  • Data: 2002-12-21 15:15:15
    Temat: Re: Millennium - nowa strona
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego 24*prowizja, a nie 12*prowizja?
    > Co do reszty - zgoda.
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Amnesiac
    Aby wyprowadzić ten wzór trzeba się zdrowo naliczyć upraszczając
    wzór właściwy (z ustawy) na RRSP:

    ******************
    K*(1-p) = sum{i=1 to n) Ai/(1+RRSP)^(i/12),
    gdzie
    Ai = K/n +(K-(i-1)*K/n)*e/12
    p - prowizja
    e - oprocentowanie nominalne
    K - kapitał
    n - okres kredytowania w miesiącach.
    *******************
    Co do intuicji liczby 24 to aktualnie nie mam pomysłu. Wzór uproszczony,
    który podałem, praktycznie od n=3 dość dobrze oddaje rzeczywistość, czyli
    RRSP wyliczoną zgodnie z Ustawą.
    Dalej przedstawiam trójki (n, RRSP z USTAWY, moje przybliżenie)
    3, 45,39 45,11
    6, 32,76 31,11
    12, 25,52 24,11
    60, 19,24 18,51
    Oczywiście wszystkie wyliczenia dla p=3,5% oraz e= 15,90%.
    A tak w ogóle podanie dobrego wzoru przybliżonego dla RRSP
    bazującego tylko na prostych operacjach na n, e oraz p było
    by bardzo pomocne. Mój wzór jest wstępną propozycją.
    Zapraszam do dyskusji.
    Tensor1