eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę za KK, którą dostałem w promocji za 0zł › Re: [MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę za KK, którą dostałem w promocji za 0zł
  • Data: 2005-03-29 14:55:16
    Temat: Re: [MultiBank] W jaki sposób przez swoją głupotę "odrobiłem" opłatę za KK, którą dostałem w promocji za 0zł
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    topjes dnia 2005-03-26 13:10 napisał(a) co następuje:

    >>Co więcej, nie zwróciłem
    >>uwagi, że dyspozycja nie została przez system przyjęta (co zauważyłem
    >>dopiero "po fakcie", próbując ustawić dziś jeszcze raz taką spłatę).
    > Dyspozycja nie została przyjęta i zauważyłeś to po fakcie?

    Dokładnie tak jak napisałem: jak się zorientowałem, że karta nie została
    spłacona, spróbowałem jeszcze raz zdefiniować 100% spłaty i wówczas
    przeczytałem komunikat o błędzie. Stąd moje domysły, że za pierwszym
    razem też taki się pojawił, a ja go zignorowałem (tak, wiem, mea culpa,
    nie mam do nikogo pretensji).

    > Zastanawiam się
    > co kombinujesz.

    Nic - tak tylko piszę, ku przestrodze ;-)

    > Właśnie sprawdziłem z ciekawości - za ekranie 2/2 przy
    > zmianie wskaźnika jest JAK BYK podany numer rachunku powiązanego - zwróciłeś
    > uwagę na to co zatwierdzasz?

    Po prostu nie znałem znaczenia wyrażenia "rachunek powiązany" - dla mnie
    to był synonim rachunku technicznego karty. Po prostu sądziłem, że z
    kartą kredytową zawsze związany jest jakiś rachunek, a zdefiniowanie
    100% spłaty spowoduje "generowanie" przez system przelewu z MultiKonta
    na tenże rachunek powiązany. I nie zastanawiałem się nad tym długo - tak
    wówczas "sądziłem" - stan naturalny, w jakim wówczas byłem - do czasu
    bolesnego uświadomienia mnie przez MultiBank 4 dni temu ;-)


    > Po drugie - gdyby dyspozycja nie została przyjęta to miałbyś komunikat
    > jakiś, że jest błąd czy coś. Więc wytłumacz co to znaczy, że dyspozycja nie
    > została przyjęta przez system a Ty to zauważyłeś dopiero po fakcie :)

    Wytłumaczyłem powyżej: za pierwszym razem zatwierdziłem i olałem
    komunikat, czym sobie zaszkodziłem. SAM. Nie mam tu pretensji do MultiBanku.

    >>Dziś, dwa dni po terminie płatności, zdumienie moje było wielkie, gdy
    >>zobaczyłem, że karta nadal niespłacona.
    >
    > Podejrzewam, że stało się tylko i dokładnie to co sam zatwierdziłeś
    widząc
    > na tym ekranie.

    Po prostu nie stało się nic: ja zignorowałem błąd, w mojej pamięci
    zakodowało się, że karta spłaca się sama. Karta się nie spłaciła,
    zrobiłem to dwa dni po terminie, mam nauczkę ;-)

    >>A to dlatego, że najpierw trzeba zmienić konto do spłaty karty z konta
    >>technicznego na MultiKonto przez MultiLinię, o czym dowiedziałem się na
    >>rzeczonej MultiLinii właśnie, dziś.
    > Tutaj znowu mieszasz na tyle, że nie bardzo rozumiem. Możesz spłacać z konta
    > do spłaty karty kredytowej albo z MultiKonta - zależy co właściwie
    > posiadasz.

    OK, spróbuję jaśniej. Posiadam MultiKonto. Zamówiłem KK, pojawiło się
    konto techniczne. SĄDZIŁEM, że opcja 100% spłaty działa tak, jak już to
    opisałem (czyli: generowany jest automatycznie przelew z MultiKonta na
    konto techniczne). Teraz wiem, że nie działa, tak jak to opisałem: 100%
    ustawienie spłaty możliwe jest tylko wtedy, gdy rachunkiem powiązanym z
    kartą jest MultiKonto. Z rozmowy z konsultantem wywnioskowałem, że po
    takim powiązaniu znika konto techniczne i spłata karty możliwa jest
    tylko przez ustanowienie %-tu spłaty lub "spłacenie ręczne" w zakładce
    Karty kredytowe. Czyli: albo rybka - możliwość bezpośredniej spłaty na
    konto techniczne z dowolnego banku przez zlecenie przelewu, albo
    akwarium (aż chciało się napisać: aquarius) - automatyczna spłata +
    możliwość "ręcznej" spłaty w serwisie transakcyjnym. A ja chciałbym to i
    to ;-)

    >>Cóż, człowiek uczy się całe życie, i to na błędach niestety.
    > Dokładnie :)

    Howgh!

    >>Pal już licho 63zł odsetek, boję się tylko restrykcyjnego podejścia do
    >>mnie jako klienta, bo pewnie scoring kredytowy będę miał teraz niższy -
    >>system jest bezduszny, "ten pan nie spłaca w terminie". A to tylko 2
    >>dni, snif :(
    >
    > Zdarza się - są gorsze tragedie :) Ale nie sądzę by ktoś Ci o to głowę
    > suszył.

    Niby racja, może "ktoś" nie będzie ale jednak maszyny są bezduszne. A ja
    chciałem się starać o limit kredytowy w koncie... Chociaż z drugiej
    strony jestem jednak dobrym klientem, bo bank zarobił ;-)

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1