  • Data: 2002-12-21 18:52:36
    Temat: Re: Millennium - nowa strona
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Boże Jedyny, z jakiej to ustawy? :-)
    > Nie mam cierpliwości, żeby sprawdzać czy dobrze ten wzrór
    > przekształciłeś, ale... wyszedł absurd!
    >
    > Załóżmy, że bierzemy kredyt na 12 m-cy. Realna stopa będzie równa
    > sumie stopy nominalnej (odpowiednio "urealnionej") oraz prowizji.
    > Jednej prowizji, a nie jej dwukrotności, co by wynikało z Twojego
    > wzoru. Prowizję należałoby pomnożyć przez 2, gdyby kredyt był na 6
    > m-cy.
    >
    > --
    > Amnesiac
    Ustawa o kredycie konsumenckim. Jest mi przykro to stwierdzać, ale się mylisz.
    Jeżeli bierzesz kredyt na 12 miesięcy to do wyliczenia stopy efektywnej
    (inaczej RRSP) trzeba do urealnionej stopy nominalnej dodać prowizję pomnożoną
    przez 2 (słownie dwa). Jest to oczywiście wzór przybliżony. Ale różnica jest
    stosunkowo niewielka. Co wiecej RRSP jest z reguły trochę większa. Tensor1
    PS Niestety wpływ prowizji jest ogromny na stopę efektywną kredytu tzn. na RRSP.