  • 1. Data: 2003-06-22 15:12:04
    Temat: Millenium a Fortis - wypłaty w UE
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Hej,
    W wątku nt. Millenium ("Millenium zabrał piebniądze") przewijają się teksty
    jak to korzystniej jest wypłacać za granicą kasę za pomocą VE w Millenium
    (prowizja 3,5 zł.) w porównaniu z Fortis (brak prowizji).
    Dzisiejsze kursy sprzedaży euro i dolara (czyli z piątku 20.06) w Fortis są
    niższe niż w Millenium (dot. "dewiz", kursy "pieniędzy" w Millenium są
    jeszcze mniej korzyste).
    Np. USD sprzedaż w Fortis 3,8466, w Millenium 3,8576 ("dewizy")
    Euro sprzedaż w Fortis 4,5024, w Millenium 4,5169 ("dewizy").

    Wydaje mi się (ale mogę się mylić), że wypłacenie 100 euro w bankomacie w
    Niemczech bardziej się opłaca w Fortisie (450,24 zł) niż w Millenium
    (451,69+3,5=455,19 zł.). Jeżeli się mylę, proszę mi wyjaśnić błąd w
    rozumowaniu. Nie mam nic wspólnego z bankami, a swoją wiedzę o kursach
    czerpię tylko z Internetu.

    Fajnie by też było, gdyby ktoś mi wyjaśnił, kiedy używa się kursu "dewizy" a
    kiedy "pieniądze" w Millenium.

    Dzięki.
    Szymon

  • 2. Data: 2003-06-22 16:50:17
    Temat: Re: Millenium a Fortis - wypłaty w UE
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Szymon Bzoma wrote:
> [...]
    > wyjaśnić błąd w rozumowaniu. Nie mam nic wspólnego z bankami, a
    swoją
    > wiedzę o kursach czerpię tylko z Internetu.

    Wyplacisz owszem 100 Euro, ale te Euro beda przeliczone na dolary - a
    dopiero pozniej na zlotowki (tak dziala ogolnie Visa). Czyli - dla
    ciebie wazniejszy w sumie jest kurs dolara (zeby na przyklad zobaczyc
    jak bardzo cie bank skroil w stosunku do wlasnego kursu).
    100 Euro wyjdzie 100pare dolarow - niestety - dlatego kurs bedzie zly
    (przynajmniej rok temu byl zly i nie podejrzewam zeby sie cos zmienilo
    ;)

  • 3. Data: 2003-06-22 19:20:57
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak bardzo cie bank skroil w stosunku do wlasnego kursu).
    > 100 Euro wyjdzie 100pare dolarow - niestety - dlatego kurs bedzie zly

    Ale jeżeli kurs sprzedaży dolara jest rónież wyższy w Millenium (see
    poprzedni post) - to w tym właśnie banku wypłata 100 euro VE będzie droższa?

    > (przynajmniej rok temu byl zly i nie podejrzewam zeby sie cos zmienilo
    > ;)

    Gdzie był zły? Poza tym przez rok to się mogło baaaaardzo wiele zmienić.
    Aktualne kursy łatwo sprawdzić.

    Pozdrawiam i dzięki
    Szymon

  • 4. Data: 2003-06-22 19:34:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Szymon Bzoma wrote:
    > Gdzie był zły? Poza tym przez rok to się mogło baaaaardzo wiele
    > zmienić. Aktualne kursy łatwo sprawdzić.

    Ale nie o to biega. ;)
    dla przykladu w Fortisie te 100 Euro to bedzie powiedzmy 105 dolarow,
    a w Millennium 101 - i wtedy nawet troche wyzszy kurs nic nie da.
    siegnij do archiwum w Niemczech wyplacalem - korzystalem z kursow ze
    strony Fortisa - i mimo, ze byly calkiem ciekawe - to wyciagniecie
    kasy z bankomatu - eurpo byly baaardzo drogie

  • 5. Data: 2003-06-22 19:50:48
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Ale jeżeli kurs sprzedaży dolara jest rónież wyższy w Millenium (see
    > poprzedni post) - to w tym właśnie banku wypłata 100 euro VE będzie droższa?

    Teoretycznie tak, praktycznie kursy po jakich Fortis przelicza euro
    na dolary i dolary na zlotówki jest nie-wiadomo-skad i po prostu
    empiryczne doswiadczenia grupowiczow jasno dowiaduja, ze sie nie
    oplaca i tyle.

    > Gdzie był zły? Poza tym przez rok to się mogło baaaaardzo wiele zmienić.

    Wez obydwie karty, wyciagnij stowke jedna i druga i bedziesz wiedzial
    jak jest teraz :-) Nie zapomnij wrzucic relacji na pbb :-)) Chetnie
    poczytamy :-))

    > Aktualne kursy łatwo sprawdzić.

    Zycze szczescia :-))
    i udanych wakacji :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 6. Data: 2003-06-23 08:28:46
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > na dolary i dolary na zlotówki jest nie-wiadomo-skad i po prostu
    > empiryczne doswiadczenia grupowiczow jasno dowiaduja, ze sie nie
    ???

    > Wez obydwie karty, wyciagnij stowke jedna i druga i bedziesz wiedzial
    > jak jest teraz :-) Nie zapomnij wrzucic relacji na pbb :-)) Chetnie
    > poczytamy :-))

    Jedyne takie doświadczenia miałem z Wlk. Brytanii z listopada ub. r. Zapłata
    VE mBanku i Fortisu dała w przypadku tego drugiego 2% droższego funta. Daty
    transakcji i księgowania były te same (choć kursy w Fortis zmieniają się
    kilka razy w ciągu dnia). Ale BRE ma "lepsze" kursy niż Fortis i dlatego
    uznałem, że to możliwe (ale 2% to dużo).
    Z Millenium tego nie wyprubuję, bo ten bank omijam.
    A tamtejszą gotówkę i tak najlepiej było pozyskać w kantorze przed wyjazdem :-
    )
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 7. Data: 2003-06-23 08:45:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Szymon Bzoma wrote:
    > Z Millenium tego nie wyprubuję, bo ten bank omijam.

    Do wyjazdow zagranicznych nie jest zle.
    Przy ich kursie BRE Bankowy jest zlodziejski...

  • 8. Data: 2003-06-23 08:46:49
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    w Rzeczpospolitej kilka razy opisywano sprawę wypłat 'darmowymi' kartami.
    przelicznik stosowany przez Fortis nie ma nic wspólnego z tymi, które sa w
    tabeli walut tego banku. kurs przeliczenia jest tragiczny...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2003-06-23 13:37:27
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z Millenium tego nie wyprubuję, bo ten bank omijam.
    > A tamtejszą gotówkę i tak najlepiej było pozyskać w kantorze przed

    Ach te uprzedzenia. Nie wiem do konca jak to robia w Millennium, ale kurs
    bankowy ma sie jakos nijak do tego co potem wychodzi na VE za granica (na
    plus). Ja w kazdym badz razie, w ubieglym roku w Chorwacji wyplacajac kase
    tylko z bankomatow (w sumie okolo 2500zl) bylem "do przodu" na 75zl w
    stosunku do tego gdybym kupil $ albo Euro tuz przed wyjazdem w kantorze i
    zamienial je na miejscu na Kuny.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 10. Data: 2003-06-23 22:56:31
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    k...@o...pl <k...@o...pl> napisał(a):

    > w Rzeczpospolitej kilka razy opisywano sprawę wypłat 'darmowymi' kartami.
    > przelicznik stosowany przez Fortis nie ma nic wspólnego z tymi, które sa w
    > tabeli walut tego banku. kurs przeliczenia jest tragiczny...

    I to jest właśnie bez sensu. Jakim prawem zatem ogłaszają wszem i
    wobec "wypłaty bez prowizji"? Czy wystarczy nazwać coś "różnicą kursową" żeby
    nie była to prowizja, którą de facto jest?
    Może powinno się to podrążyć gdzieś poza bankiem? Dla mnie to cuchnie
    nieuczciwą konkurencją.
    Dzięki za wyjasnienie,
    Szymon