    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Wed, 3 Apr 2002 12:17:20 +0200

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    news:a8eids$c16$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Obchodzi mnie, bo potem bank wprowadza oplaty nie tylko dla takich jak Ty,
    > ale tez i dla mnie.

    Troche sie zagalopowales. Co mnie to obchodzi jakie oplaty wprowadza bank
    dla innych. Ja wiem ile mam zaplacic za produkt i decyduje sie na jego zakup
    albo nie.

    > Visa, Maestro. 2 podstawowe, chociaz i tak zwykle gdzie dziala visa jest i
    > maestro. Rozumiem, masz 4, chcialbys jeszcze 2. Ja mam w tej chwili na
    polce
    > z 8 - w tym kilka przeterminowanych :-) Dokonuje zakupow, nigdy nie bylo
    > problemow z autoryzacja tych 2, ktore nosze. Dlatego uwazam, ze posiadanie
    > portfelu 4 kart to przesada, za ktora musze placic (patrz: PEKAO SA i

    Nie pomyslalles o tym, ze sa takze karty sluzbowe. Pracodawca wymaga zeby
    placic nimi wtedy kiedy wykonujesz awoje obowiazki sluzbowe. Tak wiec zdarza
    sie, ze za jeden obiad moge zaplacic karta sluzbowa, a za inny musze
    prywatna. Zalozmy, ze najchetniej place DC, ale akceptowalnosc tej karty
    jest ograniczona, wtedy musze miec dodatkowa np. CitiVISe [to juz sa 3
    karty, a warto miec przy sobie jeszcze jakas do wyplat bankomatowych, chyba
    ze jestes tak rozrzutny i robisz to karta kredytowa ;)].

    > Bank musi miec zysk. I z zysku odlicza koszty. Wiec jak im wychodzi, ze na
    > wiekszosci skradzionych kart sa jakies obciazenia, bo klient zapomnial
    > numeru, nie mial skad zadzwonic itp itd (zlodziej nie jest glupi i od razu
    > biegnie do sklepu, a Tobie da jeszcze w zeby, cobys te 15 minut odzyskiwal
    > przytomnosc - wcale nie zart, znam takie przypadki) to potem tworza cos w

    Chyba sobie nie zdajesz sprawy z tego jakie banki maja zyski z transakcji
    kartowych...

    > A jesli
    > masz swoje teorie - pewnie, ze mozesz, tylko nie placz potem jak sie
    okaze,
    > ze Cie stukneli na kilkadziesiat tys. zl.

    Zalozmy, ze ukradli mi te 3 karty o ktorych wspomialem... Hm... moje straty
    to 50$ + 100 zl.
    Tym ze prowizje w wyniku tego zdarzenia zostana podniesione chyba nie musisz
    sie martwic, bo mam wrazenie ze bys nie zaplacil za karte 300zl, a raczej
    wybral darmowa i bez zabezpieczen.

    Maciej