  • 1. Data: 2004-09-14 05:28:00
    Temat: Mały problem z MasterCard'em
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Hej,

    spotkala mnie wczoraj niesamowita sytuacja. Mam MasterCarda Electronic
    (plaska kredytowka BPH PBK). Chcialem sobie zaplacic nia wczoraj w jednym
    miejscu wyposazonym oczywiscie w terminal elektroniczny PolCardu. I zonk .
    Dwoch panow: pan obslugujacy i pan kierownik odmowili przyjecia karty
    poniewaz oni przyjmuja tylko kredytowe (chodzilo cieciom o wypukle - jak sie
    pozniej okazalo).

    Najdziwniejsze jest to, ze nawet nie podjeli proby zaatakowania terminala
    karta. Tylko nie i juz. Mimo, ze wyjalem AmEx'a (ktorego rzeczywiscie nie
    obsluguja) i zaproponowalem przeciagniecie jednej i drugiej przez terminal i
    porownanie wynikow.

    Czy istnieje jakis sens fizyczny (i czy jest wogole mozliwe) przyjmowanie
    tylko VISY i MasterCarda - tylko embosowanych - majac terminal
    elektroniczny ?

    I najciekawsze z tego wszystkiego: placilem w tym miejscu ta karta
    kilkakrotnie i zawsze byla fajna, nagle wczoraj zrobila sie nie fajna :)
    Polska to jest jednak popierdolony kraj....

    MAd Hat
    ter

  • 2. Data: 2004-09-14 11:04:37
    Temat: Re: Mały problem z MasterCard'em
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Sep 2004 07:28:00 +0200, w <ci5vn5$1j8$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl> napisał(-a):

    > I najciekawsze z tego wszystkiego: placilem w tym miejscu ta karta
    > kilkakrotnie i zawsze byla fajna, nagle wczoraj zrobila sie nie fajna :)
    > Polska to jest jednak popierdolony kraj....

    Raczej sklep. I nie zapominaj, że ten sklep istnieje dzięki tobie :P

  • 3. Data: 2004-09-14 12:13:04
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Czy istnieje jakis sens fizyczny (i czy jest wogole mozliwe) przyjmowanie
    > tylko VISY i MasterCarda - tylko embosowanych - majac terminal
    > elektroniczny ?

    Z ciekawostek spotkalo mnie to w tym roku kilkukrotnie w Wielkiej Brytanii,
    a w zasadzie nie mnie bo tylko wypuklymi placilem ale znajomych, ktorzy
    probowali czesto placic VE/ME i czesto mimo, tego iz:
    1. byly naklejki informujace o mozliwosci placenia plaszczakami
    2. terminal byly elektroniczny
    3. autoryzowal karte

    Po dluzszej analizie samego slipa i zestawienia operacji doszedlem do
    wnisoku, ze autoryzacja w punktach gdzie pojawily sie takie problemy
    byla jednak taka "fakowa" jak sie to nieraz zdarza w posach BZWBK
    czy jak to sie teraz zwie Cardpointu. Po prostu autoryzacja polegala
    na uznaniu karty jako wlasciwego typu + pewnie waznosci i moze
    sprawdzeniu offline z terminala jakiejs stop-listy. Mysle, ze dla
    niektorych brytyjskich plaszczakow to przechodzilo ale dla polskich
    kart juz nie.

    W ogole musze sie zebrac i napisac raport :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2004-09-14 16:33:55
    Od: Przemysław Kowalik <p...@N...pl>

    > Hej,

    [ciach]

    > Czy istnieje jakis sens fizyczny (i czy jest wogole mozliwe)

    Jest możliwe. Spotkałem się z tym na promach Polferries (terminale
    PolCardu) oraz w jakimś sklepie na Starym Mieście w Kraku (terminal Pekao).

    > przyjmowanie tylko VISY i MasterCarda - tylko embosowanych - majac
    > terminal elektroniczny ?

    Sens fizyczny jest taki, że obsługuje się karty offlajnowo (jak na
    heblu) w sytuacji braku łączności z centrum autoryzacyjnym (promy) lub
    oszczędzania na impulsach telefonicznych (zapewne przypadek sklepu w Kraku).

    > I najciekawsze z tego wszystkiego: placilem w tym miejscu ta karta
    > kilkakrotnie i zawsze byla fajna, nagle wczoraj zrobila sie nie fajna
    > :) Polska to jest jednak popierdolony kraj....

    Może zaczęli oszczędzać na impulsach, albo im linia padła.

    Przemek

  • 5. Data: 2004-09-14 17:41:33
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    > heblu) w sytuacji braku łączności z centrum autoryzacyjnym (promy) lub
    > oszczędzania na impulsach telefonicznych (zapewne przypadek sklepu w

    Dzieki wielkie za konkretna i rzeczowa odpowiedz.
    Czy po zapiskach na slipie jestem w stanie okreslic, ze transakcja przebiega
    off-line czy on-line ?
    Konkretnie mam na mysli podany kod autoryzacji. Jezeli transakcja bylaby
    off-linowa to chyba nie powinnno go byc ?

    > Może zaczęli oszczędzać na impulsach, albo im linia padła.

    Nie wydaje mi sie, zeby przy platnosci 280 PLN koszt impulsu byl znaczacy,
    zwlaszcza ze nie problem miec taryfikacje sekundowa.

    MAd Hat
    ter

  • 6. Data: 2004-09-14 17:51:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie wydaje mi sie, zeby przy platnosci 280 PLN koszt impulsu byl znaczacy,
    > zwlaszcza ze nie problem miec taryfikacje sekundowa.

    Zalezy u jakiego operatora i na jaki numer :)
    Jezeli na 0801 np. to w takiej np. TPSA pomimo, ze jset taryfikacja
    sekundowa, to operator nalicza jeszcze oplate za rozpoczecie polaczenia,
    ktora w tym wypadku wynosi 35 gr (tyle co impuls :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 7. Data: 2004-09-14 20:20:28
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-14 19:41, kiedy $$Szalony_Kapelusznik$$
    napisał(a) co następuje:

    > Nie wydaje mi sie, zeby przy platnosci 280 PLN koszt impulsu byl znaczacy,

    W Krakowie? ;-)

  • 8. Data: 2004-09-14 20:22:49
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > W Krakowie? ;-)

    Mowilem o swoim przypadku....

    MAd Hat
    ter

    PS. Zajarzylem zart oczywiscie....

  • 9. Data: 2004-09-15 08:24:54
    Od: Przemysław Kowalik <p...@N...pl>

> [...]
    > Konkretnie mam na mysli podany kod autoryzacji. Jezeli transakcja bylaby
    > off-linowa to chyba nie powinnno go byc ?

    No cóż, tego to Ci nie powiem, bo jestem raczej lama w tym temacie. Na
    promach nie płaciłem kartą (to że pracują offlajn to jest mój domysł
    wynikający z tego, że na moprzu nie ma łącznosci a
    w sklepikach były loga kart wypukłych a nie było VE, Maestro ani
    PolCardBis). Jak płaciłem w Kraku, nie pamiętam czy był był jakiś kod
    autoryzacji - być może przeszło bez żadnej (ponizej floor limitu).
    Zetknąłem się jeszcze z jednym przypadkiem pokrewnym. Mianowicie w
    lubelskim Leclercu (starszym, na Zana) ogłaszano kiedyś przez
    szczekaczki, że z powodu awarii łączności nie obsługują płatności VE i
    Maestro. Ja zapłaciłem VC i na slipie miałem coś takiego: Kod
    autoryzacji (1)(3) xxxxxx. To chyba była tzw. autoryzacja zastępcza
    (czyli konfrontacja numeru karty ze stoplistą w POSie - niech mnie i
    innych ktoś oświeci czy tak to działa?).

    > Nie wydaje mi sie, zeby przy platnosci 280 PLN koszt impulsu byl znaczacy,
    > zwlaszcza ze nie problem miec taryfikacje sekundowa.

    Jak komuś rzutuje koszt impulsu, to wywiesza kartkę "Płatność kartą od x
    PLN" gdzie x to 50, 100 czy 3000 ;-) i po problemie. A taryfikacja
    sekundowa w sieciach stacjonarnych w .pl chyba może się wiązac z opłatą
    za nawiązanie połaczenia.

    Przemek

  • 10. Data: 2004-09-15 09:27:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ wrote:
> [...]
    > Konkretnie mam na mysli podany kod autoryzacji. Jezeli transakcja
    > bylaby off-linowa to chyba nie powinnno go byc ?

    jak jest kod (1) to była autoryzacja, inne kody oznaczaja inne przypadki
    MC zawsze dzwonia po autoryzacje juz od paru lat
    *** blad ***