  • From: "BAH" <b...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Thu, 4 Apr 2002 17:58:35 +0200

    <z...@p...onet.pl> wrote in message
    news:0738.0000e1ce.3cac5169@newsgate.onet.pl...
    > Autor: "BAH" <b...@k...chip.pl>
    >
    > Jak to nie!
    >
    > a) pomogł złodziejowi nie zapewniając wystarczającego bezpieczeństwa
    > sprzedawanego systemu, czyli zostawił "otwarte drzwi"!

    Twierdzenie, ze pomógł, to przesada.
    Nie ma wystarczająco bezpiecznych systemów kartowych
    za rozsądną cenę.

    Jak zgubisz (ukradną Ci) klucze od mieszkania,
    to masz pretensje do producenta zamka, ze okradli Ci mieszkanie ?

    Tak jak wiesz do czego służy klucz tak winieneś wiedzieć na co pozwala
    karta.
    Podobnie NBP nie zabezpiecza banknotów przed złodziejem.

    > b) i to gorzej niż MikrySoft, o którym to przynajmniej wiadomo, i jawnie
    > do tego uprzedza i ciągle łata jak może.

    Ci to dopiero zostawiają "otwarte drzwi" :-))
    Planujesz jakąś ustwę na "bezpieczny soft" ?

    > c) mało tego - bank wprost ukrywa dziury i oszukuje przez to klienta,
    > także często okłamuje go, gdy prywatnie (listy, mLinie), a nawet
    > publicznie padają na ten temat pytania.

    Co ma Ci napisać ?
    "W sklepie przy ul. Ciemnej 13 można nas okraść." ?

    > Okradli system bankowy, w którym bank (nota bene wbrew prawu bankowemu
    > i Bóg wie jakim przepisom jeszcze...) "nie dopełnił należytej staranności"
    > jak to się zdaje się nazywa...

    Klient też jest elementem tego systemu.
    Czy nie dopełnił decyduje sąd.
    Nie słyszałem by banki miały kiepskich prawników.

    > A bank własną winą obarcza klienta i jeszcze okrada go na prowizje.

    Mało oszczędnie gospodarujesz tym słowem.

    > To raczej klient ma prawo skarżyć bank o straty wynikłe nawet z samego
    > kłopotu załatwiania reklamacji, braku dostępu do środków, itd..

    Ma prawo, tylko czy sąd przyzna mu rację ?

    > Kradzież kieszonkowa z rozcięciem teczki, z potfelem z wewnętrznej
    > kieszeni w autobusie lub tp często _nie_jest_ zawiniona przez klienta.

    Niech skarży "państwo" za "niedopełnienie obowiązków"
    "liberalne karanie" itp....

    Niech skarży producenta teczki ...

    Swiat nie jest idealny...

    > Skutki poniesie on, chociaż to wina banku, że zaprasza złodzieja
    > do skorzystania z konta za pomocą wadliwie zabezpieczonej karty.

    Klient również zaprasza zlodzieja korzystając z takiej karty.

    > Logika jest logika.
    > Przeskoczyć się nie da...

    Jest w niej coś o nieprawdziwym założeniu ?

    BAH