  • Data: 2003-06-24 07:52:48
    Temat: Re: Millennium zabral pieniadze
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> napisał(a):

    > Rozumujac odwrotnie - wypluwa Ci karte i Ty odchodzisz, a pieniadze
    > zostaja w bankomacie :-)
    >
    > Wszystko zalezy od punktu widzenia :-)

    Tak,
    tylko jak pieniądze zostaną w bankomacie, to nie ma problemu. Jak zostanie w
    nim karta to problem masz. Szczególnie że ta karta jest po wpisaniu PINu!!!
    Podchodzi ktoś za Tobą i robi co chce (wypłaca pieniądze). W sumie to tylko
    twoja wina, bo mózg jest po to, by go używać. Niestety człowiek to takie
    stworzenie, że jak tylko coś zaczyna robić często, to wyrabia sobie pewne
    nawyki. U prawie wszystkich ludzi, którzy korzystają z bankomatów w Polsce,
    powstaje nawyk odchodzenia od bankomatu po tym jak weźmie z niego pieniądze.
    I tu Millenium idzie w poprzek tym nawykom. Nie ważne, czy to lepiej czy
    gorzej z jakiegoś obiektywnego punktu widzenia (jeżeli taki w ogole jest). To
    po prostu jest niebezpieczne z powodu swojej wyjątkowości.

    Pozdrawiam
    Szymon

    Tylko nie każcie mi pisać o ewolucyjnym znaczeniu nawyków i temu, że nie
    powinno się z nimi walczyć ani tym bardziej uważać za coś głupiego i
    niewłaściwego. Drogi pozapiramidowe boczne i inne mechanizmy tego typu to
    akurat coś, na czym sie znam lepiej niz na bankowości.