    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: 3 Apr 2002 11:58:43 +0200

    On Wed, Apr 03, 2002 at 11:35:15AM +0200, Szymon wrote:

    > Obchodzi mnie, bo potem bank wprowadza oplaty nie tylko dla takich jak Ty,

    Bank i tak wprowadza oplaty w/g swojego widzimisie, choc takie
    obowiazkowe ubezpieczenia sa dodatkowa okazja aby podneisc oplaty - to
    fakt.

    Ale z drugiej strony masz przeciez banki dajace karty za darmo, lub w
    cenie oplaty miesiecznej. I nie sadze aby te oplaty sie jakos
    dramatycznie zmienily.

    > ale tez i dla mnie. Jesli oczywiscie dokonujesz zakupow 4 kartami na raz to
    > Twoja sprawa - masz takie prawo. Ja bym zamienil na 2 i zaloze sie, ze tez
    > kupie to samo. Niby nic... Ale pamietam czasy, gdy PKO BP bralo

    Jak bym nosil gotowke tez bym kupil to samo.

    > odpowiedzialnosc po 48 godz. roboczych za czeki. Jak komus ukradli 1 czek to
    > tracil 1000zl, jak 20 (ksiazeczka) to byl w tyl 20.000zl i nie szkodzi, ze
    > nie mial tyle na koncie, bo do 1000zl nie trzeba potwierdzac stanu konta.
    > Potem czeki wycofano - dzis niektore banki je daja, ale zwykle wiaze sie to
    > z wiekszymi kosztami niz karty - wlasnie ze wzgledu na bezpieczenstwo.

    A nie odnosisz wrazenia ze to moj problem?

    Karty wyrobilem drogie, ale dzieki temu nosze je wszedzie.

> [...]
    > maestro. Rozumiem, masz 4, chcialbys jeszcze 2. Ja mam w tej chwili na polce
    > z 8 - w tym kilka przeterminowanych :-) Dokonuje zakupow, nigdy nie bylo
    > problemow z autoryzacja tych 2, ktore nosze. Dlatego uwazam, ze posiadanie w
    > portfelu 4 kart to przesada, za ktora musze placic (patrz: PEKAO SA i
    > obowiazkowe ubezpieczenie kart). Wiesz, nie chodzi mi o to, ze w ogole nie
    > masz posiadac kart, ale jak idziesz do sklepu i wiesz, ze tam przyjmuja
    > vise, bo bierz vise, a nie 3 inne. To tak jak z tymi czekami - jak wiesz, ze
    > mozesz potrzebowac 200zl to wez 1 czek, a nie 3 ksiazeczki.

    Ale ja sie pytam dlaczego nie wolno mi brac 4 ksiazeczek? Dlaczego mi
    tego zabraniasz?

    > Bank musi miec zysk. I z zysku odlicza koszty. Wiec jak im wychodzi, ze na

    Przy takim rozumowaniu nie wiem w jaki sposob istnieje taki mbank
    gdzie masz przelewy za darmo. Albo jakis multibank czy inne fortisy?

    > wiekszosci skradzionych kart sa jakies obciazenia, bo klient zapomnial
    > numeru, nie mial skad zadzwonic itp itd (zlodziej nie jest glupi i od razu
    > biegnie do sklepu, a Tobie da jeszcze w zeby, cobys te 15 minut odzyskiwal
    > przytomnosc - wcale nie zart, znam takie przypadki) to potem tworza cos w
    > stylu PEKAO SA czyli na bodaj godzine przed kradzieza ubezpieczaja. Tyle, ze
    > to kosztuje (za moich czasow 18zl rocznie).

    w citku kosztuje 6.5 miesiecznie odpowiedzialnosc do 48h przed
    zastrzezeniem - odpowiedzialnosc do 100zl. DC kosztuje mnie 150zl
    rocznie - odpowiedzialnosc do $50.

    Stac mnie na ryzyko (ew. zebow szkoda).

    > Ja mysle, ze plastikowy pieniadz musi miec jedna zalete - byc tani. Na razie
    > bezpieczenstwo i male koszty daja wlasnie debetowe. Zawsze moge miec na
    > rachunku 100zl i najwyzej strace tylko tyle. Jesli ktos jest nierozwazny to
    > np. bierze karte do eMAXa na ktorej trzyma 50000zl, bo tam jest ladniejszy
    > delfinek to wspolczuje. Ja tam wole miec do eKonta i trzymac 100zl na moje
    > zakupy. Jesli Ty robisz zakupy na 500zl jednorazowo to tyle trzymaj. A jesli
    > masz swoje teorie - pewnie, ze mozesz, tylko nie placz potem jak sie okaze,
    > ze Cie stukneli na kilkadziesiat tys. zl.

    Ja nie bede narzekal. Klopot w tej ustawie polega na tym aby zmusic
    _banki_ aby przestaly udawac ze problemy ma tylko klient. Wlasnie w
    tym jest sztuka zeby koszty czesciowo pokrywal rowniez bank.

    A ze niektorych przestanie byc stac na karty? Moze, trudno sie mowi.

    --

    --w