  • 1. Data: 2003-02-09 11:18:23
    Temat: Multi okazuje fundamentalny brak zaufania do swych klientów
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    Jestem klientem konta Aquarius w Multibanku; mam podpisaną umowę o kredyt
    odnawialny.

    Dla niezorientowanych - Aquarius to taki rachunek dla VIPów; produkt
    konkurencyjny wobec np. srebrnego/złotego pakietu w Fortisie

    Wystąpiłem o kartę kredytową dla siebie i o kartę dodatkową.
    Bank przyznał kartę mnie ale odmówił wydania jej wskazane przeze mnie
    osobie.

    Procedury dot. kart kredytowych Multibanku nie pozwalają wydać karty
    dodatkowej osobie figurującej w BIKu jako zalegająca ze spłatą kredytów. Z
    taką sytuacją mamy do czynienia.

    Co ciekawe to samo Multi (potwierdzone pisemnie przez opiekuna rachunku) nie
    widzi przeszkód ustanowienia tej samej osoby jako pełnomocnika do konta z
    linią kredytową...
    ale już niedługo.

    Nieoficjalnie bank poinformował mnie, iż możliwość ustanowienia
    pełnomocnictwa do konta osobie fugurującej w BIKu to błąd w procedurach,
    który zostanie usunięty.

    Tymsamym Multibank wykazał fundamentalny brak zaufania do mnie - osoby, z
    którą ma podpisaną umowę. W oparciu o tę umowę to właściel konta (lub
    użytkownik karty kredytowej) - czyli ja - w 100% odpowiada za wszystkie
    transakcje - zarówno swoje jak i pełnomocników.

    Gwoli informacji:
    Fortis w ogóle nie sprawdza w BIKu pełnomocników do kont z limitem
    kredytowym (tak poinfomowała mnie jedna z opiekunek rachunków po konsultacji
    z osobą umocowaną).

  • 2. Data: 2003-02-09 12:21:24
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    janko <m325@o2._no_spam_.pl> wrote:

    > Nieoficjalnie bank poinformował mnie, iż możliwość ustanowienia
    > pełnomocnictwa do konta osobie fugurującej w BIKu to błąd w procedurach,
    > który zostanie usunięty.

    Skoro zostanie usunięty, to po co się pieklisz?

    > Gwoli informacji:
    > Fortis w ogóle nie sprawdza w BIKu pełnomocników do kont z limitem
    > kredytowym (tak poinfomowała mnie jedna z opiekunek rachunków po konsultacji
    > z osobą umocowaną).

    To dlaczego nie przeniesiesz się do Fortisu?
    Ja nie rozumiem - przecież mamy swobodę. Nikt Cię nie zmusza do posiadania
    rachunku w Multi.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2003-02-09 13:12:11
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    >Skoro zostanie usunięty, to po co się pieklisz?

    Przeczytaj jeszcze raz, ale tym razem juz uważnie, posta, którego komentujesz.
    On sie nie piekli, że usuniety zostanie błąd polegajacy na tym, że
    pełnomocniekiem MOŻE być ktoś figurujacy w BIK-u, a ten sam ktoś NIE MOŻE
    dostać karty dodatkowej. Usuniecie błędu bedzie polegało na tym, że ktoś
    figurujacy w BIK-u nie będzie już mógł być pełnomocnikiem (co nie zmienia
    faktu, że nadal nie będzie mógł być posiadaczem karty dodatkowej). Dlatego
    kolega sie piekli.
    Moim zdaniem to właśnie wynika z jego wypowiedzi.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-02-09 15:43:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > On sie nie piekli, że usuniety zostanie błąd polegajacy na tym, że
    > pełnomocniekiem MOŻE być ktoś figurujacy w BIK-u, a ten sam ktoś NIE MOŻE
    > dostać karty dodatkowej.

    Tu chyba nie chodzi o BIK, ale MIG BR. W wielu bankach osoby bedace w tym
    rejestrze nie maja dostepu do produktow kredytowych. Nic strasznego chyba w
    tym nie ma, bo i czemu bank ma ryzykowac dajac dostep do produktu
    kredytowego osobie, ktora nie splata swoich zobowiazan?

    Maciej

  • 5. Data: 2003-02-10 01:05:06
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    MK wrote:

> [...]

    Nie do końca rozumiem.
    Jeśli dla niesolidnego klienta jest wydawana karta _dodatkowa_ , a
    obciążane jest konto klienta VIP który ma zdolność kredytową i zaufanie
    do osoby którą wskazał - jakie ryzyko ponosi bank?
    IMHO na tyle małe, żeby opłaciło się jednak sprzedać produkt.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-02-10 10:11:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK wrote:
> [...]
    > tym nie ma, bo i czemu bank ma ryzykowac dajac dostep do produktu
    > kredytowego osobie, ktora nie splata swoich zobowiazan?

    Ja czegoś nierozumiem. Przecież ty chodzi o wydanie _karty_dodatkowej_
    zdolność kredytową sprawdzano u "głównego" posaiadacza. I on, w
    przypadku tej kary odpowiada za dług. Nie _bank_, i nie posiadacz karty
    dodatkowej.
    KJ

  • 7. Data: 2003-02-10 19:29:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > zdolność kredytową sprawdzano u "głównego" posaiadacza. I on, w
    > przypadku tej kary odpowiada za dług. Nie _bank_, i nie posiadacz karty

    Odpowiedzialnosc posiadacza karty glownej konczy sie z chwila zastrzezenia
    karty, a dalej bank odpowiada. Do osoby ktorej ma byc wydana karta dodatkowa
    bank zaufania nie ma. Dajac karte kredytowa [zwlaszcza embosowana], bank
    pokazuje akceptantom 'to jest osoba godna zaufania'.
    Odmowa dania dostepu do produktu kredytowego moze miec rowniez role
    edukacyjna, nieprawdaz? ;)

    Maciej

  • 8. Data: 2003-02-10 23:29:30
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    MK wrote:

> [...]

    Racja - biorac pod uwage specyfike dzialania kart wypuklych to jest
    argument.
    Natomiast inna sprawa jest, ze karty wypukle juz coraz rzadziej daja
    mozliwosc dokonania naduzyc. Nadal mam wrazenie, ze sprzedajac takie
    karty bank zarabia na tyle duzo ze pokryje to koszty ewentualnych
    fraudow. Ale to juz jest moje subiektywne wrazenie, nie poparte zadnymi
    obliczeniami.

    Tak, ale bank to jest instytucja komercyjna ktora ma zarabiac pieniadze.
    Argumentem bylyby statystyki obrazujace, ile zarobi a ile straci bank na
    takich kartach dodatkowych.
    Poza tym - czy odmawiajac ustanowienia pelnomocnictwa do konta dla osoby
    "nierzetelnej" bank cos zyskuje? Pelnomocnik chyba nie ma mozliwosci
    dokonania fraudu po odwolaniu pelnomocnictwa, a w czasie jego trwania i
    tak odpowiedzialnosc spada na posiadacza rachunku.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 9. Data: 2003-02-13 12:25:04
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > Odpowiedzialnosc posiadacza karty glownej konczy sie z chwila zastrzezenia
    > karty, a dalej bank odpowiada.

    A czy nie jest tak, że główny użytkownik może zastrzec kartę swoją i pełnomocnika ?
    Czy przypadkiem zastrzeżenie karty głównej nie skutkuje zastrzeżeniem karty
    dodatkowej ?

    Trudno się nie zgodzić.
    Grzegorz