  • 111. Data: 2019-10-23 12:39:45
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:08791117-ef42-47e5-9968-0e941f868fba@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 22 października 2019 17:42:13 UTC+2 użytkownik
    Krzysztof Halasa napisał:

    >I głównie tego dotyczył głośny ostatni wyrok TSUE
    >W skrócie- sądowi nie wolno w miejsce wykreślonych/niedozwolonych
    >zapisów wstawiać nowych

    I sie gdzies doczytalem, ze to faktycznie ma byc bat na nieuczciwe
    firmy.
    Nie bedzie "a jak sie ktos w tym dopatrzy zlego, to niewiele stracimy,
    bo bedzie na typowych zasadach", tylko zostana z niczym.

    J.

  • 112. Data: 2019-10-23 15:01:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > To masz problem bo TSUE na to nie POZWALA

    Dokładnie rzecz biorąc, moje poczucie życia w państwie prawa
    i sprawiedliwości ma problem. Inna sprawa, że nie takie rzeczy
    się zdarzały.

    > Jak umowa nie ważna to są przepisy które regulują roszczenia
    > Nie po to je uchwalano żeby z nich nie korzystać
    >
    > Ale widzę STRACHHHHH nadciąga ;-)

    Na koszmarnych wizjach się nie znam.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 113. Data: 2019-10-23 15:03:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I sie gdzies doczytalem, ze to faktycznie ma byc bat na nieuczciwe
    > firmy.

    Tak jak pisałem, nie lubię batów.
    Sprawiedliwość powinna być nieuchronna, nikt by wtedy nie kombinował.
    Wpuszczanie w kanał najpierw jednych, potem drugich, to jest najgorsze,
    co można wymyślić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 114. Data: 2019-10-23 15:27:37
    Od: z <...@...pl>

    > Dokładnie rzecz biorąc, moje poczucie życia w państwie prawa
    > i sprawiedliwości ma problem. Inna sprawa, że nie takie rzeczy
    > się zdarzały.

    A jak banki oferowały klauzule abuzywne w umowach kredytowych to jakie
    miałeś poczucie?

  • 115. Data: 2019-10-23 15:30:42
    Od: z <...@...pl>

    > Tak jak pisałem, nie lubię batów.
    > Sprawiedliwość powinna być nieuchronna, nikt by wtedy nie kombinował.
    > Wpuszczanie w kanał najpierw jednych, potem drugich, to jest najgorsze,
    > co można wymyślić.

    Znaczy państwo zawiodło. Kolejny argument za tym aby państwa w państwie
    było jak najmniej a banksterce żadne gwarancje się nie należą bo nie
    zasłużyły. Tyle sił i środków się marnuje a głodne dzieci umierają ;-)

  • 116. Data: 2019-10-23 15:59:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > A jak banki oferowały klauzule abuzywne w umowach kredytowych to jakie
    > miałeś poczucie?

    Pisałem, że kursy określane jednostronnie przez bank są złe. Jak zresztą
    wiele osób. Zdziwiony?
    Nie wiem jakie dokładnie były te klauzule (pomijając kursy), i wcześniej
    też nie wiedziałem. Na pewno abuzywnym nie był wybór waluty kredytu CHF.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 117. Data: 2019-10-23 16:02:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Znaczy państwo zawiodło.

    Oczywiście. Jak zwykle.

    > Kolejny argument za tym aby państwa w
    > państwie było jak najmniej

    No pewnie że tak

    > a banksterce żadne gwarancje się nie należą
    > bo nie zasłużyły.

    Zasady powinny być jednakowe dla wszystkich, to czy ktoś "zasłużył" czy
    nie nie powinno mieć znaczenia ani w ogóle nie powinno niczego oznaczać.

    Banków też nie nazywam gangami, chociaż przyznaję, że pewne ich
    tzw. produkty są rażącą nieuczciwe (np. struktury i niby-polisy).
    Natomiast akurat kredyty hipo wydają się przynajmniej z zasady uczciwe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 118. Data: 2019-10-23 16:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >Sprawiedliwość powinna być nieuchronna, nikt by wtedy nie kombinował.
    >Wpuszczanie w kanał najpierw jednych, potem drugich, to jest

    No ale to sie wlasnie wpisuje w te nieuchronna sprawiedliwosc.
    Sad uzna za niewlasciwe, wykresli, firma zostanie z niczym.

    Wiec niech sie od poczatku skupi na tym, zeby sad nie uznal za
    niewlasciwe.

    J.

  • 119. Data: 2019-10-23 19:17:15

    > Natomiast akurat kredyty hipo wydają się przynajmniej z zasady uczciwe.

    A jeśli okażą się nieuczciwe to powinny ponieść konsekwencje swoich
    czynów i normalnie POUPDAĆ jak każdy nierozważny przedsiębiorca ;-)

  • 120. Data: 2019-10-23 20:00:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z zasady nie są uczciwe, bo zabezpieczeniem nie pozostaje mienie nabyte na ten
    kredyt, lecz trzy następne pokolenia (później i tak
    będzie wojna, w której wyrżną posiadaczy złotego cielca).

    -----