  • 1. Data: 2008-01-19 08:42:10
    Temat: Możliwości wykorzstania karty wypukłej
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Ostatnio tak mnie coś tknęło i zastanawiam się na ile przysyłanie listem
    karty kredytowej wypukłej jest bezpieczne. Taka wypukła karta w liście jest
    łatwa do skopiowania bez otwierania koperty - wystarczy odcisk i mamy odbite
    wszystkie cyferki i literki. Może to posłużyć do zrobienia nielegalnych
    transakcji ?

    Robert Wicik

  • 2. Data: 2008-01-19 08:51:15
    Temat: Re: Możliwości wykorzstania karty wypukłej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Wicik napisał(a):
> [...]
    > wszystkie cyferki i literki. Może to posłużyć do zrobienia nielegalnych

    A ktos ta karte przeciez produkuje i pakuje do koperty. Wobec tego moze
    spisac numer karty + CVV. Czy to jest bezpieczne ?

    Chyba troche przesadzasz :)

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-01-19 10:06:40
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    > A ktos ta karte przeciez produkuje i pakuje do koperty. Wobec tego moze
    > spisac numer karty + CVV. Czy to jest bezpieczne ?

    Ten "ktoś" kto produkuje jest bardziej zaufaną instytucją, niż poczta.
    Ja się pytam, czy znając dane wypukłe z karty bez CVV i bez PINu może ktoś
    narobić szkód ... :)
    --
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2008-01-19 10:13:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Wicik wrote:
> [...]
    >
    > Ten "ktoś" kto produkuje jest bardziej zaufaną instytucją, niż poczta.
    > Ja się pytam, czy znając dane wypukłe z karty bez CVV i bez PINu może ktoś

    Dane z karty są wystarczające do przeprowadzenia transakcji.

    Co z tego wyniknie w razie reklamacji to już inna sprawa.

  • 5. Data: 2008-01-19 10:15:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wiadomościnews:fmsdm4$135$1@news.onet.pl...

    > Ten "ktoś" kto produkuje jest bardziej zaufaną instytucją, niż poczta.
    > Ja się pytam, czy znając dane wypukłe z karty bez CVV i bez PINu może ktoś
    > narobić szkód ... :)

    Czytalem, ze banki nie maja blokady na ilosc zapytan z nieprawidlowym
    kodem CVV przy autoryzacjach. W przeciwienstwie do takiego PIN, ktory
    po 3-im blednym blokuje mozliwosc transakcji.

  • 6. Data: 2008-01-19 10:25:35
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    > Dane z karty są wystarczające do przeprowadzenia transakcji.
    > Co z tego wyniknie w razie reklamacji to już inna sprawa.

    W tzw. żelazku ?

    --
    Robert Wicik

  • 7. Data: 2008-01-19 10:45:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Wicik wrote:

    > W tzw. żelazku ?

    lub telefonicznie.
    wiele razy rezerwowałem hotel lub zamawiałem inne usługi podając imie,
    nazwisko, numer karty i datę ważności.

    W razie reklamacji takiej transakcji, to sprzedawca ma problem jak
    wykazać, że to posiadacz karty coś tam zamówił lub kupił.

  • 8. Data: 2008-01-19 10:58:06
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Czytalem, ze banki nie maja blokady na ilosc zapytan z nieprawidlowym
    > kodem CVV przy autoryzacjach. W przeciwienstwie do takiego PIN, ktory
    > po 3-im blednym blokuje mozliwosc transakcji.

    Nie mówiąc już o tym że jest sporo sklepów interenetowych gdzie ten kod
    w ogóle nie jest wymagany.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 9. Data: 2008-01-19 11:28:58
    Od: spider <s...@W...pl>

    Marcin Lubojański pisze:
    > Nie mówiąc już o tym że jest sporo sklepów interenetowych gdzie ten kod
    > w ogóle nie jest wymagany.

    Dlatego preferuję zakupy internetowe gdzie płaci się przelewem, lub po
    prostu przez system jak m-transfer i w tym kierunku powinno się rozwijać
    płatności internetowe. Zakup przez internet kartą kredytową nigdy nie
    będzie bezpieczny, chyba że wymyślą kartę do której będzie jeszcze
    potrzebne hasło jednorazowe lub kod-sms przy transakcji. Wiem że można
    reklamować transakcje przy użyciu skradzionych danych, ale ile się przy
    tym nerwów straci i czasu to szkoda gadać.
    --
    spider

  • 10. Data: 2008-01-19 11:35:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    >
    > W razie reklamacji takiej transakcji, to sprzedawca ma problem jak
    > wykazać, że to posiadacz karty coś tam zamówił lub kupił.

    Sprawdzić czy nie PKO BP.

    MJ