/2 przy
    > zmianie wskaźnika jest JAK BYK podany numer rachunku powiązanego - zwróciłeś
    > uwagę na to co zatwierdzasz?

    Po prostu nie znałem znaczenia wyrażenia "rachunek powiązany" - dla mnie
    to był synonim rachunku technicznego karty. Po prostu sądziłem, że z
    kartą kredytową zawsze związany jest jakiś rachunek, a zdefiniowanie
    100% spłaty spowoduje "generowanie" przez system przelewu z MultiKonta
    na tenże rachunek powiązany. I nie zastanawiałem się nad tym długo - tak
    wówczas "sądziłem" - stan naturalny, w jakim wówczas byłem - do czasu
    bolesnego uświadomienia mnie przez MultiBank 4 dni temu ;-)

    > Po drugie - gdyby dyspozycja nie została przyjęta to miałbyś komunikat
    > jakiś, że jest błąd czy coś. Więc wytłumacz co to znaczy, że dyspozycja nie
    > została przyjęta przez system a Ty to zauważyłeś dopiero po fakcie :)

    Wytłumaczyłem powyżej: za pierwszym razem zatwierdziłem i olałem
    komunikat, czym sobie zaszkodziłem. SAM. Nie mam tu pretensji do MultiBanku.

    > Podejrzewam, że stało się tylko i dokładnie to co sam zatwierdziłeś
    widząc
    > na tym ekranie.

    Po prostu nie stało się nic: ja zignorowałem błąd, w mojej pamięci
    zakodowało się, że karta spłaca się sama. Karta się nie spłaciła,
    zrobiłem to dwa dni po terminie, mam nauczkę ;-)

    > Tutaj znowu mieszasz na tyle, że nie bardzo rozumiem. Możesz spłacać z konta
    > do spłaty karty kredytowej albo z MultiKonta - zależy co właściwie
    > posiadasz.

    OK, spróbuję jaśniej. Posiadam MultiKonto. Zamówiłem KK, pojawiło się
    konto techniczne. SĄDZIŁEM, że opcja 100% spłaty działa tak, jak już to
    opisałem (czyli: generowany jest automatycznie przelew z MultiKonta na
    konto techniczne). Teraz wiem, że nie działa, tak jak to opisałem: 100%
    ustawienie spłaty możliwe jest tylko wtedy, gdy rachunkiem powiązanym z
    kartą jest MultiKonto. Z rozmowy z konsultantem wywnioskowałem, że po
    takim powiązaniu znika konto techniczne i spłata karty możliwa jest
    tylko przez ustanowienie %-tu spłaty lub "spłacenie ręczne" w zakładce
    Karty kredytowe. Czyli: albo rybka - możliwość bezpośredniej spłaty na
    konto techniczne z dowolnego banku przez zlecenie przelewu, albo
    akwarium (aż chciało się napisać: aquarius) - automatyczna spłata +
    możliwość "ręcznej" spłaty w serwisie transakcyjnym. A ja chciałbym to i
    to ;-)

    > Dokładnie :)

    Howgh!

    > Zdarza się - są gorsze tragedie :) Ale nie sądzę by ktoś Ci o to głowę
    > suszył.

    Niby racja, może "ktoś" nie będzie ale jednak maszyny są bezduszne. A ja
    chciałem się starać o limit kredytowy w koncie... Chociaż z drugiej
    strony jestem jednak dobrym klientem, bo bank zarobił ;-)

    Marek