  • 1. Data: 2003-02-09 09:11:54
    Temat: kasa z kasy mieszkaniowej
    Od: "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się w następującej kwestii.
    W przyszłym roku będę miał pieniądze z kasy mieszkaniowej. W tym roku
    chciałbym wymienić okna za kilka tysięcy i czy mogę później przy ewentualnej
    kontroli US mówić, że pieniądze z kasy zostały przeznaczone na cele
    mieszkaniowe?
    Chodzi mi o sytuację: najpierw wydaję a później dostaję.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam - Marcin B.

  • 2. Data: 2003-02-09 22:41:23
    Temat: Re: kasa z kasy mieszkaniowej
    Od: "yar65" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkaniowe?
    > Chodzi mi o sytuację: najpierw wydaję a później dostaję.

    Nie możesz :(

  • 3. Data: 2003-02-10 09:23:57
    Od: "syju" <s...@o...pl>

    > Chodzi mi o sytuację: najpierw wydaję a później dostaję.
    > Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Jedyną możliwością jest zaciągnięcie kredytu obojętnie czy jako kredyt
    pomostowy
    w KM czy innym banku, a przy wycofywaniu pieniędzy spłacasz kredyt na cele
    budowlane.

    Oczywiście kredyt kosztuje (prowizje, odsetki ... ) ale w ten sposób na
    zakup okien odliczysz
    19% ulgi remontowej i 30% z KM czyli w sumie państwo wróci ci 49% kosztów
    remontu.
    Pamiętaj że w roku którym wycofujesz pieniądze z KM (czyli w przyszłym) ulga
    remontowa
    pomniejszana jest o kwotę wypłaconą z KM, czyli w praktyce w przyszłym roku
    nie odliczysz
    nic na remont mieszkania.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 4. Data: 2003-02-10 17:16:41
    Od: "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl>

    syju z konta: s...@o...pl napisał(a) w artykule:

> [...]
    > przyszłym) ulga remontowa
    > pomniejszana jest o kwotę wypłaconą z KM, czyli w praktyce w

    Dzięki za odpowiedź. Tego się właśnie spodziewałem :-(

    --
    Pozdrawiam - Marcin B.

  • 5. Data: 2003-02-10 19:26:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "syju" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ulga
    > remontowa
    > pomniejszana jest o kwotę wypłaconą z KM, czyli w praktyce w przyszłym

    Moglbys to jakos konkretniej rozwinac.
    Najlepiej z zacytowaniem odpowiedniego przepisu z wlasciwej ustawy.

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-10 19:30:51
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pomostowy
    > w KM czy innym banku, a przy wycofywaniu pieniędzy spłacasz kredyt na cele

    Nalezaloby tylko zaciagnac kredyt celowy: "na remont mieszkania" i z niego
    sfinansowac bezposrednio ten remont (czyli przelew bezposrednio
    bank-uslugodawca).

    Karol

  • 7. Data: 2003-02-11 18:45:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Dzięki za odpowiedź. Tego się właśnie spodziewałem :-(

    Czego ?
    Ze ktos wprowadza Cie w błąd ?

    Karol